بازدید 6525
خواب پریشان حذف ایران از جاده ابریشم تعبیر نمی‌شود

ساخت ۲۲۰ کیلومتر آزادراه در ۶ سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در ۶ سال اخیر ۲۲۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است، گفت: با افزایش ترانزیت باید با خواب پریشان حذف ایران از جاده ابریشم مقابله کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 18 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل، رانندگان و راهداران، اظهار کرد: حمل ونقل به معنای واقعی کلمه شریان حیاتی هر کشوری است و فقط اسباب توسعه نیست. اگر این شریان حیاتی پر ظرفیت، با انضباط و قدرتمند عمل کند حتما موتور محرک اقتصاد و زندگی را به حرکت در می‌آورد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی و مهندسی برای توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل جاده‌ای فراهم است، ادامه داد: ایران در چهارراه استراتژیک دنیا قرار دارد، در چهار دهه اخیر بحث اهتمام و تحرک ویژه برای سازندگی بوده است. در دوران‌های مختلف اگر چه دچار یک نوع نوساناتی بوده ایم، اما همواره چرخ توسعه در حرکت بوده است.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ۴ هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شده است، از سوی دیگر حرکت ساخت آزادراه کُند بوده و حدود ۲۲۰ کیلومتر ساخته ایم. تا پایان دولت دوازدهم هم ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اضافه شدن ۱۱۰۰ کیلومتر خط ریلی به شبکه سراسری راه آهن کشور تا سال ۱۴۰۰ گفت: نیازمند نوسازی ناوگان به لحاظ کمی و کیفی هستیم تا بتوانیم ناوگان به روز، پیشرفته و با کیفیت داشته باشیم.

اسلامی اضافه کرد: باید در جهت کاهش مصرف انرژی و اعمال ملاحظات لازم برای حفظ محیط زیست برنامه ریزی کرده و این مسئله را در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر ارتقا بهره وری اظهار کرد: با رقابتی شدن اقتصاد و توسعه شدن صادرات، سطح رفاه جامعه ارتقا می‌یابد. از سوی دیگر اگر نتوانیم در لجستیک کشور تحول ایجاد کرده و سهم ایران را از ترانزیت به دست نیاوریم، به آیندگان ظلم کرده ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه ۱۰ میلیون تن ترانزیت (۸۰ درصد جاده و ۲۰ درصد ریلی) در کشور داریم، این در حالی است که ظرفیت ۵۰ میلیون تنی ترانزیت در کشور را داریم که با اضافه کردن می‌توانیم با خواب‌های پریشان که برای ایران دیده اند و آن حذف کشورمان از جاده ابریشم است، مقابله کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که امسال تصادفات خونبار در آزادراه و بزرگراه داشته ایم، گفت: انتظار داریم پلیس محترم اعلام کند منشاء گواهینامه جا‌هایی که تصادفات روی می‌دهد کجاست و تحلیلی روی آن داشته باشیم.

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این مراسم گفت: به دلایل مختلف شرایط شبیه دهه ۶۰ است. در این وضعیت به واسطه دشمن مشترک باید کار و فعالیت بیشتری انجام شود که اهمیت حمل ونقل جاده‌ای بیش از پیش احساس می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان