بازدید 3925
وزیر نیرو خبر داد:

اجرای 9 هزار میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در کردستان/ افتتاح 64 تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت تدبیر و امید

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح 64 تصفیه‌خانه فاضلاب در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: سرمایه‌گذاران متعددی در صف تنظیم و امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری برای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند؛ چرا که فاضلاب تصفیه‌شده یکی از مطمئن‌ترین منابع برای آب مورد نیاز صنایع است.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 17 December 2019

رضا اردکانیان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای بیجار و یاسوکند با اشاره به اینکه وزارت نیرو در استان کردستان 34 پروژه بزرگ را با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 103 میلیارد تومان در دست اجرا دارد، عنوان کرد: این طرح‌ها به طور متوسط از پیشرفت 63 درصدی برخوردار هستند.
وی افزود: امیدواریم با تنوع بخشی به منابع مالی و گشایش‌هایی که در زمینه تامین منابع صورت خواهد گرفت، بتوانیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه امروزه جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه‌‌شده یکی از شاخص‌های بهداشت عمومی است، ادامه داد: کشورهایی که در این زمینه پیشرفت داشته و در فناوری مربوط به این عرصه خوداتکا هستند، طبیعتا این مهم را به عنوان یکی از جلوه‌های توسعه یافتگی محسوب می‌کنند.
اردکانیان عرصه آب و فاضلاب را یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر برشمرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود داشت که هیچ یک از این واحدها تمامی یک شهر را پوشش نمی‌داد و بخش‌هایی از یک شهر به عنوان یک کار لوکس و متفاوت از این امکان برخوردار بودند.
وی یادآور شد: در سال 57 تنها حدود 8.5 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه‌های فاضلاب بودند که این رقم در ابتدای کار دولت تدبیر و امید به 39 درصد و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب پیش از انقلاب به 168 تصفیه‌خانه رسید.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این مسئله شده است، ادامه داد: امروز با افتتاح پروژه‌های استان کردستان تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به عدد 232 رسید. به تعبیری در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 64 تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است.
اردکانیان با اشاره به اینکه امروزه شرکت‌های بی‌شماری در کشور در این صنعت فعال هستند، عنوان کرد: در این میان حتی سرمایه‌گذاران متعددی در صف تنظیم و امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری با موضوع احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هستند؛ چرا که فاضلاب تصفیه شده یکی از مطمئن‌ترین منابع برای آب مورد نیاز صنایع است.
وی با اشاره به اینکه سطح خوبی از مدیریت در این صنعت وجود دارد، عنوان کرد: به اتکای همین سطح و توان مدیریتی است که این روزها در حال اجرای مصوبات شورای عالی اداری و هیئت وزیران برای شکل دادن شرکت‌های آب و فاضلاب استانی هستیم تا از این طریق به جای دو شرکت، یک شرکت در استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های فنی، مالی، منابع انسانی و... کار خدمت‌رسانی به مردم در شهرها و روستاها را بر عهده داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل