بازدید 6574

نخست‌وزیر ژاپن به عربستان و امارات می‌رود

کد خبر: ۹۴۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 05 December 2019
منابع دولتی به خبرگزاری کیودو ژاپن اطلاع دادند که «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی برای تشریح جزییات اعزام «نیرو‌های دفاع از خود» ژاپن به خاورمیانه، به برخی از کشور‌های این منطقه از جمله امارات و عربستان سعودی سفر می‌کند.

کیودو روز پنجشنبه گزارش کرد دولت ژاپن در حال بررسی اعزام یک ناوشکن و یک هواپیمای گشت زنی P۳-C نیروی دفاع از خود به شمال دریای عرب با هدف تقویت جمع آوری اطلاعات و اطمینان از ایمنی تردد کشتی‌ها است انتظار می‌رود کابینه این طرح را تا پایان سال تصویب کند و احتمالا زمان اجرای آن نیز به طور سالانه تمدید می‌شود.

دولت ژاپن اعلام کرد قصد دارد ۲۷۰ پرسنل نیروی دریایی این کشور در قالب «نیرو‌های دفاع از خود» را به شمال دریای عرب اعزام کند در قالب این طرح، یک فروند ناو بالگردبر که حامل یک هواپیمای گشتی است، با ۲۷۰ پرسنل نیروی دریایی به منطقه اعزام می‌شود.

خلیج عمان، بخش شمالی دریای عرب و همچنین قسمت شرقی تنگه باب المندب که به دریای سرخ و خلیج عدن وصل می‌شود به عنوان مکان‌های احتمالی برای استقرار نیرو‌های دفاع از خود ژاپن پیش بینی شده است.

این منبع آگاه به کیودو گفته است که دولت احتمال داشتن یک پایگاه سوخت گیری در عمان را برای ناوشکن نیرو‌های دفاع از خود در دست دارد وزیر دفاع این کشور نیز ممکن است در اواخر ماه دسامبر برای همین موضوع به عمان سفر کند.

گزارش می‌افزاید ژاپن در حال اعزام نیرو‌های خود به خاورمیانه است و «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور نیز روز سه شنبه این موضوع را به «عباس عراقچی» فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

کیودو می‌گوید با این حال حزب کومیتو، یکی از احزاب ائتلافی با دولت ژاپن با احتیاط این موضوع را دنبال کرده است و تمایل چندانی به اعزام نیرو به خاورمیانه ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل