بازدید 5918
در تضادی آشکار با سیاست ترامپ در قبال اسرائیل

تصویب حمایت از «راه حل دودولتی» در کنگره آمریکا

کد خبر: ۹۴۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴ 07 December 2019
مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که از راه حل دو دولتی برای حل و فصل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل اکثریت دموکرات قرار دارد، روز جمعه با ۲۲۶ رأی موافق در برابر ۱۸۸ رأی مخالف قطعنامه‌ای غیرالزام آور را به تصویب رساند که تنها «راه حل دودولتی» را ضامن بقای اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و تحقق «خواست و آرزو‌های مشروع» فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل خود می‌داند.

این در حالی است که از زمان آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ژانویه ۲۰۱۷، این رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا از سوی فلسطینیان و برخی از رهبران کشور‌های عرب به دلیل به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس شرقی) به عنوان پایتخت سرزمین‌های اشغالی در سال ۲۰۱۷، انتقال سفارت آمریکا به این شهر در سال ۲۰۱۸ و قطع کمک آمریکا به فلسطین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در ماه مارس ۲۰۱۹ نیز دونالد ترامپ الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت شناخت. ماه میلادی گذشته نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

گفتنی است که تصویب این قطعنامه در روز جمعه با مخالفت جمهوریخواهان کنگره روبرو شد. کاخ سفید نیز تاکنون به تصویب این قطعنامه واکنشی نشان نداده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر