بازدید 14245

ترکان: بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی شود

به اعتقاد مشاور سابق رییس جمهور، ادامه شیوه پرداخت یارانه نقدی به مردم گره ای از مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف باز نمی کند. وی توزیع بن های الکترونیکی مواد غذایی را بهترین راهکار می داند.
کد خبر: ۹۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 12 December 2019

به اعتقاد مشاور سابق رییس جمهور، ادامه شیوه پرداخت یارانه نقدی به مردم گرهی از مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف باز نمی کند. وی توزیع بن های الکترونیکی مواد غذایی را بهترین راهکار می داند.

به گزارش «تابناک»، اکبرترکان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کاهش مصرف بنزین در نهایت به نفع اقتصاد کشور است، اظهار کرد: ادامه افزایش مصرف بنزین موقعیتی را رقم می زند که در پی آن ناچار به ساخت یک پالایشگاه دیگر خواهیم شد.

به گفته وی، جامعه در خطر فقر غذایی قرار دارد و باید تلاش کرد این مقوله را به بهترین شکل ممکن با پرداخت بن های الکترونیکی مواد غذایی مدیریت کرد.

ترکان با اشاره به اینکه توزیع بسته های حمایتی به صورت بن مواد غذایی یکی از بهترین شیوه های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه است، ابراز کرد: این شیوه مسیر گسترش فقر غذایی را کُند و حتی متوقف می کند. فراموش نکنید که اولین آسیب حاصل از فقر نه تنها در ایران بلکه در دیگر نکات دنیا نیز گرسنگی است. این روند باید با بیشترین سرعت ممکن کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه فقر غذایی منجر به گسترش افت تحصیلی، افت سلامت عمومی در جامعه و آسیب های اجتماعی بعدی می شود، خاطرنشان کرد: باید گروه های نیازمند را شناسایی کرد و با شناسایی این گروه ها در پی رفع نیازهای این گروه ها گام برداشت. پاسخ دادن به نیازهای این گروه ها شرایطی را فراهم می کند که خسارت های ناشی از فقر در جامعه کنترل شود.

این کارشناس اقتصادی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد را بهترین مراجع در راستای دسترسی به اطلاعات شفاف اعلام و اظهار کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی در طول سال ها فعالیت خود اطلاعاتی شفاف از گروه های واقعا نیازمند در اختیار دارند و این اطلاعات از کمترین میزان خطا برخوردار است. روشن است افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند نیاز جدی به بسته های حمایتی غذایی دارند.

به گفته ترکان، پرداخت یارانه های نقدی بی حاصل بوده و باید یارانه ها به صورت بسته های حمایتی پرداخت شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مختلف در بین خانواده ها گفت: این مهم را باید پذیرفت که خانواده ها خلاء های نقدی بسیاری دارند و پرداخت نقدی یارانه نیز در مسیر همین خلاء ها هزینه شده است.

ترکان کاهش ۲۰ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین را نیز موضوعی مثبت و قابل تامل دانست و افزود: اضافه مصرف بنزین در کشور بسیار جدی و خطرناک است. از همین رو باید راهکارهای مختلف را به کار بست تا مصرف بنزین به طور جدی کاهش پیدا کند.

بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبانماه امسال سهمیه بندی و قیمت آن اصلاح شد. بر این اساس هر لیتر بنزین سهمیه ای برای خودروهای شخصی ۱۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان و بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است. قرار است مابه التفاوت مبلغ بنزین (۳۰ هزار میلیارد تومان در سال) به حساب یارانه حدود ۱۸ میلیون سرپرست خانوار (شامل ۶۰ میلیون نفر) واریز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۳
حرف عوض شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی خوبه مسئول پخش بن و تهیه مواد غذایی با دلار جهانگیری رو هم بدین دست اقای ترکان خودش خوب بلده ....خوب....
موافقم
فوری برای این ۵۰ تومان هم نقشه کشیدید.عجب کیسه ای دارید شما که هرچه میریزید توش پر نمیشود.
تزهای جور و واجور این طرح مثل همه طرحها نکات مثبت و منفی دارد .... شهروند شهرهای بزرگ که راحت کالا گیرش خواهد آمد اما بفرمایید که شهروند از قضا بسیار نیازمند نقاط دورافتاده چگونه بن هایش را تبدیل خوراک روزانه اش بکند حداقل چند برابر ارزاق اهدایی دولت فخیمه باید هزینه ایاب و ذهاب بدهد تا خودش را برساند به نزدیکترین حوزه تحویل ارزاق تازه اگر نگویند دیر رسیدی فعلا ندارییم برو فردا بیا ... این قصه ادامه دارد
حالا اگه یه بدبخت و عضوی از جامعه راجع به همین موضوعات صحبت کنه چی میشه ؟؟؟؟؟ خدایی ننگ نیست بعد از شعارهای اول انقلاب حالا باید نگران فقر غذایی اونم برای 75 درصد جامعه باشیم ؟؟؟؟؟؟
با این وضعیت مملکت و این فقر و بیکاری، آدم با این همه گناه میگه بریم پیش خدا سنگین تریم!!! چه کرامتی عطا شد به مردم؟؟
کاش یک جو غیرت حاکمان ژاپن وکره جنوبی را داشتید
به حساب یک سوم مردم هم واریز نشده
که اگه هم واریز بشه هیچ ارزشی نداره کاری نمیشه باهاش کرد
بهتره همه درامد رو مثلا باهاش بهداشت و درمان مردم رو رایگان میکردن
کاش میشد شمانظر ندهید اینطوری خیلی بهتره
جالبه دوست دارن مردم برای یک خرید جزئی همیشه در صف باشند شاید کسی در موقع پرداخت یارانه پولش را لازم باشه جای دیگه خرج کنه مثلا برای درمان یا ... باید چکار کنه ؟ تا وقتی امثال ایشان که نمیدونن فقر چیه برای ما تصمیم بگیرند وضع ما از این بهتر نمیشه
برای کالاها (گوشت های فاسدشان، ...) بنجلشان از جیب بدبختها نقشه کشیدند. این طرح جایی جواب می دهد که مدیران و مدیران فاسد نباشند نه در ایران
تابناک جان
آقای ترکان مهندسی مکانیک دارد آنوقت شما می گویید کارشناس اقتصادی!!!
مسئله این است که زمین و زمان بسیج شدند تا به نحوی با توجیهات عجیب و غریب یارانه ها قطع و قیمت ها افزایش یابد
حالا میشه جیره غذایی دو ماه دیگه میگن اونایی که خونشون برق و اب دارن جیرهاشون حذف میشه چون ادمای برخوردار محسوب میشن.بدین ترتیب قصه این یارانه هم به سر میاد
بازهم ايده هاي مسخره و بدون فكر و تدبير . ما شديم موش ازمايشگاهي . هركي هرجور دلش بخواهد روي ما برنامه اي رو پياده ميكنه . اگه جواب نداد يه برنامه ديگه
این چندرغاز پول را هم میخواهید قطع کنید. خیلی جالبه
بهترین کار؟
میشه بگید چه مطالعه اصولی در این زمینه انجام دادید، که آن را بهترین کار می دانید؟
شب خوابیدید، فرادش بیدار شدید برای یک مللکت مثل بلبل نقشه دارید؟
طرح بدی نیست !...میشه بجای یارانه نقدی به هر خانواده یک پرس دیزی بزباش صادراتی داد !!!!
آره اونم اجناس و کالاهای بنجل و تاریخ گذشته چند بنگاه """"""خاص"""""
به شما چه مربوط که ملت قرار این 50 تومن و به کجای زخم زندگیشون بزنند دخالت تا اینحد آخه یکم شرم کنید خیلی بفکر مردم هستید جیبشونو نزنید نمیخاد شما برا ملت تصمیم بگیرید درآمدشونو کجا خرج کنند
مسئول "سابق" میشه بی خیال کشور بشی دیگه؟؟؟
میشه لطف کنی دیگه نظر ندی؟
خدا وکیلی دوران کارش تموم شده هنوز ول کن ملت نیست.
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
پولمون رو بدید خودمون می دونیم چه جوری خرجش کنیم؟
شما برید فکر کنید چی شده که اینقدر فقیر ایجاد شده؟
چرا بجای کار درست ، مسخره بازی در می آرید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان