بازدید 2237

تشدید حمایت از استیضاح ترامپ در مطبوعات مطرح آمریکا

هیات تحریریه روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا و چند نشریه آمریکایی دیگر از پیوستن به جمع دیگر مطبوعات سرشناس حامی استیضاح دونالد ترامپ خبر داده و به نوبه خود خواستار استیضاح این رئیس جمهور آمریکا شدند.
کد خبر: ۹۴۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 08 December 2019

هیات تحریریه روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا و چند نشریه آمریکایی دیگر از پیوستن به جمع دیگر مطبوعات سرشناس حامی استیضاح دونالد ترامپ خبر داده و به نوبه خود خواستار استیضاح این رئیس جمهور آمریکا شدند.

به گزارش ایسنا، کمتر از یک هفته پس از آن که تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا وارد یک مرحله جدید شد، هیات تحریریه روزنامه لس آنجلس تایمز نوشتند: دیگر مسائل به اندازه کافی برای ما روشن شده‌اند. ترامپ باید استیضاح شود.

هیات تحریریه لس آنجلس تایمز در ادامه مطلب خود نوشتند: هیات تحریریه نشریه لس آنجلس تایمز با اکراه رو به حمایت از استیضاح ترامپ آورده است.

آنها به نگرانی‌ها درباره این که موضوع استیضاح ترامپ ممکن است بسیار اختلاف برانگیز شود و این که او به احتمال زیاد در مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان هم‌حزب با او تبرئه خواهد شد، اشاره کردند.

این هیات در ادامه تصریح کرد: اما این نگرانی‌ها باید ما را به جایی برساند که مدارکی محکم را در مورد به انحراف کشیده شدن سیاست خارجی آمریکا از سوی ترامپ به هدف کسب منافع سیاسی شخصی ارائه کنیم. این نوع سوءرفتار به شدت بد و مخرب دموکراسی است. مجلس نمایندگان آمریکا نباید آن را نادیده بگیرد و این سوءرفتار شایسته این است که با محاکمه‌ای تمام عیار در مجلس سنا با موضوع بررسی برکناری او از ریاست جمهوری مواجه شود.

چند روز پیش نشریه بوستون گلوب آمریکا هم از استیضاح ترامپ حمایت کرده و هیات تحریریه این نشریه در مطلبی نوشتند که نتایج مربوط به تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صراحتا نشان دادند سوءرفتار ترامپ به حدی شدید بوده که کنگره باید از اختیارش برای استیضاح او در فاصله کمتر از یک سال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 استفاده کند.

برخی نشریات دیگر آمریکا هم تلاش کردند تا مستقیما از استیضاح ترامپ حمایت نکنند اما به صورت تلویحی خود را حامی چنین استیضاحی نشان دهند.

هیات تحریریه نشریه نیویورک دیلی نیوز به عنوان مثال در مطلبی نوشت: حقیقت دردناک است. کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یک پرونده منسجم و قانع کننده را برای استیضاح مطرح کرده است.

در این میان نشریه شیکاگو تریبیون نیز نوشت، هر دو مجلس اصلی کنگره آمریکا یعنی مجلس نمایندگان و سنا باید ترامپ را از بابت اقداماتش در قبال اوکراین سرزنش کنند، اما این نشریه با این که ترامپ تبدیل به سومین رئیس جمهور استیضاح شده در تاریخ آمریکا شود مخالفت کرد.

همچنین نشریه یواس‌ای تودی هم خاطر نشان کرد، این حقیقت که ترامپ و تیم حقوقی او از شرکت در جلسات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرده‌اند "به نوبه خود یک برهان مستدل" است. هیات تحریریه این روزنامه هم تصریح کردند: وقتی که ترامپ و تیمش در واکنش به اتهامات انکارنشدنی علیه آنها عمدتا رو به اسم بردن از دیگران، توئیت فرستادن و محکوم کردن و فرافکنی کردن می‌آورند هر چه بیشتر میتوان نتیجه گرفت که کاخ سفید قادر نیست به شکلی اساسی و محکم از خود دفاع کند.

نشریات واشنگتن پست و نیویورک تایمز به عنوان سرشناس ترین نشریات آمریکا هم به صورت مستقیم از استیضاح ترامپ حمایت نکرده‌اند اما هر دو به شدت از اقدامات ترامپ در قبال اوکراین و تلاشهایش برای مانع ایجاد کردن بر سر راه تحقیقات درباره رسوایی اوکراین انتقاد کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان