بازدید 5831

دیدگاه شمخانی درباره نقش نهاد‌های امنیتی ایران و چین

کد خبر: ۹۴۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 17 December 2019

چین ون چینگ وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین که در صدر هیئت بلند پایه امنیتی برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای به تهران سفر کرده است بعدازظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، شمخانی در این ملاقات با قدردانی از نقش فعال جمهوری خلق چین در نشست‌های امنیتی گفتگوی منطقه‌ای اظهار داشت: امیدوارم با مساعی مشترک کشور‌های عضو نشست بتوانیم گام‌های سازنده‌ای برای افزایش ثبات و امنیت در منطقه برداریم.

وی با تاکید بر اراده رهبران عالی دو کشور برای ارتقاء مشارکت راهبردی و توسعه روابط همه جانبه میان تهران وپکن خاطر نشان کرد: نهاد‌های امنیتی ایران و چین می‌توانند در محقق نمودن توافقات دوکشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

شمخانی با اشاره به موضوع دومین نشست گفتگوی منطقه‌ای که با موضوع افغانستان برگزار می‌شود افزود: توسعه تروریسم و تلاش برخی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای حفظ و مدیریت ناامنی در این کشور مهمترین چالش‌هایی است که صلح و ثبات در افغانستان را تهدید می‌کند

چین ون چینگ وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین نیز در این ملاقات با اظهار خرسندی از سفر به ایران و شرکت در دومین نشست گفتگوی امنیتی ازابتکار ایران برای پایه گذاری و تداوم این نشست قدردانی کرد.

وی روابط با جمهوری اسلامی ایران را دارای جایگاه مهمی نزد مسئولین عالی چین عنوان کرد و افزود: اشتراک مساعی و رایزنی مستمر مقامات دو کشور می‌تواند در تحقق سریع توافقات انجام شده میان روسای جمهور ایران وچین نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار