بازدید 3619

شرایط اعطای تسهیلات ارزی و ریالی توسط بانک‌ها

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به بانک‌های عامل اجازه می‌دهد که در سال آینده از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی و ریالی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷ 09 December 2019

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به بانک‌های عامل اجازه می‌دهد که در سال آینده از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی و ریالی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور امروز (۱۷ آذر)   لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کرد که بر این اساس، بانک‌ها می‌توانند تا سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای میادین قدیمی و جمع آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آن‌ها تسهیلات دهند.

همچنین طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل ۵۱ درصدی بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای مشمول پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی بانک‌ها می‌شوند.

بانک‌ها همچنین می‌توانند به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی چغندرقند تسهیلات دهند.

بر اساس این لایحه، به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ١٣٩٩ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی- ریالی به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها برای طرح‌های توسعه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای و نیز انواع مختلف حمل و نقل درون و برون‌شهری و همچنین حمل و نقل دریایی بدون انتقال مالکیت و بامعرفی سازمان‌های توسعه‌ای و وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ذیربط این وزارتخانه یا وزارت کشور با تضمین سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قبال أخذ حق دسترسی یا فروش خدمات به استفاده کنندگان تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر