بازدید 3857

جز ۱۰ کشور جهان در حوزه نانو هستیم

کد خبر: ۹۴۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 14 December 2019

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها ما در حوزه علوم جدیدی نانو و زیست فناوری جایگاه خوبی دارند و جز ۱۰ کشور جهان قرار گرفته ایم که حاصل کار دانشجو و اساتید بوده است.

به گزارش میزان، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: آموزش و پرورش بستر ظهور تمام شخصیت‌های مهم جامعه ما است و این بستر زمین پر نعمت جایگاه غنی اندیشه‌ها و توانمدی‌ها است.

غلامی افزود: نسل جوان و در حال رشد آموزش و پرورش نسلی است که در آینده جای تک تک مسئولان امروز خواهند نشست.

وی افزود: نسل آینده باید بهتر از نسل حاضر تربیت شود که با دستان معلمان به آن می‌رسیم.

غلامی افزود: اگر در یک گلستانی یک شاخه گلی بالاتر از بقیه قرار بگیرد، کم کم خودش را تنها می‌بینید، پس تلاش کنیم کل جامعه با هم بالا بیایند.

وی افزود: انسان از همان روز‌های اول زندگیش جستجوگر است. باید سوال پرسیدن بچه‌ها را تقویت کنیم و کم حوصلگی در برابر پرسش‌ها سرکوب جستجوگری است.

غلامی افزود: کمک به یافتن پاسخ پرسش‌ها مهم‌تر است. یاد بدهیم چگونه سوال طرح کنیم و بعد یاد بدهیم، چگونه پاسخ دهند در آن زمان پژوهش‌گر تربیت کرده‌ایم.

وی افزود: در جهانی زندگی می‌کنیم که سوال‌ها جدی متعدد است و نتیجه‌گیری و پاسخ دادن به آن‌ها حیاتی است و این امر جز با ساماندهی پژوهش امکان پذیر نخواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: آموزش و پرورش دچار تحولات خوبی شده درست است که کنکور آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بسیار تئوری‌زده شده‌ایم و بحث‌های نظری در دانشگاه و مدارس زیاد شده که البته در دوره‌ای مطلوب بوده است.

غلامی گفت: در تمرین عملی در طول تحصیل وقت کمی وجود دارد و در دانشگاه‌ها این امر را شروع کرده ایم تا بتوانیم آن را جایگزین مباحث نظری کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی و پژوهش در دانشگاه رونق گرفته و در دنیا رتبه ۱۶ و عنقریب رتبه ۱۵ را نیز به دست خواهیم آورد. دانشگاه‌ها ما در حوزه علوم جدیدی نانو و زیست فناوری جایگاه خوبی دارند و جز ۱۰ کشور جهان قرار گرفته ایم که حاصل کار دانشجو و اساتید بوده است.

غلامی افزود: مراکز رشد در دانشگاه‌ها ایجاد شده و ایده‌های جدید و فناوری‌های جدید در آن‌ها رشد کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم. بیش از ۴۳ پارک علم و فناوری داریم که شرکت‌های دانش بنیان را حمایت می‌کنند.

وی افزود: نباید خودمان را با کشور‌های توسعه یافته مقایسه کنیم، ولی در خیلی از زمینه‌ها با آن‌ها در حال رقابت هستیم و ایران جز کشور‌های پیشرو در دنیاست.

غلامی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ دنیا به دنبال بازار هستند نمی‌خواهند بازارشان را از دست بدهند، ولی ما در حال گرفتن این بازار‌ها هستیم.

وزیر علوم افزود: استمرار و پایداری و حمایت و امید به نسل جوان باعث افتخار آفرینی بیش از این خواهد شد. نسل جوان ما ظرفیت بیش از این دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر