بازدید 22661

نصب سامانه دفاع موشکی نقطه‌زن بر «تریماران»

فرمانده نیروی دریایی ارتش از نصب سامانه دفاع موشکی نقطه‌زن بر شناور‌های «تریماران» خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 06 December 2019

فرمانده نیروی دریایی ارتش از نصب سامانه دفاع موشکی نقطه‌زن بر شناور‌های «تریماران» خبر داد.

به گزارش «تابناک»، امیر دریادار «حسین خانزادی» در گفتگو با دفاع‌پرس، اظهار داشت: بعد از ساخت شناور‌های «موج ۵» کار ساخت شناور سه بدنه تریماران شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه شناور‌های کلاس موج بین هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن وزن دارند، افزود: نوع جدید شناور‌هایی که ساخت آن تحت پروژه «سفینه» (تریماران) در دستور کار نداجا قرار دارد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن یعنی تقریباً دو برابر شناور‌های کلاس موج است و این شناور‌ها متشکل از سه بدنه سنگین هستند که کار ساخت آن از سال ۹۹ آغاز می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تمام طراحی‌های مفهومی و جزئیات این شناور به اتمام رسیده است و امیدواریم در سال ۹۹ ساخت کاسه آن را در نیروی دریایی شروع کنیم.

وی افزود: این شناور‌ها به لحاظ تناژ سنگین‌تر از همه شناور‌هایی هستند که تاکنون در اختیار داشته‌ایم و در واقع یک ناوشکن کلاس متوسط محسوب می‌شوند.

دریادار خانزادی تصریح کرد: البته نیروی دریایی بنا به نیاز عملیاتی، ساخت ناوشکن سنگین با هفت هزار تن وزن را نیز در دستور کار دارد.

وی در خصوص تفاوت‌های ساختاری نسل جدید شناور‌های نداجا با ناوشکن‌های کلاس موج گفت: این شناور‌ها از سرعت بیشتری نسبت به ناوشکن‌های کلاس موج برخوردارند و به جهت بهره‌برداری از نوع بدنه خاصی که دارند، قادرند در امواج سنگین‌تر از دریا‌های اقیانوسی حرکت کنند؛ همچنین این شناور‌ها می‌توانند بالگرد‌های بزرگتری را با خود حمل کنند.

فرمانده نداجا ادامه داد: این شناور‌ها نسبت به ناوشکن‌های کلاس موج از ظرفیت دو برابری به لحاظ حجم، وزن و توانایی ماندن در دریا و حمل نفر‌ها برخوردارند و همچنین در حوزه گشت‌های دریایی اقیانوسی، قابلیت عملیاتی بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه رادار پیشرفته «چشم عقاب» را بر روی این شناور نصب خواهیم کرد، افزود: از آنجا که نسل جدید شناور‌های نداجا دارای عرشه وسیع و سه بدنه مجزا هستند، قادرند موشک‌های عمودپرتاب را به راحتی حمل کنند.
دریادار خانزادی درباره حجم استفاده از موشک‌های پدافندی در این شناور‌ها گفت: وقتی که از موشک عمودپرتاب صحبت می‌کنیم، در واقع این‌ها ضد تهدید‌های هوایی استفاده می‌شوند و ضرورتی ندارد که تعداد بالایی از این موشک‌ها را داشته باشیم و حمل کنیم.

وی تصریح کرد: انواع توپخانه که همه به سیستم‌های کنترل آتش نصب می‌شوند و حتی سیستم‌های موشکی دفاعی هوشمند برای دفاع نقطه‌ای در این شناور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که قادرند از مسافت چهار کیلومتری هر نوع هدفی را اعم از موشک، جنگنده و شناور را شناسایی کنند و مورد اصابت قرار دهند.

فرمانده نداجا در خصوص تسلیحات مورد استفاده بر روی این شناور‌ها گفت: انواع موشک‌های ضد هوایی، ضد سطحی و رادار‌های پیشرفته سونار و اژدر‌های ضد زیردریایی در شناور‌های جدید نداجا استفاده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر