بازدید 8432

روسیه به اروپا درمورد برهم خوردن توافق هسته‌ای ایران

معاون وزیر خارجه روسیه از کشورهای امضاکننده توافق هسته ای ایران خواست تا در برابر فشارهای آمریکا برای برهم زدن این توافق تسلیم نشوند
کد خبر: ۹۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 06 December 2019

معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار نسبت به پیامدهای جدی برهم خوردن توافق هسته ای ایران، از کشورهای امضاکننده این توافق خواست تا در برابر فشارهای دولت آمریکا برای شکست این توافق تسلیم نشوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، یک روز پیش از برگزاری کمیسیون مشترک «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در پایتخت اتریش، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه از کشورهای امضاکننده توافق هسته ای ایران خواست تا در برابر فشارهای آمریکا برای برهم زدن این توافق تسلیم نشوند و به آنها در مورد پیامدهای جدی و خطرناک شکست این توافق هشدار داد.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، دولت آمریکا درصدد است تا این توافقنامه را برهم زند. وی خاطرنشان کرد که سایر کشورهای امضاکننده برجام ممکن است خود را در موقعیتی بیابند که در آن، آمریکا در نهایت «اراده سیاسی خود را بر همه [کشورها] تحمیل می کند».

ریابکوف روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: «در نگاهی کلی، این بدترین سناریوی ممکن، اول از همه، در چارچوب پیامدهایی برای رژیم منع اشاعه، و همچنین نقضِ حقوق حاکمیتی کشورها است. در واقع، ایران نمونه بسیار آشکار از این مورد است که چگونه تغییر در وضعیت سیاسی واشنگتن می تواند بر وضعیت روابط [آمریکا] با تمام کشورها تأثیر گذارد».

ریابکوف در ادامه خاطرنشان کرد اینکه متحدان آمریکا «اهمیت این موقعیت را درنیابند، عجیب و تا حد زیادی اشتباه است».

گفتنی است که کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگانی از کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران قرار است روز جمعه در وین، پایتخت اتریش تشکیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی