بازدید 4143

هشت توصیه برای افزایش بازدید ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

مرتضی الیاسی
کد خبر: ۹۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹ 07 December 2019

محتوای ویدیویی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی طرفداران بسیار زیادی دارد و همیشه یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان این نوع محتوا این است که چگونه برای ویدیو های خود مخاطبین بیشتری جذب کنند. ویدیو های زیادی با موضوعات جذاب تولید می‌شوند اما به علت رعایت نکردن چند نکته ساده نمیتوانند مخاطبین را با خود همراه کنند. در این یادداشت قصد دارم به 8 نکته که باعث افزایش بازدید ویدیو در شبکه های اجتماعی میشود اشاره کنم.

 

نکته اول: شما مخاطبین کم حوصله ای دارید!
همواره به یاد داشته باشید که مخاطبین شما تنها صفحه شما را دنبال نمیکنند! پس برای استفاده بهینه از وقت تا جای ممکن از پرگویی اجتناب کنید! به یاد داشته باشید بهتر است ویدیوی تولیدی شما چند بار توسط هر کدام از آنها دیده شود به جا آنکه در بار اول نیمه کاره رها شود!

 

نکته دوم: سه ثانیه طلایی!
اگر ویدیوی شما دربرگیرنده مطالبی ست که در دنیای مجازی خیلی زیاد و یا خیلی کم به آن پرداخته شده کار شما سخت تر است! در هر دوی این موارد شما مجبور هستید به مخاطبین خود اطمینان دهید که ویدیوی شما ارزش دیدن دارد! برای این کار بیشتر وقت خود را روی هرچه جذاب تر شدن 3 ثانیه اول ویدیو بگذارید. در گذشته این زمان 5 تا 10 ثانیه بود اما با افزایش محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی و کم شدن حوصله مخاطب این زمان به 3 ثانیه رسیده است. شما باید بتوانید در این زمان کوتاه مخاطب را برای دیدن ویدیوی خود قانع کنید!

 

نکته سوم: به ذهن مخاطب اجازه فرار ندهید!
اگر ویدیوی شما ریتم یکنواختی داشته باشد به سرعت باعث خستگی مخاطبینتان میشود. با استفاده از عناصر گرافیکی و افکتهای تصویری شامل حرکت مناسب متن‌ها، عکس‌ها و آیکون‌ها و به کارگیری رنگ های شاد در تصاویر فرصت پرش را از ذهن مخاطبین خود بگیرید! اما به یاد داشته باشید که افراط در استفاده از این عناصر باعث سرگیجه بیننده میشود!

 

نکته چهارم: خیلی جدی نباشید!
حتی در جمع‌های خانوادگی و یا دوستانه افرادی که بیش از حد جدی هستند حس دافعه بیشتری ایجاد میکنند! برای اکثر افراد استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک تفریح است. در این فضا جدیت زیاد، خیلی جذاب نیست! سعی کنید در بیان مطالب خود کمی حس شوخ طبعی داشته باشید!

 

نکته پنجم: به گوش‌ها به اندازه چشم‌ها اهمیت دهید!
یک موسیقی خوب و یک صدای دلنشین روح مخاطبین شما را با پیامتان پیوند میدهد! در خیلی از موارد دیدن یک ویدیو بدون صدا کسل کننده به نظر می‌آید. اما انتخاب یک موسیقی مناسب مخاطبین را تا انتها با شما همراه می‌سازد.

 

نکته ششم: کاور اولین قلاب است!
تصویری که شما به عنوان پیش نمایش ویدیو انتخاب میکنید اولین و موثرترین ابزاریست که میتواند مخاطب شما را به دام بی‌اندازد! تجربه نشان داده پیش‌ نمایشهایی که روی آنها متنی برای توضیح موضوع ویدیو نوشته شده معمولا بازدید‌های بیشتری گرفته‌اند. بهتر است این متن طوری باشد که حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کند!

 

نکته هفتم: قلاب بعدی: کپشن!
اگر پیش نمایش ویدیوی شما مخاطب را برای دیدن آن قانع نکرده باشد یا هنوز شکی در مورد ارزش محتوای آن در ذهن داشته باشد، به سراغ کپشن میرود. کپشن باید کنجکاوی بیشتری را به وجود آورد. متن آن باید متناسب با محتوای ویدیو و کوتاه و خلاصه باشد. همچنین به کارگیری هشتگ‌های مناسب در متن کپشن احتمال دیده شدن ویدیوی شما را افزایش می‌دهد. شاید اینجا هم کمی شوخ طبعی بد نباشد!

 

نکته هشتم: جایی بروید که ذهن مخاطبان آنجاست!
اگر در جامعه شما اتفاقی در مرکز توجه است، در بخشی از ویدئوی خود به آن اشاره کنید یا سعی کنید ارتباطی با آن برقرار کنید. همچنین در کپشن و متن، هشتگهایی مرتبط با آن رویداد اضافه کنید. برای مثال در روزهای مسابقات مهم ورزشی یا اخبار مهم اجتماعی ممکن است مخاطبان شما به دنبال محتوایی مرتبط با آن باشند. بر این موج‌ها سوار شوید!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر