بازدید 10047
۴

۲۸ بند از ۳۲ توصیه FATF را اجرا کرده ایم

ایران از ۳۲ توصیه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) ۲۸ بند آن را اجرا کرده که در حال حاضر اختلاف بر سر چهار توصیه دیگر است. به نظر ما پذیرش این توصیه‌ها به ضرر کشور خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 18 December 2019

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه «آمریکایی‌ها نمی‌توانند با فشار ایران را در لیست سیاه FATF قرار دهند»، گفت: ایران از ۳۲ توصیه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) ۲۸ بند آن را اجرا کرده که در حال حاضر اختلاف بر سر چهار توصیه دیگر است. به نظر ما پذیرش این توصیه‌ها به ضرر کشور خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهلت باقی مانده FATF به ایران برای تعیین تکلیف لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) و الحاق کنوانسیون مبارزه با جرایم فراملی (پالرمو) گفت: آمریکایی‌ها در طول ۴۱ سال گذشته تلاش کردند در مقاطع مختلف با سلسله اقداماتی عملیات و جنگ روانی علیه کشور ما بوجود آورند. آن‌ها موضوعاتی همچون هسته‌ای، حقوق بشر و تازگی‌ها FATF را مطرح کرده‌اند.

وی یادآور شد:‌ ما با آمریکا مذاکره کرده و به دنبال آن برجام منعقد شد اما با روی کار آمدن ترامپ آن‌ها از برجام خارج شدند و مجددا همه چیز به روز اول برگشت. در همین شرایط ایران اقداماتی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا انجام داد. امروز آمریکایی‌ها موضوع FATF را در مورد ایران مطرح می‌کنند. ما عضو FATF هستیم. از ۳۲ توصیه این گروه ۲۸ بند آن اجرا شده و فقط در چهار مورد مسئولان کشور اختلاف نظر دارند. اگر این موارد هم حل شود باز هم آمریکایی‌ها موضوعاتی همچون حقوق بشر، بنیه دفاعی و موشکی را بیان می‌کنند چون این بازی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند همیشه ادامه داشته باشد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه «آمریکا در سطح بین‌المللی در انزوا قرار دارد»، افزود: با چند قطبی شدن جهان مسیرهایی به حرکت آمده، اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند در منطقه ثبات حرف اول را می‌زند. موضوعی که علیرغم تمامی آزار و اذیت‌های آمریکا رخ داده است. لذا ما مجاز نیستیم پرستیژ جمهوری اسلامی و منافع ملت و تمامیت ارضی را با خطر مواجه کنیم چون آمریکایی‌ها با طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه ایران، عراق و سوریه هستند. پس ما باید مقاومت را دنبال کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه «ایران نمی‌تواند توصیه‌های FATF را تحت فشارهای جدید بپذیرد»، افزود: فشارها و تحریم‌های سخت را تا آنجا که می‌توانستند برای ما اعمال کردند لذا آمریکا دیگر نمی‌تواند با فشار ایران را در لیست سیاه قرار دهد. این شرایط نشان می‌دهد که در حال حاضر عضویت ما در FATF به ضرر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره CFT گفت:‌ الحاق به این کنوانسیون منوط به پذیرش شروط ایران است چون در غیر این صورت آن‌ها می‌خواهند هر اقدامی را تحت عنوان تروریسم و مصالح بین‌المللی به خطر بیندازند و به عبارت دیگر یعنی ما تسلیم آمریکا شده و حزب‌الله و سپاه، حماس و گروه‌های آزادی‌بخش و انقلابیون را تروریسم خوانده و آمریکا و داعش و اسرائیل غیرتروریسم هستند. هر جا کوتاه آمدیم آمریکا با سرعت بیشتری اقدامات سنگین‌تری علیه ایران انجام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
سلام:غرب و آمریکا می خواهند با ترفند اینستکس و FATFایران را به لحاظ اقتصادی و گردش مالی در چنبره تحریمی خود قرار دهند و هرگونه فعالیت ضد تحریمی ایران رارصد کرده و باآن مقابله کنند آمریکارسماًبیانیه ای صادر کرده که هر کسی که بخواهد با ایران تعامل داشته باشد باید تا جزئی ترین اطلاعات تراکنش¬‌ها و مشتریان را کسب و جمع آوری کند و به وزارت خزانه داری آمریکا ارائه کند!.. آن وقت تحریم های غرب اثر بسیار ناگوراری بر اقتصاد ، قیمت ارزو معیشت مردم خواهد گذاشت اگر مسئولین با تدبیر وعاقل باشند راه صحیح و مصلحت کشور عدم تصویبFATFو عدم قبول ساز وکاراینستکس پیشنهادی اروپااست زیرا در قالب اینستکس هم تمام مراودات مالی کشور ماتحت رصد غرب قرار می گیرد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز تیرماه سال جاری در نشست کارگروه اقدام مالی، به‌طور رسمی وآشکارا ‌‌اعلام کرد که FATF اقدام به پیشگیری از دور زدن تحریم‌ها می‌کند . معاون وزارت خزانه داری آمریکا و ریاست دوره‌ای FATF به کنگره می‌رود و آنجا صریحاًمی‌گوید که با پیوستن ایران به CFT تهران مجبور به روشن کردن مناسبات مالی خود خواهد شد و از این طریق به آن‌ها ضربه خواهیم زد. امامحمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این صراحتا اعلام کرد که «نه بنده و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات کشور رفع شود» اگر FATF برای کشور سودمند نیست و مشکلات کشور رفع نمی شودچرا دولت اصرار به تصویب آن دارد آیا این اصرار نابجا مبنی برتصویب آن شک برانگیز نیست؟ چرا دولتمردان درباره رفع مشکلات کشور با FATF تضمین نمی‌دهند؟! آیا جز این است به سرنوشت بدتر از برجام مبتلا می شود؟؟؟
مثل اون فقیریه که چرخ ماشینو پیدا کرده بود میگفت به زودی ماشیندار میشم
آفرین
یه طنزی هست بین جوانان برای ازدواج و یا چیزی که آرزوش رو دارند اما محقق نمیشه : برای ازدواج 50% کار انجام شده اونهم مثلاً پسر قصد ازدواج داره اما 50% بعدی دختره هست که راضی نیست. یا من 70% هم راضی به خرید بنز آخرین مدل هستم و گواهینامه هم دارم اون 30% که پولش ندارم فقط موند. حال 28 تاش رو شما انجام دادید اون 4 تا اهمیتش از اون 28 تا خیلی بیشتره. این حرف از ایشون «ایران نمی‌تواند توصیه‌های FATF را تحت فشارهای جدید بپذیرد» واقعاً نشان از بی اطلاعی از عمق بی اطلاعی است.این تحریم نیست دورش بزنی. تمام سیستم بانکی کشورها موظف به اجراء اون هستند. میگی نه تصویب نکن اون موقع برای ارسال یه یک دلاری بایستی خودت زحمتش رو بکشی با هر وسیله نقلیه و چارپایی بری برسونیش اونهم دستی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار