بازدید 32196

حاضرم برای جمهوری اسلامی به زندان بروم؛ اما نمی‌خواهم در جمهوری اسلامی زندانی شوم!

«حاضرم برای جمهوری اسلامی به زندان بروم؛ اما نمی‌خواهم در جمهوری اسلامی زندانی شوم»! این جمله معروف را برخی به بیژن زنگنه وزیر نفت، منتسب کرده اند که البته صحت و سقم آن مشخص نیست؛ با وجود این، این عبارت از زبان خیلی از مدیران رده بالا و میانی در کشور شنیده می‌شود؛ جمله‌ای که ظاهر آن طنز تلخی دارد!
کد خبر: ۹۴۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 10 December 2019
تابناک؛سید مسلم بهشتی نژاد؛ حاضرم برای جمهوری اسلامی به زندان بروم؛ اما نمی‌خواهم در جمهوری اسلامی زندانی شوم»! این جمله معروف را برخی به بیژن زنگنه وزیر نفت، منتسب کرده اند که البته صحت و سقم آن مشخص نیست؛ با وجود این، این عبارت از زبان خیلی از مدیران رده بالا و میانی در کشور شنیده می‌شود؛ جمله‌ای که ظاهر آن طنز تلخی دارد، اما در باطن، در آن یک نوع رویکرد انفعال مدیریتی در کشور، جا خوش کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ معنای ساده این عبارت این است که فرد حاضر است به خاطر جمهوری اسلامی ایران، هر مخاطره‌ای را به جان بخرد و حتی مورد تعقیب و دربند شود، اما نمی‌خواهد به واسطه یک تصمیم مدیریتی احتمالا درست، ولی با ریسک و هزینه بالا در حوزه کاری خودش، در درون جمهوری اسلامی مورد سوءظن قرار بگیرد یا زندانی شود.
تصمیم به انعقاد برجام، تصمیم ریسکی است؛ دلار ۴۲۰۰ یک تصمیم ریسکی است؛ افزایش قیمت بنزین یک تصمیم ریسکی است؛ هدفمندی یارانه ها؛ مذاکره با آمریکا؛ با عربستان و ... در همه این تصمیمات، عوامل انسانی نقشی تعیین کننده دارند، اما در طول به ویژه یک دهه اخیر، آنقدر هجمه و لعن و نفرین، از یک بخش نظام سیاسی کشور علیه بخش دیگر به خاطر یک تصمیم ریسکی وارد شده که امروزه مدیران قید تصمیمات مهم و تاثیرگذار را زده اند و خود را عموما به جریان آبی که موجود و راکد است، سپرده اند. فرقی هم ندارد اصولگرا یا اصلاح طلب؛ هر تصمیمی در دهه اخیر با لعن و نفرین دیگری مواجه شده و دیگر مدیری جسارت انجام کار مهمی را ندارد!

اینکه مملکت افرادی که تصمیمات بزرگ بگیرند، از دست داده، خودش یک مصیبت است و اینکه این روند همچنان ادامه دارد هزار مصیبت. شاید یکی از دلایل ایجاد شورا‌هایی برای تصمیم گیری برای سرشکن کردن هزینه تصمیمات بزرگ و مهم باشد؛ شورا‌هایی که البته در نهایت هیچ یک از افرادش، مسئولیت تصمیم اخذ شده در آن را بر عهده نمی‌گیرند. نتیجه روند کنونی بی عملی و انفعال مدیران کلان و میانی در تصمیمات مهم و در کنار آن عدم مسئولیت پذیری تصمیم گیران گروهی و شورایی در قبال تصمیمات اخذ شده است و این هر دو ناشی از عدم اجماع و وفاق در حمایت از منافع ملی و خیر عمومی و عدم شفافیت است.

وقتی در سیاست خارجی تصمیمی برای احیای یک رابطه و یا وارد شدن به یک گفت‌وگو به قصد تامین منافع ملی گرفته می‌شود و چارچوب‌های قانونی از قبیل: مجلس و شورای امنیت را هم پشت سر می‌گذارند، اگر با تهمت و توهین سایر ارکان نظام مواجه شود، کارگزار مربوطه دیگر با چه جسارتی کاری مشابه انجام دهد؟ مگر می‌شود تصمیم ملی برای یک کارگزار هزینه داشته باشد؟

اگر یک تصمیم مهم دست اندرکاران صنعت نفت با شفافیت برای قرارداد‌های نفتی کشور منعقد می شود و چهارچوب قانونی کار را هم رعایت می‌کنند، چرا باید این کار برای آنان هزینه داشته باشد؟ مگر غیر این است که در این صورت فرد را به عملی و انفعال هدایت کرده ایم؟

در مورد اقتصاد و سایر مسائل نیز همچنین! رفتار و تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم فقط برای کشور ما خلق نشده! تجربه کشور‌های دیگر را نگاهی بیندازیم؛ ببینیم که در ایالات متحده از زمان روی کار آمدن ترامپ، شاید به اندازه همه چهل سال جمهوری اسلامی، تصمیمات مهم و تاثیرگذار گرفته است؛ جز در مواردی که ظن تخلف داشته، کدام تصمیمش تهدیدی برای جان و ادامه حیات کاری اش تلقی شده است؟ چه بسا برخی از تصمیمات او هم در نهایت به زیان آمریکاییان تمام شود؛ اما حتما یک سیستم شفافی وجود دارد که هم رئیس جمهور برنامه‌های وعده داده شده اش را انجام دهد و هم مقابل تخلف احتمالی او را می‌گیرند.

همه تصمیم گیران می‌دانند هیچ راهی جز شفافیت وجود ندارد؛ اما کسی هم گامی برای ایجاد و تقویت سیستم‌هایی که به شفافیت منجر می‌شود، برنمی دارد؛ همه می‌دانند که روند تصمیم گیری در هر نهادی در کشور از کجا شروع و به کجا ختم می‌شود، اما هر تصمیمی برای نظام سیاسی و کارگزارانش تبدیل به چالش و هزینه می‌شود. نظام تنبل و ترسوی تصمیم گیری در کشور، نتیجه رفتار این یک دهه است. نمونه آخر آن تصمیم گیری در مورد بنزین بود که هر دو آفت وارد شده از این نوع رفتار را در دل خود داشت؛ اول اینکه آنقدر تصمیمی جدید ریسک و هزینه داشت که همه سران قوا به همان تصمیم سال ۸۶ احمدی نژاد بسنده کردند و دریغ از ذره‌ای از ابتکار عمل و خلاقیت برای گشودن راه و شیوه‌ای جدید و دوم اینکه هیچکس حاضر نشد مسئولیت این تصمیم را بپذیرد؛ حتی پس از اینکه این تصمیم گرفته شد، سران قوا هم حرف‌های متناقضی در این باره بر زبان راندند.

دقت کنید حتی سران قوای کشور که اصلی‌ترین کارگزاران یک کشور هستند، نه می‌توانند یک تصمیم مهم و تاثیرگذار بگیرند و نه می‌خواهند مسئولیت آن را بپذیرند. ماجرای تلخی است، باور کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۷
حاضرم به بهانه خدمت به جمهوری اسلامی از مزایای مدیریتی و زندگی مرفه استفاده کنم؛ اما نمی‌خواهم بخاط داشتن مسئولیت پاسخگو باشم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
احسنت
مقاله در کلیت درست است اما در مصداقی که در اول اورد به خطا رفته
دکتر زنگنه با وجود تکرار خیانت های توتال در مدیریت های قبلی بازهم از توتال در پروژه ها استفاده کرد
ایشان باوجود مشاهده تاثیر کارت سوخت در مصرف بهینه و کنترل قاچاق سوخت ، کارت سوخت را حذف کرد
ایشان باوجود تعهد به مجلس در خصوص معرفی رشوه گیرندگان در پرونده موسوم به کرسنت در مدیریت قبلی ایشان ، با عدم اعلام اسامی آنان منجر به محکومیت بین المللی ایران و پرداخت غرامت شد
ایشان که تمام عمر خود را وزیر نفت بوده همیشه به خام فروشی افتخار کرده و اگر نبود مدیریت 8 ساله دولت قبل( باتمام اشکالات آن دوره) در ساخت پتروشیمی و ساخت پالایشگاه بنزین توسط سپاه همچنان تنها ماده فروش ایران نفت خام بود
و ...پس نمی توان زنکنه را تحت این مقاله گنجاند و ایشان باید پاسخگو باشد ، چنانکه لازم است دولت قبل نیز به خاطر خساراتی که زده است پاسخگو باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
..............آفرین آفرین آ
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
اینها ((اصلاح طلبان و اصولگراها)) همشون با هم فامیل هستند و به هیچ احدی پاسخگو نیستند و نه اینکه نمیزارند غیر از خودشون کسی پشت اون میز بنشینه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
آخ گفتی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
همین آقای زنگنه از حامیان گران کردن بنزین بود و میگفت که اجناس دیگر گران نخواهد شد .... امروز دلار به مرز 15000 تومن و سکه از چهار و نیم میلیون گذشت .....
آزادیخواه
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
خیلی خوب با کلمات بازی میکنن و همیشه توجیح دارن و زوایای جدیدی از مفهوم ها به ما ارائه میدن
این مملکت جراحی زیبایی نیاز نداره,شیمی درمانی لازم داره
معلم ناامید
| Italy |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
زندان برا رانت اختلاس تبعیص فساد و ...خوبه
اما برا اختلافات سیاسی جناحی و نقد منصفانه قوا و...خوب نیست
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
آقای زنگنه فقط درمورد قرارداد کرسنت توضیح بدهد
بطور کلی بنده هنوز نمیدان مسئول اصلی کشور کیست و چرا اینهمه تصمیم گیرنده و متولی در کشور داریم !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
یعنی شما هنوز متوجه نشدی مسئول تمام جریانات و تصمیمات و اتفاقات در کشور چه کسانی هست ؟ مسئول همان یا همانهایی هستند که میگویند ما مسئول نیستیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
درست می فرمایید ، تعدد تصمیگیران در سطوح مدیریتی کشور ، امور اجرایی کشور را مختل می کند ، امروز شاهدیم که قوه قضاییه این روند را شروع کرده که برای اداره کشور ناخوشایند است . هیچ دولتی تمایل ندارد کارنامه ای بد از خود به جای گذارد ولی مانع تراشی های و ... راه ره برای توسعه کشور می بندد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
زان که عدالت در همه ارکان اثر کرده است
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
دونستن که میدونی ولی بگی سانسوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
همه جا همین طور است ولی مسوولیت پذیر هستند و نه فرار رو به جلو ادم های ما
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
یک سفره با غذاهای متنوع و البته منو و دستورهای زیاد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
سلام دوستان . اگه حوصله داشته باشید میخوام درسی از بدن انسان به شما بدم . قلب انسان از میلیونها سرباز تشکیل شده و همه این سلولها به تنهایی قدرت تولید شارژ الکتریکی و پالس رو دارن ولی همگی تحت کنترل یک فرمانده یا لیدر به نام گره سینوسی هستند و تا زمانیکه این گره به خوبی کار کنه وبا قدرت بزنه کل سلولهای قلب رو تحت کنترل داره و هیچ سلولی جرات بینظمی و خودرایی نداره و باید تابع لیدر باشه و این هارمونی باعث میشه قلب به خوبی کارش رو انجام بده و کلیه قسمتهای بدن خوب تغذیه بشن و انسان سرحال و سالم باشه و در برابر هر
بادی نلرزه و زمانی که به هر دلیلی بدن خیلی خسته بشه و یا به خاطر هجوم ویروس ها یا باکتریهای به بیماری سختی دچار بشه ممکنه برخی از سلولهای فرصت طلب از ضعف بدن استفاده کنند و طغیان کنند و تولید یک یا چند پالس نابجا کنند تا بلکه بتونند قلب رو تحت کنترل خودشون بگیرند و به صورت موقت ایجاد بینطمی در قلب میکنه ولی همین که بدن بر بیماری غلبه کرد لیدر قلب اون سلول رو سرکوب میکنه و با قدرت شروع به تپیدن میکنه و مجددا نظم بر قلب حکفرما میشه . ولیکن وقتی سن قلب بالا میره و ناتوان میشه ویا دچار بیماری میشه و یا لیدر به هر دلیلی ضعیف میشه سلول و یا سلولهای زیادی از فرصت استفاده میکنند و شروع به سرکشیزمیکنند و هر کدوم شروع میکنن به ساز خودشون رو زدن و هرکدوم میخوان کنترل قلب رو به دست بگیرن و اینطوری میشه که قلب دچار هرج و مرج و بینظمی و به قولی (( ایریگولار ایریگولاریتی = بینظمی در بینظمی )) میشه و در نتیجه به دلیل پمپاژ نشدن صحیح خون و آذوقه به کل بدن شخص شروع به ضعیف و نحیف تر شدن میکنه و اینجاست که یک سرماخوردگی کوچیک هم میتونه باعث مرگ بیمار بشه . این خلاصه ای بود بر نقش لیدر و چگونگی ایجاد هرج و مرج . به امید نشر این متن توسط تابناک
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
13.07
علی آقا اگر امیدی در دل مردم باقی مانده باشد به قوه قضاییه هست.. صبر داشته باشید بساط همه مفتخورها و آقازاده ها را به امید خدا جمع خواهد کرد شما هم خیلی نگران نباش طرح های عظیم دولت برای رفاه مردم زمین نمیمونه.. حالا شما یکی از آن طرح های عامالمنفعه دولت فخیمه را نام ببرید که قوه قضاییه فعلی مانع آن شده باشه.. اگر صداقت داری بگو آیا اصلا فعالیتی میبینی؟؟؟
در گزارش سیاسی وفور استفاده از علامت تعجب نشانه سواد پایین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
در باره ی این علامت تعجب باید بگویم که از اول ما راه را اشتباه رفته ایم: نام درستی برای این علامت برنگزیده ایم. در اصل این علامت «ندا» است. یعنی علامت تنبیه است. مثلاً وقتی کسی را مورد خطاب قرار می دهیم باید از این علامت استفاده کنیم ولی در ایران به اشتباه نامگذاری شده و به اشتباه هم استفاده می شود
غابدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
با سوات
جطوری؟
تابناك عزيز ! وقتي يك گروه خاص مي خواهد و مي تواند همه چيز را از قدرت نظامي گرفته تا اقتصاد و فرهنگ و ..... در اختيار داشته باشد ديگر جايي براي تصميمات مديران نمي ماند حتي اگر ريسكش را بپذيرند . به سخنان خانم سلحشوري يك بار ديگر گوش دهيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
خانم سلحشوری مسئولیت تائید آقای سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش را با نطق تاریخی و استدلال محکم نماز خواندن به نیت سلطانی فر و تکیه کلام زیبا نیست و کافی نیست پذیرفته اند که نطق ایشان برای شما این قدر جذاب جلوه کرده است؟؟ ایشان مسئولیت حمایت از دولتی که نتیجه کاررش الان جلوی چشمان شماست را پذیرفته اند که دیگران را به نطق ایشان ارجاع می دهید؟؟ ایشان و هم قبیله ای های مدعی و طلبکار همیشگی ایشان آیا خودشان مسئولیت فشل کردن مجلس عدم نظارت کافی بر دولت و بسیاری از ناکارآمدی های حوزه تقنین را پذیرفته اند؟؟ این حمایت های فله ای شما و امثال شما از کسانی که خودشان سالها علت العلل ناکارآمدی سیستم بوده اند تنها دلیلش کینه ایست که برای تخریب نظام داریدو بی عرضگانی مانند سلحشوری با روحیه طلبکاری همیشگی همکاران شما در این مسیر می باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
شما خود خانم سلحشوری هستی که همش از صحبت خودت دفاع می کنی!
می دانستی رأی نمی آوری ثبت نام نکردی
جالب بود
مرسی
چون تمرکز قدرت در یک جا می باشد و به مزاقشان هم خوش نمی آید که دیگران کاری را به درست حتی انجام دهند. خیلی طبیعی است این خاصیت قدرت است که کشورهای دیگر آن را مدیریت کرده اند.
مملکت را امام زمان (عج) اداره میکند
نود درصد سایت های داخلی کشور ان بخش نظرات کاربران را یکدفعه مسدود کرده اند . یعنی اینقدر فشار اجتماعی زیاد شده و اینقدر سایت ها داخلی مجبور به سانسور شدند دیگر نتوانستند نطرات را پذیرش کنند . لذا بصورت یکسره فقط قابل جستجو هستند یعنی میشود دریافت کرد ولی نظر را نمیشود ارسال کرد . فقط در تابناک اینچنین نیست . خبری هست که خبر نداریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
حوصله فحش خوردن ندارند
متاسفانه هر کس از اقای زنگنه سوالی بخواهد بپرسد ایشان ماشالله درسشان را روان شدن و فوری وصلش میکنند به بابک زنجانی!!!!!!!!!
اقای محترم این تکنیک احمدی نژاد بود که در دوره ایشان هر کس سوالی از ایشان میخواست کند و یا انتقاد ایشان فوری میگفت همه چیز عالی و این دسیسه مخالفان من است و از جوابگویی خودداری میکردند الان هم یک سوال ساده هم از ایشان در مورد نفت بخواهد کسی بپرسد و یا استیضاح شوند ایشان فوری ربطش میدهند به بابک زنجانی!!!!!!!!
از دوره مدیریتتان میخواهند سوال کنند نه بابک زنجانی .
روش درستی را ایشان انتخاب نکرده اند که مخالفان و منتقدان خودشان را به بابک زنجانی وصل می کنند.
تا اینجا سه نظر منتشر کردی چهار نظر غیر قابل انتشار حتما به خودت هم افتخار میکنی نه؟
#رسانه_حکومتی
با این روش کشور روز بروز عقب تر خواهد رفت
با سلام
مملکت کاملا مدیریت دارد. و همه این گرانی ها زیر سر مدیران و مدیران ارشد است. هدف از این کار فشار حداکثری بر ملت و کسب درامد حداکثری از مردم است.
اگر مردم گرفتار باشند برای مدیران بهتر است.
بخاطر ایران یه وقت کاری نکنیا!!!
کشور نیاز به یک مدیر وطن پرست دارد . همین و بس.
من یه آدم خیلی عادی هستم و یه سوال خیلی عادی دارم
آیا در یک کشور که به هر دلیلی تصمیمات اشتباه و ویرانگر توسط شخص یا گروهی گرفته شود و نتیجه اون تصنیمات رو هم همه ببینیم اونوقت آیا هیچکس از همون گروه و البته دیگرانی که اون تصمیمات رو نگرفته اند باید تا نابودی کامل فقط و فقط تماشاچی باشند و هیچ کاری نکنند و هیچ چیزی نگویند؟ ا
گلم بحث سر پشت صحنه منافع مافیای قدرت. ثروت ورسانه است با کلمات به ظاهر موجه لاپوشانی بی کفایتیها رو موجه حلوه ندید
بالاخره بازی سر شکستنک داره
عجب چقدر توجیه گر خوبی برای تصمیمات این دولتید!
زمان احمدی نژاد هم اینجوری نگاه میشد !!
برای هرتصمیمی درسطح کلان موافق ومخالفی وجود دارد . منتها هم موافقان فرصت کامل وامکانات کافی جهت دفاع از عملکرد خود باید داشته باشند وهم مخالفان . درکشور ما فقط یک طیف تندرو غیر پاسخگو تریبون ، قدرت ومصونیت دارند وبدون هیچگونه بازخواستی درهرجایی که لازم ببینند اعمال نظر می کنند . این یک طرفه بودن باعث بوجود آمدن مدیران منفعل وبی خیال می شود .
این جمله حرف دل تمامی ایرانیانی نیز هست که هر کدام به هر دلیلی که مربوط به خودشان است در خارج از کشور زندگی می کنند. اکثریت آنها معتقد به نظام و پشتیبان نمامی تصمیمات کشوری هستند و با هر کس و ناکسی به خاطر کشور و نظام حاکم بر آن وارد مباحثه می شوند و مشکلاتی هم در بعضی موارد برایشان ایجاد می شود و در یک کلام همیشه د ر خارج از کشور مورد سوء ظن هستند. ولی وقتی وارد کشور می شوند سوء ظن و خطر برایشان چند برابر می شود. در کشور ما یک گروه آدم تهمت زن پیدا شده اند که به همه کس هر تهمتی که می خواهند روا می دارند و هر توهینی که می خواهند می گویند ولی کسی جلودارشان نیست و به نوعی در حاشیه ی امن زندگی می کنند. اگر در خارج از کشور برای کشورت گرفتار شوی افتخار است ولی اگر در داخل کشور برای هیچ گرفتار شوی چه باید بکنی....؟
مشکل دروغ گوییهاست طرف میگه کارت سوخت مسخره است من ژنرالم دیگران گروهبان بودند کارت رو حذف می کنه بعد شش سال میگن کلی خسارت زده الان باز کارت رو احیا می کنه
به نظرم در هیچ جا اینهمه قدرت ریسک و ضرر وزیان زدن به مملکت به مدیران داده نشده اینجا هر مدیر و وزیری خیالش تخته هر تصمیمی خانه خراب کنی هم بگیره فردا بازخواستی در کار نیست نهایت با کلی منت استعفا میده و میره میشه منتقد
سران جریان ها بویژه جریان نور چشمی خیلی بچه گانه و بیخردانه در تصمیمات کلان و جراحی های مهمی مثل برجام یا fatf بهانه گیری و کارشکنی می کنند و حاضر نیستند صلاح مملکت را بینند که واقعا الان لازم است.

در مورد برجام جای اینکه به ترامپ بتازند به خودی می تازند. اگر تحریم های سنگین همان سه سال هم برداشته نمی شد الان به جای حالا همان سه سال پیش به این همه چالش دچار شد بودیم و اوضاع الان گسیخته تر می شد.

اینکه اگر تحریم باشیم صنعت و دانش بنیان و ... پیشرفت می کند درست و این رشد مطلوب ماست اما خوب می شد تحریم هم نباشیم ولی باز هم با مدیریت خردمندانه و پاکدلانه همین پیشرفت را دو چندان تشویق و هدایت کرده و به جلو ببریم. این گونه استدلال که بدون تحریم نمی شود گواهی دادن بر بی عرضگی مدیریتی کلان است که خودمان با وجود درجه آزادی نمی توانیم هدایت و رشد کنیم و باید فقط خودمان را مقهور کنیم تا درجه ازادی ارتباط با دنیا را نداشته باشیم تا قهرا کار پیشرفتمان درست شود.
در کشور جمهوری اسلامی تک تک میزهای ریاستی حاصل خون هزاران شهید است وهرکسی که انرا به عهده میگیرد باید پاسخگو بوده وشایسته باشد ولی متاسفانه اینطور نیست گرفتن پست ومقام بسیار راحت است زیرا ملت مطالبه حق را بلد نیستند وسیستمهای نظارتی هم ناتوان وبیمار هستند به همین دلیل اکثرا افراد نالایق وناتوان پستها را به عهده گرفته وهیچگاه پاسخگو هم نیستند وبه همین دلیل غنیترین کشور دنیا را به فقیرترین کشور دنیا تبدیل کرده اند ومن یتوکل علا ا......
باور می کنیم که خودمان خواستیم
کلا کشور انگار ریسکی اداره میشه
تو اول بگو چرا این همه نماینده مجلس رو برداشتی عضو هیئت مدیره های شرکتهای نفتی کردی! نمیخواد زندان بری !
چرا هر بار بحث تفحص در وزارت نفت مطرح میشه در مجلس یهویی همه صدا ها خفه میشن؟
بعد چرا هر بار داستان زد و بندهای نفتی مطرح میشه همه خبر گذاری ها و روزنامه به نفع تو مینویسند!؟ آیا اون ها هم جزء هیئت مدیر شکرتهای نفتی دولتی هستند؟
چرا فکر میکنی ما مردم نمیفهمیم تو داری چیکار میکنی؟
می خواهد هم به کامش باشد هم نامش بماند
امثال رجایی و باهنر که نامشان ماندگار شد چیزی به کامشان نشد
جوابگویی و مسئولیت پذیری در این جامعه خیلی وقت رخت بر بسته ،زیرا همه خود را فراتر از قانون میدانند که عواقب خیلی بدی برای این کشور خواهد داشت
کاش زنگنه از وزارت نفت برود فساد این وزارتخانه رادفرا گرفته و باید بعد از رفتن در دادگاه جوابگوی رفتارش باشد
تو را به خدا خودت را ناراحت نکن تو حیفی
دزدی و اختلاس و امثال ان را انجام ندهند اشتباه مدیریتی را ملت می بخشند ،
شفاف سازی رو از رای نمایندگان شروع کنید - بزارید مردم بدونن نمایدگانشون چطوری رای میدن -

از آمریکا یاد بگیریم که رای نمایدگان شفاف و تو اینترنت موجود است
الله اکبر آقایون تشنگان خدمتن یا شیفتگان قدرت این دسته ادما اگه مملکتو قورت هم بدن باز م سیر نمیشن حضرت علی ع از دست مردم کوفه وشام وبصره دلش خون بود ملت ورهبری از دست برخی مسعولین به ظاهر انقلابی
تابناک جان فکر میکنی به ما هم فرصت خدمت میدهند؟
یک عده ای از مسئولین توقع دارند، هرجور خلاف و اختلاسی انجام بدهند ، زندانی هم نشوند!

زهی خیال باطل
داداش اگه شما ادعای مسلمونی و عشق وطن داری ما بخشیدیمت ولی مرد باش مثل مرد بیا پولها و رانتهای مفتی که تا حالا بابت نا مدیریت هات گرفتی را پس بده و مثل ی آدم عادی با حقوق کارگری زندگی کن............
جناب زنگنه :
تمام فرمایشات شما درست و به دلائلی که فرمودید، درست یا غلط ، نهایتا متقاعد شده اید که نمیتوان تصمیم های ریسکی و درعین حال سازنده گرفت وباز هم اعتقاد دارید که این موضوع ،نهایتا طنز تلخی است که باعث به انفعال کشیدن فعالیت های مملکت میشود.
خب در این حالت ، مردم از آن جوانی که ،حداکثر دوسال بیشتر از وزارتش نمیگذرد ،مسلما کم توقع تر هستند
ولی از شما که تقریبا در بیشتر سالهای بعد از انقلاب ،دارای منصب وزارت بوده اید، توقع دارند تا حداقل اگر هیچ کاری هم نمیتوانید انجام دهید، اقلا لطف کنیدو مستندا استعفا بدهید.
من شخصا ، بعنوان یک شهروند ساده ،،از یک وزیر مختار و مسئول ، مسلما توقع حل مشگلات و داشتن قدرت پاسخگوئی نسبت به تمام مسئولیتهایش را دارم
غر زدن را بگذارید برای آنهائی که به امید مرحمت شما و امثال شما ،،سالهاست منتظر و وامانده و بعضا خجالتمند عهد و عیال ،همچنان با توکل کامل به خداوند ، چشم به راه امیدها ، دیده بر در دوخته اند
بعد از تظاهرات إبان ماه ورشكسته شدن شيشه هاي بانكها بلافاصله بانكها بجاي شيشه از ورق هاي اهنئ پوشانده شد طوريكه شباهت زنداني براي كارمندان بانك بود واگر برق قطع ميشد روز روشن داخل بانكها تاريكي مطلق بود ولي امروز ديدم همه بانكها درب هاي شيشه اي دارد خوشحال شدم دراين ميان گويا يكنفر دستور درب اهنئ ومجدداً پشيمان شده ودرب شيشه اي را صادر كرده است مسولين ما منطقي نيستند ....
برخی از مدیران ممکن است آگاه به تبعات تصمیمات نباشند و سهوا دچار تخلف شوند،
پیشنهاد می شود با آموزش کارمندان و حتی مقیم کردن شخصی از قوه قضاییه در ادارات مهم جهت ارایه مشاوره (چه چیزی تخلف هست) این بخش قضیه مدیریت شود. حداقل بهانه سهوی بودن تصمیمات گرفته شود.
اگر خمینی کبیر زنده بود الان این همه فساد و بی دینی نبود.
کجایی دنیا ممکنه وزیری در دفترش کارتخوان با گردش میلیاردی کشف بشه بعد وزیر همچنان وزیر باقی بمونه با دو قورت و نیم طلبکاری و حرف های فلسفی بزنه ....جز ایران
مدیونید اگه فکر کنید راجع به زنگنه
آقای زنگنه سهم شما از اوضاع فعلی بیشتره شما سالها وزیر بودید
خروجي افكار جامعه بعد از وعده هاي 40ساله
اکثر وزارتخانه ها به فساد آلوده اند چه عمدا چه سهوا
آقایان، خانم ها
بنزین از 1000 تومن به 3000 تومن رسید،
دلار از 11500 به 14500
یه حساب ریاضی ساده:
بنزین 2000 تومن گران شد، دلار بیش از 3000 تومن
با این حساب سود قاچاقچی بنزین با وجود افزایش قیمت بنزین 1000 تومن بیشتر شد!
(حداقل کمتر نشد)
یکی به من حالی کنه: اقتصاد دانها، بفرمائید، آیا جلوی رشد قاچاق بنزین و کالا گرفته میشه یا بیشتر هم میشه؟
ناشناس ١٦:٠٩ ببخشيد من نميدونستم شما با سهميه وارد پزشكي شدين . اسباب ناراحتي شما شدم . شرمنده .
مدیران و مسئولین و وزرا چقدر اطلاعات ، تحصیلات و تحقیقات مرتبط با سمت خود دارند؟
آیا امتحان پذیرش مثل استخدام یک جواب در یک اداره دولتی وقتی میخواهد استخدام شود برای یک شغل معمولی از آنها گرفته میشود؟
چه نهادی بر اقدامات آنها نظارت دارد؟
تا وقتی مملکت با شعار بدون پشتوانه عملی اداره میشود اوضاع بدتر هم میشود
زنگنه !
با اینهمه گندی که زدی هنوز در مورد کارت سوخت افاضه میکنی!
واسه چی میخوای برداری کارت سوخت رو !
ریسک جایی در تصمیم گیریهای کلان ندارد. تصمیم ریسکی !!!!!!!!!!!!! می دونی چی می گی ؟!!!
میگه هیچ جای دنیا کارت سوخت ندارن!
هیچ جای دنیا وزارت نفت 20 سال دست یک قماش نیست
هیچ جای دنیا نفت خام در نمیارن مفت بدن بره
هیچ جای دنیا قرار داد کرسنت نمی بندن
هیچ جای دنیا وزیر کارت خونش 10 میلیارد اخذ نکرده!
هیچ جای دنیا وزیرش اینقدر پر رو و وقیح نیست
......
عمرا حاضر باشند یک ساعت هم زندان بروند !
تمام مضمون نظرات کاربران یکی است گویی همه را یک نفر در شکلهای محتلف نوشته شما که می گیید اینهه این اقا رانت خورده بگید بقیه ملت هم بفهمند بدانند
چرا فقط کلی گویی می کنید
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
خیلی خوبه که انقدر تصمیمات مهم برای قشر ضعیف جامعه از سر واکنی باشه
آقای زنگنه تو فقط یک جاده صاف کنی البته با برخورداری از تمام مزایای یک وزیر.. وحتی پاسخگو بودن تو هم تاثیری ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان