بازدید 16081
۷
در گفتگو با «بورس تابناک» مطرح شد:

خبر خوب برای نماد‌های پالایشی در بورس تهران/ هفته داغ در انتظار فولادی‌ها و فلزات اساسی با رشد قیمت‌های جهانی

کارشناس بازار سرمایه گفت: الزام شرکت‌های سیمانی به استفاده از سوخت مازوت در روند تولید تاثیری بر هزینه‌های آن‌ها ندارد، ولی با توجه به ریزش قیمت مازوت در بازار‌های جهانی و به صرفه نبودن صادرات آن خبر خوبی برای صنعت پالایشگاهی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 13 December 2019
خبر خوب برای نمادهای پالایشی/ هفته داغ فولادی ها و فلزات اساسی با رشد قیمت های جهانی

تابناک اقتصادیمهرزاد منتظری در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک در خصوص چشم انداز معاملات تالار حافظ طی هفته آتی گفت: قیمت‌های جهانی طی ایام پایانی هفته رشد داشتند و پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه طی هفته آتی از این قضیه تأثیر مثبت بپذیرد.

وی ادامه داد: از طرفی  بودجه به گونه‌ای تنظیم شده که حاوی نکته منفی و خطرناکی برای بازار سرمایه نیست و از طرف دیگر طی دو هفته اخیر نرخ ارز رشد کرد، ولی چند روز اخیر مقداری عقب نشینی کرد و با توجه به این کاهش باید منتظر ماند و دید روند قیمت ارز طی روز‌های آتی چگونه خواهد بود و به نظر من، نمی‌توان وزن زیادی به کاهش قیمت ارز داد و به احتمال قوی نرخ ارز صعودی خواهد بود.

منتظری افزود: همچنین با توجه به تحولات سیاسی که در فضای بین‌المللی اتفاق افتاده و سیگنال‌هایی را به بورس‌های جهان مخابره کرد از جمله اینکه با توجه به پیروزی بوریس جانسون و جدی شدن برگزیت این موضوع به تقویت یورو منجر می‌شود که به معنی تضعیف شاخص دلار و در مقابل تقویت کامودیتی هاست که برای بازار سرمایه خبر خوبی محسوب می‌شود؛ از طرف دیگر ترامپ مدعی شده روز ۱۵ دسامبر نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های چین را مشمول تعرفه کند که این نیز محرک دیگری برای افزایش قیمت کامودیتی‌ها است و پیش‌بینی می‌شود که بخشی از نماد‌ها که در بازار سرمایه از قیمت‌های جهانی تأثیر می‌پذیرند همچون صنایع فولادی، فلزات رنگین (مس و روی) و تا حدودی پتروشیمی‌ها در هفته آینده با چشم انداز مثبت مواجه باشند.

وی همچنین در خصوص تصمیم دولت برای محدودیت ۳ ماهه برای استفاده شرکت‌های سیمانی از گاز و الزام آن‌ها به استفاده از سوخت مازوت در روند تولید نیز گفت: شرکت‌های سیمانی از گاز یا مازوت برای سوخت استفاده می‌کنند و دولت به منظور مدیریت مصرف گاز در فصول سرد که با کمبود گاز مواجه هستیم، شرکت‌های سیمانی را مجبور به مصرف سوخت دیگر یعنی مازوت می‌کند.

از طرفی قیمت مازوت در بازار‌های جهانی ریزش داشته و صادرات مازوت با قیمت‌های فعلی برای پالایشگاه‌ها جذاب نیست و این تصمیم دولت به الزام شرکت‌های سیمانی از سوخت مازوت که به قیمت گاز به آن‌ها فروخته می‌شود، گرچه  تاثیر خاصی بر هزینه‌های شرکت‌های سیمانی ندارد، ولی خبر خوبی برای پالایشگاه‌ها است.

وی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک، در خصوص گروه پتروشیمی نیز با بیان اینکه با توجه به رشد قیمت نفت و اتفاقات جدید در جنگ تجاری آمریکا و چین به نظر می‌رسد قیمت محصولات پتروشیمی نیز روند به رشد داشته باشد، ادامه داد: قیمت فولاد، روی و مس به صورت روزانه منتشر و بلافاصله اثر تحولات بین‌المللی بر آن دیده می‌شود، ولی برای محصولات پتروشیمی انتشار قیمت‌ها با تاخیر چند روزه همراه است باید منتظر ماند و دید که روند قیمتی این محصولات چگونه خواهد بود.

رشد ۳۰ درصدی ارزش معاملات بورس تهران

 
به گزارش نبض بورس، ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته سوم آذر ماه با رشد ۳۰.۲۴ درصدی همراه بوده و از ۸۷ هزار و ۳۸ به ۱۱۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال رسید و همچنین حجم کل معاملات نیز با رشد ۲۹.۵۶ درصدی از رقم ۱۷۰۷۴ میلیون سهم به ۲۲۱۲۱ میلیون سهم رسیده است.

در بازار اول سهام نیز ارزش معاملات با رشد ۲۵.۴ درصدی از ۴۰۱۱۷ میلیارد ریال به ۵۰۱۶۳ میلیارد ریال رسیده حجم معاملات نیز با رشد ۲۹.۲۱ درصد این رقم ۱۲۹۴۶ میلیون سهم گزارش شده است.

در بازار دوم سهام ارزش معاملات با رشد ۳۲.۶۹ درصدی از ۴۱ هزار و ۵۶۰ به ۵۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال رسیده، در حجم معاملات این بازار نیز با رشد ۲۸.۴۶ درصدی رقم ۸۴۲۸ میلیون برگ سهم گزارش شده است.

در بازار بدهی نیز ارزش معاملات با رشد ۸۶.۹۵ درصدی مواجه شده و ۳۹۴ میلیارد ریال گزارش شده حجم معاملات نیز با رشده ۷۷.۵۴ درصدی مواجه شده است.

اما سرمایه گذاران بورس تهران در هفته گذشته اقبال خوبی به بازار مشتقه نشان ندادند و ارزش معاملات با کاهش ۸۴.۵۸ درصدی و حجم معاملات نیز با افت ۶۴.۷۳ درصدی همراه بوده است در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز ارزش معاملات با رشد ۴۹.۶۴ درصدی و حجم معاملات نیز با افزایش ۵۱.۲۰ درصدی همراه بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
هفته آینده به دلیل کاهش قیمت ارز بازار موقتا دچار ریزش خواهد شد
سلام هفته گذشته اتفاق خیلی بدی افتاد و از مدیران بورس با نام بردن از چند شرکت در مصاحبه باعث ضرر سهامدارن شرکت ها شد مخصوصا ... آن هم شرکت تولید کاغذ که خیلی استراتژیک است
لطفا این موضوع را مطرح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
با نظر شما موافقم و اگر آقای مدیر فرابورس مخالف هوچی گری و حباب سازیه باید از اول دست به کار میشد نه اینکه با اسم بردن از چند شرکت وضعیت سهامداران رو خراب بکنه.
وقتی رهبر بارها و بارها تاکید بر افزایش ارزش پول ملی داشتن و دارن چرا دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش صادرات یا رونق شرکتهای دولتی در بورس تعمدا پول ملی رو تضعیف میکنه ؟! دولت متوجه نیست با اینکار قدرت خرید مردم فوق العاده کم شده و همه چی تو رکود هست ؟! دولت وقتی ریال رو کاهش داده چه کسی باید تولیدات داخل رو خریداری کنه جز این مردم ؟! مردمی که پولشون بی ارزش شده میتونن پول خرج کنن و کالا خریداری کنن ؟! بابا عقل هم چیز خوبیه . دولت فقط و فقط و همیشه یک وجه و یک بعد رو دیده و هیچ وقت تمام وجوه و ابعاد رو ندیده
سلام بر تابناک شما رسانه ای هستید که دنبال شفافیت و مباحث روز کشور هستید ما سهامداران خرد دستمان به جایی بند نیست هفته قبل در خاموشی و سکوت به خاطر یک مدیر ناپخته و البته حرفهای شبهه ناک باعث زیان میلیاردی این مردم بدبخت در بورس شد مدیر.... دریک مصاحبه مشکوک از نام بردن چند شرکت که اتفاقا یکی از آنها کاغذ سازی و کالای استراتژیک هست به منفی جلوه دادن شبهه دار این سهم باعث ریزش شدید شد
آیا امسال این همه مقام معظم رهبری پیام و تاکید کردند سال حمایت از تولید داخل و رونق ملی آیا یک مدیر ناپخته باید چنین حرفی بزند و سرمایه گذار را نا امید کند؟سهامها از سال گذشته چندین برابر شدند و ادعا شد حباب دارد ولی این سهم که اصلا رشد و حباب نداشت این فقط تبانی با حقوقی ها و سرمایه داران بود و بس به همه جا زنگ زدیم شکایت کردیم ولی هیچ کس جواب نداد فقط خواهش میکنم صدای ما را به قوه قضاییه برسانید این یک تبانی بود و ضرر ما علاقه مندان به تولید داخل
بابا بگذاريد از شوك خبر خوش وزير ارتباطات بيرون بياييم بعد خبر خوش ديگري اعلام كنيد مرديم از اينهمه خوشي
چرا زمان بورس این قدر کمه.کجای دنیا بورس ۳.۵ساعته دارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر