بازدید 5690

وکیلی: شنیدم عارف در انتخابات شرکت نمی‌کند

کد خبر: ۹۴۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 06 December 2019
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: شنیدم عارف برای شرکت در انتخابات مجلس نمی‌آید و علی الاصول طی بیانیه‌ای این مساله را اعلام خواهد کرد.

به گزارش فارس، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس دهم صبح امروز (جمعه) با حضور در جمع خبرنگاران در وزارت کشور با اشاره به عملکرد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد قوه مقننه اظهار کرد: انتقاد کردن کار ساده‌ای است به ویژه برای آنان که دستی در امور داشته اند. پیشتر هم گفتم که آنچه که امروز در کف خیابان است، کارنامه همه مجالس و چپ و راست است بنابراین کسی نمی‌تواند خودش را نسبت به وضع فعلی کشور بی تقصیر بداند.

وی ادامه داد: مجلس دهم کاستی خودش را داشت و در پس نهادسازی‌هایی که در این سال‌ها شکل گرفت، جایگاهش را از دست داد. ما امروز شاهد قانون گذاری نهاد‌های مختلفی هستیم و بخشی از وظایف مجلس را عهده دار شده‌اند.

این عضو فراکسیون امید درباره اقدامات صورت گرفته از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص نیز بیان کرد: هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت در ابتدا به عنوان بازوی مجمع برای نظارت بر سیاست‌های کلی و به شرط آوردن در صحن مجمع تشکیل شد، ولی امروز در عرض مجلس و شورای نگهبان عمل می‌کند.

وی با اشاره به شورای هماهنگی اقتصادی گفت: شورای هماهنگی سران قوا که تدبیری بود برای شرایط سخت و شبه جنگی امروز به مسائلی ورود می‌کند که برآیند شرایط جنگی نیست.

وکیلی اظهار داشت: درباره مصوبه بنزین نیز مجلس در گذشته و در برنامه‌های پنجم و ششم مجوز افزایش براساس قانون هدفمندی و در روشی پلکانی را داده بود، اما اینکه شرایط کنونی اجازه افزایش ۲۰۰ درصدی را می‌داد یا خیر، نیاز به بررسی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید مورد مشورت قرار می‌گرفتند. ما در ۳ مرحله این پیشنهاد را رد کردیم، ولی آقایان به جمع بندی رسیدند و این جمع بندی باید مسئولیت تضامنی برای اعضا این شورا ایجاد میکرد، ولی نکرد.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: این مصوبه نه رعایت تاب آوری مردم در آن شده است و نه شرایط اقتصادی. در شب و عید و شرایطی که کشور‌های اشوب هستند نباید چنین کاری انجام می‌شد، ولی شد.

وی بیان داشت: نمایندگان این مساله را به گوشزد کرده بودند، اما به آن عمل نشد. داشتن تحلیل اقتصادی صرف درباره بنزین صحیح نیست. افزایش قیمت بنزین بر روی تورم و سایر کالا‌ها اثر می‌گذارد بنابراین اگر پیام صریح رهبری نبود، این افزایش قیمت با طرح سه فوریتی نمایندگان متوقف می‌شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که رئیس فراکسیون امید در انتخابات حاضر خواهد شد یا خیر گفت: شنیدم عارف نمی‌آید و علی الاصول طی بیانیه‌ای این مساله را اعلام خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر