بازدید 11080

مزایای استفاده از وب ‎سایت‌های مسافرتی آنلاین

کد خبر: ۹۴۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 15 December 2019

ضریب نفوذ اینترنت در سال‎ های اخیر در همه کشورهای دنیا رشد زیادی داشته است. با توجه به آمارهای سال ۲۰۱۷، بیش از ۸۰٪ افراد در کشورهای توسعه یافته و بیش از ۴۰٪ افراد در کشورهای در حال توسعه از اینترنت استفاده می ‎کنند. بر اساس آمار وب‌ سایت internetworldstats.com، ایران در سال ۲۰۰۰ تنها ۲۵۰ هزار کاربر اینترنت داشت که این رقم در سال ۲۰۱۹ به حدود ۶۳ میلیون نفر و رشد ۲۵ هزار درصدی رسیده است.

به گزارش «تابناک»، استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از خدمات اینترنت نشان می ‌دهد که این روزها رفتار مشتریان تغییر کرده است. در سال‎ های اخیر، با گسترش شبکه اینترنت و همه‎ گیر شدن گوشی ‎های هوشمند، بیشتر افراد ترجیح می‎ دهند کارها و نیازهای روزمره خود را به صورت آنلاین انجام بدهند. استفاده از خدمات آنلاین کمک می ‎کند تا امکان جستجوی بهتر و مقایسه بین محصولات مختلف را داشته باشیم. از طرفی بعضی از وب ‌سایت‎های خدمات آنلاین شرایطی ایجاد کرده ‎اند تا بتوانیم نظرات افرادی که پیشتر از آن خدمات استفاده کرده‎ اند را مطالعه کنیم و انتخاب هوشمندانه‎ تری انجام دهیم.

به دلیل مشغله ‎های دنیای امروز، افراد زیادی ترجیح می ‌دهند برنامه ‎ریزی سفرهای تفریحی و کاری خود را به صورت آنلاین و از طریق وب‌ سایت‌های خدمات مسافرتی انجام دهند.

آژانس‎ های خدمات مسافرتی آنلاین (OTAها) وب ‎سایت ‌هایی هستند که محصولات مرتبط با سفر به مشتریان می ‎فروشند. این خدمات می ‎تواند شامل رزرو هتل، خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و... باشد. در واقع OTAها، اشخاص ثالثی هستند که این خدمات را به نمایندگی از هتل ‌ها، شرکت ‌های هواپیمایی، پایانه‎ های اتوبوس‎ رانی و شرکت  ‎های حمل‎ و نقل ریلی به مشتریان می ‎فروشند. در واقع OTAها همه خدمات آژانس ‌های مسافرتی آفلاین را با کیفیت بیشتر و بهتر ارائه می ‎دهند.

وب سایت‎ هایی نظیر Booking.com و Expedia.com از مشهورترین OTAها در سطح جهان هستند. اسنپ‎ تریپ نیز یکی از سامانه ‎های ایرانی‎ رزرو آنلاین هتل و بلیت هواپیما و اتوبوس است که به عنوان رهبر بازار رزرو آنلاین هتل‎ های داخلی شناخته می ‎شود و یکی از پیشگامان صنعت گردشگری آنلاین در ایران است.

چرا وب ‎سایت‎ های مسافرتی آنلاین مهم ‎اند؟

آژانس ‎های مسافرتی آنلاین برای هتل ‎ها از اهمیت ویژه ‎ای برخوردارند، زیرا می ‎توانند به بهبود بازاریابی هتل‎ ها کمک کنند. مسافران بالقوه‎ ی فراوانی برای جستجوی هتل ‌های خود به OTAها مراجعه می ‌کنند، چون وب ‎سایت‏ های مسافرتی آنلاین نوعی فروشگاه اینترنتی محسوب می ‎شوند که به آنها امکان می ‌دهند به راحتی هتل ‌ها را جستجو کنند، بررسی ‎ها را بخوانند و قیمت‌ ها را با هم مقایسه کنند.

به طور مثال، اسنپ ‎تریپ بیش از 1000 هتل، هتل آپارتمان، خانه بوم‎ گردی و... را در 192 شهر ایران پوشش می ‎دهد. با جستجوی اسم شهر یا استان موردنظرتان می‎ توانید به فهرست کامل هتل‎ های آن منطقه دسترسی داشته باشید. امکان فیلتر کردن فهرست هتل ‎های پیشنهادی بر اساس پربازدیدترین، بالاترین تخفیف، پرفروش‌ ترین، بیشترین و کمترین قیمت، باعث شده تا کاربران بتوانند هتل مناسب خود را به راحتی انتخاب و رزرو نمایند.

صفحه اختصاصی هر هتل از ۴ بخش زیر تشکیل شده است:

۱- اطلاعات هتل: این بخش شامل عکس‎ ها، آدرس و لوکیشن دقیق، امتیاز هتل از دید کاربران و امکانات کلی هتل است.

۲- تغییر تاریخ سفر: می ‎توانید از طریق این بخش به راحتی تاریخ سفر و تعداد روزهای اقامت ‌تان را تغییر دهید.

۳- لیست اتاق ‎ها: در این قسمت می ‎‎توانید همه اتاق ‎‏های موجود در هتل را مشاهده کنید. اتاق ‌های یک یا چند تخته، توئین یا سوئیت‎ های چند خوابه در این بخش قرار دارد.

در بخش “پیشنهاد ویژه” می‌‌ توانید ارزان‌ ترین هتل‌‎ های روز را مشاهده کنید. این سامانه هر روز در این بخش تعدادی از هتل ‎های موجود در وب سایت خود را با تخفیف ‎های ویژه به شما پیشنهاد می ‌دهد.

سرویس ویژه ‎ا‎ی که اسنپ‎ تریپ را از سایر OTAهای داخلی متمایز می‎ کند، امکان بررسی نظرات مسافرانی است که در این هتل‎ ها اقامت داشته‎ اند. هر مسافر می‎ تواند نظر خود را درباره شرایط هتل، کیفیت غذا و پذیرایی، وضعیت نظافت، دسترسی به نقاط مهم و... ثبت کند و به هر کدام از این بخش ‎ها، امتیازی در بازه صفر تا پنج بدهد. مجموع این امتیازها به برآورد کیفیت کلی هتل منجر می ‏شود.

 مطالعه این نظرات، جدا از مسافران جدید، برای مدیران هتل ‎ها نیز می‎ تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. مدیران هتل ‎ها می‏ توانند بدون واسطه، نظرات و بازخوردهای دقیق مشتریان را ببینند و نیازها و کاستی ‎های هتل‎ شان را تامین و برطرف کنند.

سرویس دیگری که سامانه‌ های گردشگری آنلاین مثل اسنپ ‎تریپ به کاربران خود می ‎دهد، امکان استفاده از پشتیبانی 24 ساعته آن است. اگر پیش از رزرو یا در زمان رزرو و پس از آن به مشکلی برخوردید می ‎‌توانید در هر ساعت از شبانه ‌‌روز و در 7 روز هفته با پشتیبانی اسنپ ‎‌تریپ تماس بگیرید.

دریافت تمام خدمات گردشگری از یک سایت

همه می ‌دانیم برنامه ‎ریزی یک سفر _هرچند کوتاه مدت_ تا چه اندازه می ‎تواند سخت و زمان ‎بر باشد. این که پیش از شروع تعطیلات برنامه ‎ی دقیق سفر خود را بدانید باعث می ‎شود تا مسافرت هیجان ‎انگیزتری داشته باشید. OTAها به فکر صرفه‎ جویی در وقت و هزینه ‎های شما هستند. امکان رزرو همزمان هتل و خرید آنلاین بلیت هواپیما، اتوبوس یا قطار باعث می ‌شود بتوانید از طریق یک سایت، به تمام نیازهای‎‎ تان برای برنامه ‎ریزی یک سفر تفریحی یا کاری پاسخ دهید. این کار کمک می‎ کند تا در وقت، انرژی و پولتان صرفه ‎جویی کنید. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان