بازدید 6796
۲

حساب‌های اجاره‌ای ابزاری برای فرار مالیاتی

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به معافیت‌های زیاد مالیاتی در کشور گفت: درحال حاضر قدرت‌های بزرگ اقتصادی، در قالب سازمان‌ها، نهاد‌ها و موسسه‌های مختلف، فرار مالیاتی زیادی دارند و یا به غلط معافیت مالیاتی دارند.
کد خبر: ۹۴۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 04 December 2019
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وجود حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای سوداگران جهت فرار مالیاتی شده است. هرچه سریع‌تر باید به سمت ساماندهی این حساب‌ها برویم. شرایطی باید فراهم شود که دیگر کسی نتواند از حساب دیگران استفاده کند.

بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس درخصوص لزوم مقابله با پدیده فرار‌های مالیاتی در کشور گفت: مالیات یکی از مهمترین ابزار‌های درآمدی در همه کشور‌های دنیا برای اداره امور است. در ایران به دلیل وابستگی به نفت هیچ برنامه‌­ای برای اتکاء به درآمد‌های مالیاتی تدوین نشده است.

وی ادامه داد: برداشت بنده این است که در حال حاضر هم راهکار درست و به هر حال تعریف شده­‌ای وجود ندارد برای تحقق درآمد‌های مالیاتی و این خود چالش خیلی بزرگ است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به معافیت‌های زیاد مالیاتی در کشور گفت: درحال حاضر قدرت‌های بزرگ اقتصادی، در قالب سازمان‌ها، نهاد‌ها و موسسه‌های مختلف، فرار مالیاتی زیادی دارند و یا به غلط معافیت مالیاتی دارند.

وی در ادامه افزود: قدرت­‌های بزرگ اقتصادی همانطور که از مزایا‌های مختلف در کشور استفاده می­کنند باید مالیات آن را نیز پرداخت کنند. سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد باید سامانه‌ا­ی شفاف راه‌اندازی و بدهکاران بزرگ مالیاتی را معرفی کنند. برای مثال سازمان اوقاف به هر حال یکی از قدرت‌­های اقتصادی کشور است و املاک، زمین و کارخانه‌های فراوانی دارد. در همین راستا هیچ دلیلی برای عدم پرداخت مالیات این مکان­ها وجود ندارد.

پارسایی با بیان اینکه حساب‌های اجاره‌ای ابزاری برای فرار مالیاتی هستند، گفت: وجود حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای سوداگران جهت فرار مالیاتی شده است. هرچه سریع‌تر باید به سمت ساماندهی این حساب‌ها برویم. شرایطی باید فراهم شود که دیگر کسی نتواند از حساب دیگران استفاده کند. گردش مالی این حساب‌ها باید بررسی و استفاده از حساب دیگران جرم تلقی شود.

وی در ادامه با اشاره نقش کارت‌های بازرگانی در فرار‌های مالیاتی گفت: کارت­‌های بازرگانی هم مسیر‌های فرار مالیاتی را هموار کرده‌اند. کارت‌های مذکور معمولاً رتبه‌­بندی و ساماندهی نمی‌­شوند. صدور کارت‌های صوری و استفاده از کارت‌های دیگران ازجمله مشکلات موجود در این بخش است.

پارسایی در پایان تصریح کرد: مسیر‌های فرار مالیاتی در کشور زیاد است. حتی هستند کسانی که فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند، بدون اینکه رد و اثری از خودشان به جا گذارند. راه مقابله با همه این‌ها ایجاد شفافیت است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
سلام .یکی دیگر از نقایص سیستم مالیاتی در ایران ، نپرداختن مالیات توسط افرادی که بیش از یک خانه دارند .اصلا میتوان با ابزار مالیات بر افزایش قیمت مسکن و اجاره بها نیز تاثیر مثبت در جهت منافع مردم گذاشت.میتوان از ابزار مالیات برای کنترل خرید و فروش. خانه و یا اجاره بها استفاده کرد.به اینصورت که برای قیمت خانه در هر منطقه ای توسط دولت قیمتی را تععیم کرد و هر کس از این قیمت تبعیت نکند با جریمه مالیاتی او را مجبور به اطاعت از قانون کرد به این ترتیب دیگر جلوی افزایش قیمت نا بجا را گرفت.
از کارگری که 2 میلیون میگیره و زیر خط فقره مالیات میگیرن از سلبریتی که درآمد میلیاردی داره نمیگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر