بازدید 6806

کاهش تولید یک‌میلیون‌و‌۷۰۰‌هزار بشکه‌ای نفت اوپک

تارنمای اویل پرایس روز جمعه نوشت که کشور‌های کارتل تولید نفت اوپک توافق کردند مجموع تولید نفت خام را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.
کد خبر: ۹۴۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 06 December 2019
به گزارش تارنمای اویل پرایس، "الکساندر نواک" وزیر انرژی روسیه پس از بحث و گفتگو‌های طولانی در مقر اوپک در وین گفت: ما تصمیم گرفتیم تا سه ماهه اول سال آینده ۵۰۰ هزار بشکه در روز تولید را کاهش دهیم.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پیش از این اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های تولید و صادرکننده نفت غیر اوپک (اوپک پلاس) ابتدای سال جاری توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت، مجموع تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تولید کنندگان نفت به رهبری عربستان و روسیه توافق کرده‌اند که تنها در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ تولید نفت خام خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر در روز کاهش دهند.

بر این اساس، این توافق تنها تا ماه مارس (اسفند) و سه ماه اول سال ۲۰۲۰ می‌شود و برای بعد از پایان این دوره، هیچ توافقی صورت نگرفته است.

براساس این گزارش، در نشست روز گذشته اوپک عراق نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه بیشتر در روز از طرف دیگر اعضای اوپک تحت فشار قرار گرفت، اما تا کنون خبری رسمی از تصمیم دولت عراق برای پذیرفتن کاهش تولید منتشر نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر