بازدید 8708
۱

هشدار گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ترکیه

گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، روز دوشنبه در بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا تلاش‌های جدی‌تری برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی انجام دهد.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۷ 17 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه خود متذکر شد که مقامات ترکیه باید نواقص موجود در مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را برطرف کنند، در غیر این صورت آنان به لیست خاکستری این گروه که شامل کشور‌هایی است که کنترل‌های مالی ناکافی دارند، وارد می‌شود.

در گزارشی که روز دوشنبه توسط کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) منتشر شد بیشتر بر جدی نبودن تلاش‌های ترکیه برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تاکید داشته است.

گروه ویژه اقدام مالی بر این باور است که از ۱۱ حوزه ارزیابی شده، ترکیه در ۹ مورد نیاز به پیشرفت‌های اساسی دارد. یافته‌های این گزارش حاکی از آن است که آنکارا برای یک سال تحت نظارت قرار می‌گیرد و در صورت عدم بهبود، می‌تواند به لیست خاکستری اضافه شود.

گروه اقدام مالی متذکر شد که ترکیه باید اقدامات اساسی در مسدود کردن دارایی‌های مرتبط با تروریسم، سازمان‌های تروریستی و سرمایه داران انجام دهد.

در گزارش ارائه شده ترکیه از میزان محکومیت کمی در تأمین مالی تروریسم برخوردار است، اما با این وجود گزارش گروه اقدام مالی تاکید می‌کند که براساس داده‌های ارائه شده در سال ۲۰۱۷ در ترکیه بیش از شش هزار نفر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند، اما فقط ۱۱۵ محکوم شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داستان صرافی های ایران در ترکیه هم شروع شد! بعد از این اوضاع عراق دارن آخرین راه تبادلی ایران رو هم میبندن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر