بازدید 15182
۵

قرص‌های کشف شده داخل کیک‌ها از چه نوعی بودند؟

جهانپور گفت: در ماجرای وجود اجسام خارجی در کیک‌ها وقوع یک اقدام خرابکارانه سازمان یافته علیه صنایع غذایی کشور مشهود است.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 13 December 2019

جهانپور گفت: در ماجرای وجود اجسام خارجی در کیک‌ها وقوع یک اقدام خرابکارانه سازمان یافته علیه صنایع غذایی کشور مشهود است.


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در خصوص مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته بندی برخی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به ۱۲ برند تولیدی گفت: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت‌های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

او افزود: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای این قرص و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست و تا این لحظه گزارشی از وجود دارو‌های مخدر یا قرص برنج در نمونه‌های ارسالی نداریم، دارو‌های بررسی شده اغلب دارو‌های خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می‌رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی بطور عام مورد هدف بوده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می‌دهد که این موارد تعمدا و بعد از تولید، در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته، بلکه تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور بعنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.
جهانپور همچنین افزود: تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست لکن موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی داشته و دستگاه‌های مسئول جهت روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: فروشگاه‌های مواد غذایی مکلف به تامین فرآورده‌ها از شرکت‌های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش هستند و در صورت خرید از توزیع کننده‌های غیرمجاز در قبال پیامد‌های آن پاسخگو خواهند بود.

او گفت: محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های پخش مجاز قابل رهگیری و پیگیری است، ولی متاسفانه برخی فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه، محصولات غذایی را از توزیع کننده‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه به قیمت‌هایی پایین‌تر تهیه می‌کنند و این مسیر دقیقا مدخل کالا‌ها و فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، جعلی و تقلبی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان از اولیای مدارس و دانش آموزان و مصرف کنندگان خواست محصولات غذایی را صرفا از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به سالم بودن بسته بندی و دستکاری نشدن بسته‌های محصولات دقت نموده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، در سراسر کشور مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
داداش اگر با سرنگ مواد سمی تزریق کردن توی بسته ها باید چیکار کرد؟ اون که دیگه خرابی بسته بندی نداره. مشکل را اساسی حل کنید. هر گردن این و اون نندازید. شرکتهای تولید کننده را متعهد کنید مواد غذایی را مستقیم از طریق خودشون یا پخشهایی که واقعا بهشون اعتماد دارن توزیع کنند و فروشگاه های مواد غذای را هم مکلف کنید که تو لاین تمام مواد غذایی دوربین مداربسته هوشمند نصب کنند که اگر کسی قصد سوئی داشت قابلیت اعلام هشدار داشته باشه و تو این موقعیت اگر مجدد موردی تو مواد غذایی پیدا شد، هم بشه رهگیری کرد از کدوم فروشگاه اومده و اگر دوربینهای توی فروشگاه سلامت و صحت توزیع را تائید کردند، تولید کننده عامل اصلی شناخته بشه.

واقعیت اینه که هیچکدوم کسایی که پشت میزها نشستن این کاره نیستن و نمیتونن کارو درست انجام بدن و جوری هم به میزها چسبیدن که هیچ خطایی را گردن نمیکیرن که فقط دو ر.ز بیشتر بمونن نمیتونن
چرا اطلاعات غلط به مردم میدید آخه تو فیلمی که پخش شده قرصها داخل کیک هستند چطوری میشه بعد از تولید و بسته بندی قرصها را داخل کیک قرارداده باشند ؟ دقیقا" بایستی در مرحل تولید اینکار اتفاق افتاده باشه وگرنه به شکل و بسته بندی صدمه میخورد و همه متوجه دست خوردگی میشدند.
یکبار هم که شده به شعور مردم توهین نکنید و اطلاعات واقعی را در اختیارشون قرارد بدهید.
مشخص بود کار چه گروهی با چه هدفی هست. من مخملی نیستم
آقا شفافیت ، واقعیت چیست ؟؟؟؟؟؟ آخر در 12شرکت بطور هماهنگ ؟؟؟؟نه بازرسی کیفیتی نه سیستمی ؟ آخر چگونه ؟؟؟؟
منتظر سریال جاسوسان تخریب تولید هستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان