بازدید 20985
مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

فقط شورای ائتلاف درباره سرلیستی قالیباف در تهران تصمیم می‌گیرد/ قالیباف چطور کاندیدای مجلس شد؟/ فعلا اصولگرایان و انقلابیون وحدت کاملی دارند

مصباحی مقدم در پاسخ به این که با توجه به شانس بالای آقای قالیباف برای رأی آوری و گرفتن کرسی ریاست مجلس یازدهم، آیا او سرلیست اصولگرایان در تهران خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: درباره این موضوع (اینکه آقای قالیباف در تهران سرلیست باشد یا نه؟) باید شورای ائتلاف تصمیم بگیرد و جامعه روحانیت مبارز در این باره تصمیم‌گیرنده نیست.
کد خبر: ۹۴۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 12 December 2019

اصولگرایان برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم با تشکیل شورایی با نام «شورای ائتلاف اصولگرایان» پا به عرصه رقابت با سایر جریانات سیاسی گذاشتند. در این ساز و کار که ریاست آن را حداد عادل بر عهده دارد و جامعه روحانیت مبارز نیز به عنوان ناظر بر آن نظارت می‌کند، تمامی تصمیمات انتخاباتی گرفته می‌شود و در نهایت پیرامون موضوع سرلیستی و همچنین ارائه لیست‌های انتخاباتی در کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که تاکنون اعضای جامعه روحانیت در خصوص شورای ائتلاف اطلاع رسانی کرده اند، بسیاری از گروه‌های اصولگرا نظیر جریان قالیباف، جبهه ایستادگی، جبهه پایداری، اصولگرایان سنتی و حتی بخشی از جریانی که با حضور وزیران و دولتمردان احمدی نژاد تشکیل شده، پذیرفته اند که تحت نظر این ساز و کار انتخاباتی کار کنند و برای حضور در انتخابات به تصمیمات شورای ائتلاف تمکین کنند.

در پروسه ثبت نام افرادی که متقاضی کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم هستند هم ملاحظه شد که افراد و نمایندگانی از طیف‌هایی که نام آن‌ها مطرح شد، برای انتخابات مجلس وارد گود شدند و حالا پس از تعیین صلاحیت آنها، کار به تصمیم گیری «شورای ائتلاف اصولگرایان» پیرامون اینکه چه نام‌هایی از این جریانات در لیست‌های نهایی قرار بگیرد، خواهد رسید.

در همین خصوص، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به آخرین رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انتخاباتی اصولگرایان که پس از مشخص شدن چهره‌هایی که به عنوان کاندیدا در انتخابات پیش روی ثبت نام کرده اند، پیرامون مساله سرلیستی، گفت: درباره سرلیست شدن قالیباف در انتخابات مجلس در شهر تهران شورای ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیرنده است.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» درباره نقش جامعه روحانیت مبارز در جریان ارائه لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: از چند ماه پیش که آقایان و دوستان اصولگرا از جامعه روحانیت مبارز خواستند به کمک‌شان برود، جامعه روحانیت قبول کرده که در قالب نظارت و همکاری با مجموعه اصولگرایان همکاری کند.

فقط شورای ائتلاف درباره سرلیستی قالیباف در تهران تصمیم می‌گیرد/ قالیباف چطور کاندیدای مجلس شد؟/ فعلا اصولگرایان و انقلابیون وحدت کاملی دارند

وی افزود: برای انجام وظیفه نظارتی جامعه روحانیت، سه نفر از سوی این تشکل روحانی در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور دارند و نظرات و راهنمایی‌های خود را هم به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و دستیابی به وحدت ارائه می‌دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این که در چه مرحله ای جامعه روحانیت برای انجام داوری و نظارت نقش پررنگی برای ائتلاف اصولگرایان خواهد داشت، تصریح کرد: طبعا منتظریم اگر نیاز به داوری باشد، این رویکرد از سوی جامعه روحانیت در موقعیت خود صورت گیرد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: تمام همت ما این بوده که مجموعه جریان انقلابی و اصولگرا به یک لیست واحد برسند و جلوی تعدد لیست‌ها گرفته شود؛ از این روی، از تمام احزاب و شخصیت‌های جناح اصولگرا خواستیم در این سناریو باشند.

وی ادامه داد: ما خواهان آن هستیم که چتر فراگیری درباره مقوله وحدت انتخاباتی در بدنه اصولگرایان شکل گیرد. این روندی است که تا به امروز رخ داده و سبب شده تا این پروسه تکمیل شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره نقش هدایتگری جامعه روحانیت مبارز در بین اصولگرایان در ادوار پیشین و فعلی انتخابات نیز، تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز به مانند همیشه از مجموعه اصولگرایی حمایت خود کرده است. این بار نیز از این مجموعه برای ارائه لیست مشترک پشتیبانی خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز دیداری با «محمدباقر قالیباف» که از شانس‌های اصلی اصولگرایان در انتخابات مجلس است و خیلی ها از هم اکنون درباره ریاست احتمالی او بر قوه مقننه سخن می گویند، داشته است یا نه، افزود: آقای قالیباف در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان حضور داشته و دارد و خارج از این شورا برای ورود به انتخابات تصمیم نگرفته است.

مصباحی مقدم در پاسخ به این که با توجه به شانس بالای آقای قالیباف برای رأی آوری و گرفتن کرسی ریاست مجلس یازدهم، آیا او سرلیست اصولگرایان در تهران خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: درباره این موضوع (اینکه آقای قالیباف در تهران سرلیست باشد یا نه؟) باید شورای ائتلاف تصمیم بگیرد و جامعه روحانیت مبارز در این باره تصمیم‌گیرنده نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۴۳
وقتی توانایی کنترل قیمت گوجه فرنگی را ندارید یک روز پیاز ، یک روز سیب زمینی ، یک روز سلطان سکه، یک روز سلطان گوشت ، یک روز اقا زاده ها ، یک روز .......... ایکاش بر اساس توانمندیهایتان کاندید میشدید از دست چپ و راست ، اصول گرا اصلاح طلب، مستقل .... خسته شدیم در این سالیان چه کار کردید برای مردم ؟؟؟؟ مجلسی که وکیل دوله هست بهتر است نباشد .
قابل توجه اقای قالیباف که هنوز هم به برخی اعتماد می کنه و گوشت قربونی میشه
زندگی مردم رو نابود کردید.
این مجلس که در فضای دید کافی بود این از آب در اومد، خدا بداد برسه مجلس آینده چه شود،؟!
شانس بالا برای کرسی ریاست مجلس چی چی برا خودتون می‌برید ومیدوزید اولا کسی رای نمیده دوما رو چه حسابی دندون اسب پیش کشی رو می‌شمارید قالیباف شاید برا اصول گرا ها مهم باشه اما مردم کارنامه درخشانی از ایشون نمی‌بینند
رای نخواهیم داددددددد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
به جهننننننننم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
ما که رای خواهیم دااااااااد
مهم سر لیست و ته لیست تون نیست . سر وته از یک کرباسید . ما هم کار خودمون رو می کنیم . رای بی رای
خیلی جالب است که در این بلبشوی حاکم بر کشور
و جو بشدت ناامیدی اکثر مردم
امثال ، مصباحی مقدم و قالیباف در حال ائتلاف و چانه زنی برای انتخابات سرد اسفند ماه هستند !؟
خدا خودش به کشور و مردم تحت فلاکت و فشار شدید اقتصادی سیاسی رحم کند
سر لیست قانون گریز که بدون نوبت ثبت نام کرد موجب بدبینی بیشتر مردم به لیست میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
نماینده اش نوبت گرفته بود شما مردم انگار دوست دارید همیشه با دروغ سرکار باشید قالیباف فرصتی بود نسبت به دیگران که ۱۰ سال مملکت میتوانست از او بهره ببرد ..چند سر و گردن از احمدی نژاد و صد سر و گردن از روحانی بهتر بود ولی حیف مردم عادت به فریب خوردن کردند البته نه اینکه او بی عیب باشد ولی نسبی باید به امور نگاه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
کسی که تا بحال نماینده نبوده چپجوری میخاد مجلس رو اداره کنه ، فرق لایحه و طرح رو میدونه ؟
از خودتون نه ببرید و نه بدوزید ملت ایران دیگر در انتخابات شرکت نمی کنند.
ادبیات جملات معلوم است که افرادی که باید وارد مجلس شوند مشخص هستند.
ههههههههههههه

فقط همین .
قالیباف در شهرداری و نیروی انتظامی عالی کار کرد مجلس را هم میتواند درست کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
بازم رای نخواهم داد
نه اصولگرا نه اصلاح طلب
در حال حاضر این مملکت فقط نیاز به افراد با فکر سازنده دارد. مملکت در حال حاضر فقط افراد انقلابی می خواهد که بتوانند این مملکت را در مسیر صحیح سازندگی و پیشرفت قرار دهند که متاسفانه بین برخی کسانی که خود را انقلابی معرفی می کنند چنین افرادی وجود ندارد.
چه اعتماد به نفسی دارند این اصول گرایان که خودشون رو انقلابی هم میدونن با این عملکردشون
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
نه عزیزم ... با این نمایش ها میان مردم رو بکشند پای صندوق رای اما کور خوندن
با هم بجنگید. کی میخواد رای بده
من رای نمی دهم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
ما که رای خواهیم داد
اصول گرایان و انقلابیون فعلا وحدت دارن ...
بخاطر همینه که الان ما خیلی خوشبختیم !!
چرا این اسمهای تکراری دست از سر مردم برنمیدارن
خوب خالا اصصصصصول گرا ها گیرم مجلس را بگیرن ریاست جمهوری را هم بگیرن بعدش چی؟ با اقتصاد چیکار میخوان بکنند نفت ۱۲۰ دلاری هم که مثل دفعه قبل در کار نیست!!
خوبه دیگه با کاندیدای مجلس دم انتخابات مصاحبه می کنین بعدم میذارین تیتر یک. رپرتاژ آگهی سفارشی
قالیباف چرا به کارهای شهرداری درزمان خودش جواب نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
نمیبینی داره میخنده جواب همینه
مجلس بعدی دیدن داره
نفر اول با ۵۰۰۰ رای
نفر ۳۰ ام با ۵۰۰ رای
عاقبت در راس امور نبودن
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
یکی بود به نام هاشمی رفسنجانی . یک مهندس کامل . در این مواقع برای حفظ نظامیک عملی به نام ضرب رو بلد بود ... الان که مهندس تر داریم به توان می رسونن .
تابناک عزیز وقتی 80درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند به نظر شما این انتخابات چه فایده ای داره ؟
آقای وزیر !!
اصلا میدونی معنی سورپرایز چیه؟
انگلیسی صحبت کردنتون رو هم دیدیم!!!
مصیاحی، پیرامون مساله سرلیستی، میگی درباره سرلیست شدن قالیباف در انتخابات مجلس در شهر تهران شورای ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیرنده است.
نه خیر امثال تو هیچ کاره هستید قالیباف را بهتان تحمیل میکنند
از کجا معلوم ایشون صلاحیتش تایید بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
بچه ای؟! این حرف از شما بعید است
آقای قالیباف از آقازاده ها در استرالیا چه خبر؟
پس از گذشت چندین سال هنوز پس لرزه های آقای قالیباف در شهرداری مشهود است با چه رویی میخواهند وارد مجلس بشوند، گویی عده ای از مسئولین مصونیت از تخلف دارند.؟!
مجلس رو بزارید در کوزه ابش رو بخورید انتخابات نمایشی دیگر فایده ندارد
قالیباف پرونده های متعدد دارد بیش از این آبروی خود را نبرید در صورتیکه در راس مجلس قرار گیر د مشروعیت کل مجلس را زیر سوال می برد
من رای نمیدهم تو رای نمیدهی. ما رای نمیدهیم.
تابناک چرا نظرات را نمیگذاری؟ مگر به کسی توهین کردم. شما دم از مردم نزنید. تابناک =تسنیم =فارس.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر