بازدید 13471
۷

کرایه اتوبوس‌های جدید DRT در پایتخت چقدر است؟

مسافران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی خود دارند از وجود چنین سرویسی در مکانی که هستند مطلع می‌شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی خود می‌کنند
کد خبر: ۹۴۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 07 December 2019

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران جزئیات اتوبوس‌های DRT در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پیمان سنندجی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، درباره خطوط دی‌آرتی اظهار داشت: خطوط عادی اتوبوسرانی اصولاً در مسیرهایی برقرار می‌شوند که در طی روز یا شبانه‌روز دارای تقاضای سفر مناسب برای مد اتوبوس هستند اما گاهی اوقات در نقاطی از شهر تقاضای مناسب مد اتوبوس ایجاد می‌شود که این تقاضا برای محدوده زمانی کوتاهی اتفاق می‌افتد و دایر کردن خط دائمی برای آن به صرفه نیست.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های خاص مسابقات ورزشی یا سرریز مسافر در خطوط تاکسیرانی در ساعاتی از روز اشاره کرد که در چنین مواقعی نیازی محدود به سرویس‌دهی با مد اتوبوس پیش می‌آید که برای پاسخ به این نیاز DRT بهترین گزینه است.

سنندجی بیان داشت: شیوه کار در DRT به این صورت است که مسافران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی خود دارند از وجود چنین سرویسی در مکانی که هستند مطلع می‌شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی خود می‌کنند که نرم‌ازار با توجه به حجم تقاضا و همچنین با توجه به تاریخچه تقاضاها در زمان یا مکان‌های خاص مینی‌بوس یا اتوبوس یا ون به مسیر مورد تقاضا اختصاص می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسافر از طریق اپلیکیشن، ساعات و محل دقیق حرکت را مطلع می‌شود و در زمان سوار شدن رسیدی که اپلیکیشن به آن داده است توسط راننده کنترل خواهد شد و از نکات حائز اهمیت در این طرح این است که وسیله اختصاص یافته از خطوط عادی قرض گرفته نمی‌شود بلکه از ظرفیت مازاد یا از وسیله‌های خاص برای این موضوع استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: در این شیوه، مسافر سرپا یا ایستاده وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه‌ سرویس‌های دربستی بوده و دارای مصوبه شورای شهر است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس‌های نو استفاده شود و اینکه برداشت گران‌ شدن اتوبوس‌های فعلی باشد کاملا غلط است.

سنندجی گفت: این سیستم به نوعی سیستم دربستی‌های قبلی محسوب می‌شود و به شکل بهینه‌تر خواهد بود و یک گام می‌تواند در مسیر هوشمندسازی شهر باشد همچنین قیمت اتوبوس‌های DRT از متوسط تاکسی‌های اینترنتی ارزان‌تر خواهد بود و با راحتی بیشتر همراه است همچنین ترافیک و آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
این روش درکدام کشورها انجام شده است؟
آیا در این زمینه مطالعه ای انجام شده ؟ یا مثل بنزین جند نفر تصمیم سرخود می گیرند و مردم رو سورپرایز می کنند؟
شرایط کشور ما با این سیستم ها همخوانی دارد؟
یاد نان کنجدی افتادم. که قرار بود نان معمولی را گران نکند.بعد کیفیت آن در حد نان معمولی شد و نتیجه مسئولین اینکه باید برای افزایش کیفیت قیمت هر دو را زیاد کرد.
جناب آقای حناچی و دستیاران مربوطه
ما دست شما را خوانده ایم. سالهاست که خوانده ایم.
به این مقدار دلخوش نباشید
عجب ؟؟؟؟؟؟/ فقط به فکر چاپیدن ملتید.
جان مادرتون نه فکر کنید نه عمل کنید نه ایده بدید ، بذارید زندگیمونو بکنیم
ما مستضعفین هم مثل هندیها اویزان میشویم
ایران فقط تهران نیست. توی اهواز بدون خودرو شخصی اصلا امکان جابجایی وجود نداره!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار