بازدید 3931
۱

حساب‌های اجاره‌ای مقابله با فرار مالیاتی را دشوار کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه باید اجاره و در اختیار قرار دادن حساب به دیگران جرم تلقی شود، گفت: درحال حاضر سوداگران با اجاره حساب‌های دیگران درآمدهای خود را به آن‌ها واریز می‌کنند تا شناسایی و مشمول مالیات نشوند.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 10 December 2019

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره مقابله با پدیده حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی گفت: درحال حاضر حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی هستند. نیازمند قوانین سفت و سختی در این زمینه هستیم. اجاره و در اختیار قرار دادن حساب به دیگران باید جرم تلقی شود.

وی ادامه داد: ساماندهی حساب‌های جاره‌ای و نیابتی هیچ مشکلی برای مردم عادی ایجاد نمی‌کند. کسانی از این موضوع ناراحت می‌شوند که به نوعی فرار مالیاتی داشته‌اند و تا الان هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کردند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه پدیده حساب‌های اجاره‌ای مقابله با فرار مالیاتی را دشوار کرده، گفت: در صورت ساماندهی حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی فراریان مالیاتی شناسایی و مجبور به پرداخت مالیات می‌شوند. در تمام نقاط دنیا هم از این نوع مالیات‌ها وجود دارند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در پایان تصریح کرد:  درحال حاضر سوداگران با اجاره حساب‌های دیگران درآمدهای خود را به آن‌ها واریز می‌کنند تا شناسایی و مشمول مالیات نشوند. در صورت تحقق این هدف با کسانی که دارای 50 تا حساب بوده‌اند، برخورد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کدام دشواری؟ وقتی مالیات ببندید خود افراد میان صاحبان اصلی حساب را لو می دهند. مشکل اینه که اراده ای برای گرفتن مالیات از برخی بزرگان وجود ندارد ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار