بازدید 29786

مرگ مشکوک دو دانشجوی دیگر در اهواز و مخلوطی از «تکذیب» و «تایید» و «تسلیت»!

مرگ چهار دانشجو طی دو هفته در یک شهر، به خودی خود اتفاق عجیب و باورنکردنی است، چه برسد وقتی ماجرا مشکوک هم باشد و واکنش مسئولان به ماجرا هم به جای شفاف سازی، بر ابهامات بیفزاید؛ درست مانند روندی که مسئولان دو دانشگاه بزرگ اهواز در پیش گرفته اند.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 17 December 2019
تابناک اجتماعیبه فاصله دو هفته از انتشار خبر مرگ مشکوک دو دانشجو در اهواز، روز گذشته دو دانشجوی دیگر اهواز نیز به طرز مشکوکی چشم از جهان فرو بستند؛ رویدادی که واکنش‌های عجیبی به دنبال داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ مرگ چهار دانشجو طی دو هفته در یک شهر، به خودی خود اتفاق عجیب و باورنکردنی است، چه برسد وقتی ماجرا مشکوک هم باشد و واکنش مسئولان به ماجرا هم به جای شفاف سازی، بر ابهامات بیفزاید؛ درست مانند روندی که مسئولان دو دانشگاه بزرگ اهواز در پیش گرفته اند.

برای آنکه ابعاد ماجرا برایتان روشن‌تر شود، بهتر است یادآوری کنیم که این چهار دانشجو نه در یک حادثه عجیب مثل واژگونی اتوبوس دانشجویان یا مثلا مسمومیت یا هرحادثه جمعی دیگری، که در شرایطی مجزا و متفاوت چشم از جهان فرو بسته اند.

مثلا خانم «ف. الف» که دانشجوی ورودی سال ۹۱ رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز بوده، دو شب پیش دار فانی را وداع گفته و جسد بی جان آقای «م. س» که دانشجوی ورودی ۹۵ این دانشگاه بود و داروسازی می‌خواند، روز گذشته در یکی از کلاس‌های درس پیدا شده است.

دو هفته پیش از این دو دانشجوی متوفی نیز دو دانشجوی دیگر در اهواز از دنیا دست شستند. دو تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که یکی از آن‌ها یعنی «ر. ش» ۱۹ ساله بود و یک روز پس از آنکه خوابگاه را ترک می‌گوید و بازنمی‌‎گردد، جست و جو برای یافتنش آغاز می‌شود و جسدش در یک ساختمان نیمه کاره کشف می‌گردد.

البته جان باخته بعدی که دانشجوی رشته زیست شناسی بوده، وضعیت تقریبا شفاف تری دارد چون زمانی پیدا می‌شود که از درختی در پشت خوابگاه حلق آویز بوده است. رویدادی که به اعزام وی به بیمارستان گره می‌خورد، اما در نهایت به مرگ این دانشجو ختم می‌شود تا روی پرونده اش «خودکشی» به عنوان علت مرگ درج شود.

اتفاقاتی که جز مورد آخر، علت مشخصی برای رقم خوردنشان در دست نیست، با این که دست کم از وقوع یکی شان بیش از دو هفته گذشته است. عجیب‌تر آنکه روز گذشته و در پی انتشار خبر مرگ دو دانشجوی دیگر اهواز، ابتدا دانشگاه چمران وقوع این رویداد در زیرمجموعه اش را «تکذیب» کرد و سپس دانشگاه جندی شاپور موضع عجیبی پیش گرفت.

بر اساس پیام تسلیتی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور صادر کرد و روی سایت این دانشگاه قرار گرفته، تنها جان باختن یک دانشجو مورد اشاره قرار گرفته است، در حالی که شواهد حکایت از مرگ مشکوک دو دانشجوی این دانشگاه دارند؛ شواهدی که از جمله آنها، تکذیبیه دانشگاه چمران است که در پاراگراف آخرش مرگ دو دانشجوی جندی شاپور را تسلیت گفته است!

اتفاقات عجیبی که موجب شده ابهامات پیرامون این مرگ و میر‌ها افزایش یافته و بازار شایعات در این خصوص داغ شود؛ شایعاتی که یکی از دلایل قوت گرفتن و تکثیرشان، همین اطلاع رسانی‌های نصفه و نیمه و تعلل مسئولان و بعضا تلاششان برای لاپوشانی و کتمان واقعیت هاست؛ درست مانند رویه‌ای که مدیران دو دانشگاه بزرگ اهواز در دو هفته اخیر در پیش گرفته اند.

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۷
ما از یک فاجعه انسانی عبور کردیم ------- این بار باران آمد دفعه بعدی چی سال بعد چی ------- باید مدیریت بحران مراحل تخلیه تهران در این مواقع و اسکان در محل های دیگر را بررسی کند ------ اگر الان فکر نکنیم بعد از فاجعه انسانی و کشتار دسته جمعی فقط افسوس و پیدا کردن مقصر خواهد ماند اینکه شهردار میگوید دیشب باید تهران تخلیه میشد زنگ خطر است
به آخرالزمان داریم نزدیک می شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
چجوریه که فقط توی این مملکت این فکر رو میکنن و مردمان کشورهای دیگه دارن از زندگی و تکنولوژی و راحتی استفاده میکنن؟؟؟؟؟؟
یا الودگی هوا مارو میکشه یا پراید یا مواد غذاییی الوده یا به مرگ مشکوک مسمسرسم و این درحالیست ما جز کشورهای پیشرفته هستیم خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
کشورهای پیش رفته؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
مطمئنی حالت خوبه؟؟؟
سرزمین عجایب
کار خارجی هاست
آنها هم توسط انگلیس و امریکا و عربستان و اسراییل کشته شدند . انگلیسی ها سه روز قبل از گرانی بنزین خبر داشتند و سلاح و مهمات در شهرها مستقر کرده بودند که به طرف مردم شلیک کنند
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
فهم بسیاری از موضوعات بدیهی برای بعضی ها واقعا به مساله و مشکل تبدیل شده!!دوست عزیز وقتی امثال آمریکا و انگلیس از موضوع فوق سری فعالیتهای هسته ای خبردار میشوندسهمیهبندی بنزین که چیزی نیست ،باید خودمان را به خواب زده باشیم تا از ارتباط آشوبها در کشورهای منطقه و ایران باآمریکا و صهیونیستها و....اظهار بی اطلاعی بکنیم.
وقتی اینهمه آدم در آبان کشته شده اند و هنوز هیچ آماری و هیچ گزارشی نمی دهند، در این شرایط هر کسی را بکشند می توانند از زیرش در بروند. این بندگان خدا که به فوت کرده اند باید نگذارپد خونشان پامال شود.
آفرین تابناک اصلا مقاله را نخواندم ولی برای همین تیتر و پرداختن به این موضوع هزار آفرین همیشه در دل تاریکی چراغی روشن می کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
انتظار داشتی همین حداقل خبر رسانی رو هم نکنه؟!! ببین کار به کجا رسیده که واسه خبر رسانی غیر سیاسی هم باید از رسانه ها تشکر کرد
وای بر ما و بر ملت ما وای بر مسئولین وای
واقعا چرا وضع انقدر اشفتس.... من هيچ وقت وضع مملكتو تا به اين اندازه به هم ريخته نديدم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
اصولا جناح تند روی اصلاح طلب که روی کار باشه فضا رو سالهای اخر ملتهب میکنه!!!!
مرگ شده نقل و نبات
مملکت عجیب و غریبی داریم
بلبشوی غریبی شده. آدما دیگه کم کم می ترسن از خونه بیان بیرون. ما هیچ وقت وضعیتمون اینطوری نبود.
مگر جان انسان ارزشی هم دارد
ایران سابق از نظر امنیت بمانند اروپا بود و انسان هیچگاه احساس مرگ نمیکرد وری این زمان اصلا نمیدانی تا لحظه ای دیگر زنده هستی یانه.از خانه بیرون رفتن دست خودت است ولی بازگشت دست خدا.
مرگ جوان سخت است به هر دلیل و به هر طریق مرگ جوان از بین رفت آرزوها و امیدهاست هم برای خودش هم خانواده و دوستان
کار اغتشاشگران و کشورهای غربیه. اونا قبل از بارندگی خودشون را برای این قتل عام ها آماده کرده بودند.باورکنین
آقا خوزستان چه خبره؟ استاندارش چکار می کنه؟ همش درگیری مرگ سیل و ...... هزار داستان دیگه
مملکت گل و بلبل شیر تو شیره بزن بکش کسی به کسی نیست
روحانی بخاطر خرابتر نشدن اوضاع باید استعفاء بدهد و از نردم عذز تقصیر بخواهد و کار به کاردان سپرده شود، او به اندازه چند قرن در این مملکت خرابی به بار آورده و اگر در هر جای دیگر جهان بود بخاطر سوء مدیریت هایش محاکمه میشد، شانس آورده که اینجا ایران است و هیچ مسئولی بخاطر بی لیاقتی محاکمه نمیشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
برو عمو خدا روزیت رو تو یه خبرگزاری دیگه بده اینجا دیگه مردم رنگ نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
اگر روحانی بره آدم درست کاری هست که ریس جمهور بشه اگر هم باشه این مسئولیت را قبول نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
روحانی هرچه زودتربره ضرری که میزنه کمتر مبشه یکی بگه تو این 6 سال خودش یا مریداش(منظور هیئت پاچه خواران دولته) چه کار مثبتی ازشون سرزده؟
باید به تابناک آفرین گفت سایت های دیگر از کنار این خبرها به راحتی می گذرند آخرین شاهکار دولت هم سخنان آقای رحمانی فضلی است
5 دی ماه کسوف جلقوی است که مرکز آن روی عربستانه باید گوش به زنگ بلایای دیگر باشیم
خداوکیلی چراباید شدیدترین اعتراضات و کشته ها از خوزستان باشه !؟ آقایان دست اندرکاران کشور ازخودتون اینو بپرسین مردمی که بیشترین آسیب رو تو جنگ دیدن و بیشترین فداکاری روهم کردن چشونه الان ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
اخه نیس توی عربستان و بحرین هیچ قتلی اتفاق نمیافته!!!!!!!!!!!!
مرگ مشکوک و این ها که چیزی نیست عوضش امنیت داریم!!!!
اینها همه در یک پازل جنگ روانی است. قرص های داخلدکیک و ...
مرگ بر امریکا
چه مملکتی شده از لحاظ اقتصادی از آخر اول حالا بعد افتضاح امنیتی هم بهش اضافه شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر