بازدید 3072

ایران و عمان می‌توانن هاب تجاری منطقه باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اراده مقامات عالی دو کشور ایران و عمان بر توسعه روابط تجاری است و معتقدم همان‌طور که روابط سیاسی دو کشور در بالاترین سطح قرار دارد، تعاملات تجاری هم باید به بالاترین سطح برسد.
کد خبر: ۹۴۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 08 December 2019

به گزارش فارس، رضا رحمانی در همایش تجاری ایران و عمان که امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: اراده دو کشور ایران و عمان بر توسعه و گسترش روابط میان دو کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به حضور بزرگ‌ترین هیات تجاری کشور عمان که در سال‌های اخیر به ایران آمده است، افزود: این مهم پیام آن است که طرفین در گسترش روابط با یکدیگر جدی هستند.

وی بیان داشت: تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور در سفر اخیر وزیر تجارت عمان به ایران به امضا رسیده که منجر به تسهیل روابط تجاری دو کشور می‌شود.

رحمانی به ملاقات‌های وزیر تجارت عمان با وزیر راه، رئیس بانک مرکزی و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: مسائلی که در این ملاقات‌ها به بحث گذاشته شد، امیدواریم نقطه عطفی در روابط دو کشور را تشکیل دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان اظهار داشت: اراده مقامات عالی دو کشور ازجمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهور کشورمان و همه مسئولان کشور و همچنین در عمان از سلطان قابوس و همچنین مسئولان کشور عمان بر این است که روابط ایران و عمان همان‌طور که در عرصه سیاسی در بالاترین سطح قرار دارد، در حوزه تعاملات تجاری هم به بالاترین سطح ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: دو کشور دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند. ایران با جمعیت 85 میلیون نفر بازار بسیار بزرگی به اندازه کل کشورهای حاشیه خلیج فارس است، به طوری که سال گذشته ایران 40 میلیارد دلار واردات کالا در زمینه مواد اولیه، کالاهای اساسی و واسطه‌ای داشته است.

* ایران و عمان می‌توانن هاب تجاری منطقه باشند

رحمانی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی دو کشور افزود: ایران و عمان موقعیت هاب منطقه را دارند که اگر خوب از آن استفاده شود، ظرفیت‌های خوب تجاری از آن به دست می‌آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان اظهار داشت: ما علاقمند هستیم واردات را از کشورهای اسلامی و همسایه انجام دهیم و علاقمندیم واردات کالاهای موردنیازمان مخصوصا از کشور عمان باشد.

وی با بیان اینکه عمان به عنوان یک کشور چند میلیونی نگاه نمی‌کنیم، گفت: این کشور می‌تواند پایگاه صادراتی خوبی برای صادرات ما به کشورهای آفریقایی، آسیای میانه، روسیه و... باشد.

رحمانی به ظرفیت‌های خوب کشورمان در زمینه تولید کاشی، سرامیک، سیمان، نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین آی‌تی اشاره کرد و گفت: در حوزه دانش و فناوری هم ایران از ظرفیت خوبی برخوردار است، به طوری که شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان از 6000 مورد بیشتر شده و به فناوری‌هایی دست یافته‌ایم که کمتر از 5 کشور جهان از آن برخوردارند و معتقدیم که کشورهای مسلمان باید از آن بهره‌مند شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با بیان اینکه دولت‌ها تسهیل‌کننده روابط هستند، گفت: پس از ایجاد این تسهیلات باید بخش خصوصی و تجار مسیر را ادامه دهند.

وی با تاکید بر کیفیت کالاهای صادراتی بیان داشت: دو کشور علاقمند به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هستند، ضمن اینکه امیدواریم مشکلات حمل و نقل بین دو کشور حل شود و وزیر راه ایران برای حل مشکلات عزم جدی دارد.

رحمانی گفت: ایران قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را مصوب کرده و به سرمایه‌گذاران تضمین ریسک غیرتجاری را می‌دهیم که دولت آن را تضمین می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار