بازدید 17130
۲

حقایقی جالب از زندگی ثروتمندترین فرد چین

جک ما ۵۵ ساله بنیانگذار فروشگاه اینترنتی علی بابا است که به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی در چین و آسیا، اکنون حدود ۴۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد. ما امسال اعلام کرد پس از ۲۰ سال از مدیرعاملی این فروشگاه بزرگ که ۸۰ درصد کل بازار فروش اینترنتی چین را در دست دارد، کناره‌گیری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 07 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، ما ابتدا کار خود را به عنوان معلم زبان انگلیسی آغاز کرد و در ماه تنها تن‌ها ۱۲ دلار حقوق می‌گرفت. ۱۰ بار نیز با درخواستش برای تحصیل در دانشگاه هاروارد مخالفت شد! با این حال با ورود اینترنت به زندگی روزمره، او از این فرصت نهایت استفاده را برد و در سال ۱۹۹۹، شرکت علی بابا را با ۱۷ نفر از دوستانش پایه گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۴ سهام شرکت علی بابا در بورس عرضه شد که لقب بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ بورس آمریکا را از آن خود کرد. جک ما علاوه بر علی بابا، مالک روزنامه " ساوث چاینا مورنینگ پست" و یک شرکت ساخت فیلم است. وی در حال حاضر ۵.۳ درصد کل سهام علی بابا را در اختیار دارد که برایش ثروتی معادل ۲۴.۶ میلیارد دلار را به ارمغان آورده است.

جالب است بدانید که ثروتمندترین فرد چین یک خودروی ۱۵ هزار دلاری دارد و چندان علاقه‌ای به تفریحات لوکس ندارد و در عوض وی خود را بیشتر سرگرم انجام حرکات تای چی و کونگ فو می‌کند. او هم‌چنین مالک یک خانه ۱۹۱ میلیون دلاری در هنگ کنگ است که جزو یکی از گرانترین خانه‌های این شهر محسوب می‌شود. ما علاوه بر چین و هنگ کنگ دارای خانه‌هایی در نیویورک و پاریس است.

ما برای مدیریت بهتر ثروت خود اقدام به تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری و خرید بخشی از سهام شرکت یاهو کرده است. او هم چنین یک جت شخصی در اختیار دارد که ارزش آن طبق تخمین مجله فوربس حدود ۴۹ میلیون دلار است. علی بابا سالانه ۰.۳ درصد درآمد خود را به امور محیط زیستی اختصاص می‌دهد. وی هم‌چنین بنیادی با سرمایه اولیه ۴۴ میلیون دلار برای حمایت از معلمان مناطق دورافتاده چین تاسیس کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
بسمه تعالی
تو تلویزیون در زیر نویس ها
وش فلک رو کر کردید که من بعد ایران میتونه به کشورهای اروآسیا سالانه 100 میلیارد دلار صادرات داشته باشه، تا اینجای خبر خوبه لاکن به گفته مسئولین چند سالی طول میشکه تا یک سری زیر ساختها جهت تولیدات صادرات محور شکل بگیره ، چون هم به لحاط نرم افزاری نیازمند به روز رسانی هستیم و هم به لحاظ کیفی محصولات ما باید بازار پسند باشد یعنی ایران و ایرانی نیست که هر اشغالی رو با هر کیفیتی روانه بازار اونا کنید، به گفته کارشناسان داخلی بهترین گزینه ها برای کشورهای اروآسیا محصولات کشاورزی و مواد خام میباشد، این یعنی صنعت ایران همش کشکه و آشغاله و بی کیفیته ووووئ.....
خودرو 15 هزار دلاری ؟ خانه 191 میلیون دلاری؟ هواپیمایه شخصی 49 میلیون دلاری ؟ !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر