بازدید 4382

فیصل مقداد: ترکیه و عربستان مواد شیمیایی در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند

معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی با تاکید بر اینکه ترکیه و کشورهای عربی از جمله عربستان مواد شیمیایی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، گفت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تحت کنترل آمریکاست.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 05 December 2019

معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی با تاکید بر اینکه ترکیه و کشورهای عربی از جمله عربستان مواد شیمیایی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، گفت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تحت کنترل آمریکاست.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین با بیان اینکه کشورهای غربی با برگزاری جلسه استماع تیم حقیقت‌یاب در خصوص استفاده از مواد شیمیایی در سوریه مخالفت کردند تاکید کرد، آمریکا بر سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تسلط دارد و آن‌ها هیاتی را تشکیل داده‌اند که گزارش‌ها و تحقیقات دروغین ارائه می‌کند.

مقداد افزود: «پرونده شیمیایی بخشی از توطئه علیه سوریه است و از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. اولین حادثه بمباران شیمیایی در منطقه خان العسل به دست افراد مسلح صورت گرفت و غرب از اعزام تیم حقیقت‌یاب به این منطقه امتناع ورزید. زمانی که تیم تحقیقات می‌بایست به خان العسل برود مطلع شدیم یک حمله شیمیایی در جوبر دمشق رخ داده است.»

المقداد تصریح کرد، سوریه به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی پیوست و این سازمان اعلام کرد، دمشق همه ذخایر شیمیایی خود را تحویل داده است. سوریه بین امحای تسلیحات شیمیایی در سوریه یا خارج کردن آن قدرت انتخاب داشت و در نهایت تصمیم گرفت آن را به خارج منتقل کند. وی گفت: «هر طرفی که می‌گوید سوریه بخشی از ذخایر شیمیایی خود را نگهداری کرده است، باید به ما بگوید که مکان آن‌ها دقیقا کجاست؟»

مقداد عنوان کرد، سوریه خالی از هرگونه تسلیحات شیمیایی یا کشتار جمعی است در حالی که اسرائیل این سلاح‌ها را در اختیار دارد. افراد مسلح علیه ارتش سوریه و در جنگ با یکدیگر از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، سوریه گزارش‌های منتشر شده از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را به رسمیت نخواهد شناخت و پذیرای تیم سازمان تسلیحات شیمیایی نخواهد بود. مقداد در پایان این گفت‌وگو گفت: «ترکیه و کشورهای عربی از جمله عربستان مواد شیمیایی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند و ما شواهدی در این خصوص در دست داریم. تیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای هماهنگی با افراد مسلح و کلاه سفیدها به ترکیه رفت و آمد داشته است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر