بازدید 13929
۴

مالک تالار عروسی سقز بازداشت شد

کد خبر: ۹۴۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 06 December 2019
استاندار کردستان از تشکیل کارگروهی برای بررسی حادثه تالار عروسی در سقز خبر داد و گفت: مالک تالار به دستور دادستان بازداشت شده و امروز هم یک کارگروه برای پیگری و نظارت بر وضعیت ایمنی واحد‌های فعال در این حوزه در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در عیادت از مصدومان حادثه آتش‌سوزی تالار مانگه‌شه‌و سقز در بیمارستان تامین اجتماعی سقز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حادثه‌ای که شب گذشته برای هم‌استانی‌های عزیزمان در سقز، بانه و سردشت در تالار عروسی شهر سقز اتفاق افتاد، حادثه بسیار تلخی بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا وظیفه دانستم برای سرکشی از مصدومین این حادثه و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار جانباختگان این حادثه به این شهرستان سفر کنم.

استاندار کردستان افزود: حادثه‌ای که شب گذشته اتفاق افتاد شاید به دلیل یک سری سهل‌انگاری‌ها و عدم رعایت قوانین و مقررات حاکم بر ساخت و ساز‌ها و همچنین مسائل بهداشتی اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: مالک تالار شب گذشته بلافاصله بعد از وقوع حادثه به دستور دادستان بازداشت شده و امروز هم یک کارگروه برای پیگیری و نظارت بر وضعیت ایمنی واحد‌های فعال در این حوزه در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: امروز صبح با معاون امور اقتصادی هماهنگ کردیم که در سطح استان کارگروهی برای نظارت بر اماکنی که استاندارد نیستند و احیانا مجوز‌های خلافی دریافت کرده‌اند، تشکیل شود.

مرادنیا از بررسی‌های گسترده در این راستا خبر داد و گفت: با تمام اماکن دارای مشکل حتما برخورد قانونی صورت خواهد گرفت تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

وی تصریح کرد: واحد‌های متخلف برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ تا رفع نواقص تعطیل خواهد شد.

استاندار کردستان در مورد نحوه خدمات‌رسانی به مصدومین این حادثه در مراکز درمانی هم گفت: عوامل مراکز درمانی با تمام تلاش خود به مصدومین این حادثه رسیدگی کرده و همه توان خود را در این راستا بکار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: شرایط همه مصدومین به جز یک نفر روبه بهبود است، متاثرین این حادثه تلخ از عملکرد تمام پزشکان و خدمات و پرسنل تقدیر کردند که من هم به سهم خود از تلاش این عزیزان تقدیر می‌کنم.

استاندار کردستان گفت: همه مراکز درمانی سقز در حال خدمات‌رسانی به مصدومان حادثه هستند و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد اتخاذ شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

گفتنی است؛ تالار عروسی مانگه‌شه‌و در سقز ساعت ۲۱ شب گذشته در اثر نشت گاز از شلنگ متصل به بخاری دچار آتش‌سوزی که متاسفانه در این حادثه ۱۱ نفر از مدعوین کشته و ۴۹ نفر نیز مصدوم شدند.

جانباختگان این حادثه تلخ پنج کودک، پنج زن و یک مرد هستند که بخاطر هجوم مهمانان برای خروج از تالار هنگام وقوع آتش‌سوزی، زیر دست و پا ماندند، جان باختند و یا مصدوم شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
و امروز هم یک کارگروه برای پیگری و نظارت بر وضعیت ایمنی واحد‌های فعال در این حوزه در سطح استان تشکیل شده است.

نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟؟ چرا قبل از حادثه این اقدامات رو نکردید؟؟؟ حتما باید یه عده بمیرن تا شما از خواب بیدار بشین؟؟؟
چرا علاج واقعه قبل از وقوع نمیکنید؟؟؟؟
اوج هنر مسئولان ما... این واحد صنفی و کلی واحدهای صنفی دیگه با مجوز و بی مجوز سالها با داشتن کلی ایرادهای قانونی مشغول کارند و کسی کاری بهشون نداره. به محض وقوع چنین حوادثی همه بسیج میشن که ضعیفترین سبب و عامل رو دستگیر کنند. چرا کسی که مجوز داده و کسی که باید نظارت میکرده و نکرده و مسئولان ناظر رو نمیگیرید؟!!!
حتما باید یه حادثه تلخی رخ بده تا تازه به فکر بررسی شرایط ایمنی تالارها بیفتم
ا سلام
خواهشمند است در بررسی حادثه اخیر قصور و کوتاهی افراد حقیقی و حقوقی مشروح زیر را مدنظر قرار دهید:

۱- مالک تالار جهت استفاده از وسائل گرمایش مستقیم در تالار عروسی (تضاد در صراحت مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان در ساختمان های عمومی) ( دستگاه بکار گرفته شده ( جت هیتر ) مخصوص محیط های صنعتی و کشاورزی ( مرغداری، گلخانه و ..) می باشد) و همچنین استفاده از سیستم ناایمن پخش سوخت LPG ، (استفاده از کپسول معمولی، کلکتور غیر استاندارد، شلنگ، وان اب داغ و ..) (که باید از ایستگاه کامل کوچک شامل تانک خارجی، سیستم لوله کشی مناسب، رگلاتور و ... استفاده می شد.)

۲- پی گیری از شرکت سازنده دستگاه جت هیتر که آیا نیاز به نصاب مجاز هست یا خیر؟ در صورت مشخص بودن اطلاعات فنی ایمنی در کاتالوگ دستگاه، در مورد شرایط استفاده و ... نصاب و فروشنده مجاز مقصر می باشند، در غیر اینصورت سازنده دستگاه جت هیتر دارای قصور است که چرا اطلاعات فنی ایمنی در کاتالوگ وجود نداشته از جمله منع استفاده در شرایط خاص.

۳- اگر تالار دارای نقشه های تاییده شده سازمان نظام مهندسی ساختمان است، مهندس تاسیسات دارای قصور عمده در عدم طراحی سیستم گرمایش غیر مستقیم مناسب (مانند گرمایش مرکزی موتور خانه و استفاده از فن کویل یا رادیاتور) می باشد، همچنین کارشناس مربوطه شهرداری مقصر است که چرا بدون داشتن سیستم گرمایشی پایان کار صادر نموده است.
و اگر ساختمان بدون طی مراحل دستور نقشه و ارجاع به سازمان‌نظام مهندسی ساختمان طراحی و ساخته شده باشد ، مهندس ماده ۲۷ سازمان (جهت تایید استحکام بنا) دارای مسئولیت است که چرا از مهندس تاسیسات مکانیکی مشاوره نگرفته اند، مهندس مربوطه شهرداری در تایید پایان کار بعد طی ماده ۱۰۰ مقصر می باشد.

۴- شهردار مربوطه مسئول است که به تالاری بدون داشتن سیستم سوخت رسانی مناسب (گاز شهری یا ایستگاه ذخیره و پخش LPG) پایان کار و اجازه بهره برداری داده اند.

۵- شرکت گاز مربوطه مقصر است که به یک واحد خدماتی دارای مجوز قانونی ساخت شده و داری پروانه بهره برداری از ارگان مربوطه، نتوانسته گاز شهری، یکی از ابتدایی ترین خدمات شهری ارائه نماید.

۶- در طراحی معماری اشتباه عمده رخ داده که به اندازه کافی درب خروج اضطراری در نظر نگرفته اند و یا اینکه سایز بازشو ها مناسب نبوده اند. ( اگر ساختمان دارای طراح باشد)

۷- اداره امکان و نظارت بر فضاهای عمومی مسئولند که در نظارت های دوره ای و کلی مسائل ایمنی و گرمایشی همچین واحد های پر تجمع و تردد را نادیده گرفته اند.

۸- اداره صنف مربوطه ( رستوران و تالارداران) دارای قصور عمده هستند، که در صدور پروانه کسب وکار و مجوز بهره‌برداری هیچ گونه نظارت ایمنی در این زمینه را در نظر نگرفته اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر