بازدید 7371

ایران استخراج مشترک نفت در دریای خزر را پیگیری می‌کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران اجرای طرح‌های مشترک اکتشاف و استخراج نفت در دریای خزر را با جدیت پیگیری می‌کند، گفت: امیدواریم این مباحث در جلسه کمیسیون مشترک دو کشور به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 03 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدارِ «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، پس از دریافت پیام کتبی «الهام علی‌یف» رئیس‌جمهور این کشور اظهارداشت: بدون تردید سفر هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و پیام گرم و صمیمی آقای "الهام علی‌یف" در توسعه و ارتقاء روابط دو کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی با اظهار خرسندی از اینکه همکاری‌ها و توافقات دو کشور به خوبی در مسیر اجرایی شدن قرار دارد، گفت: امیدوارم توافقات اخیری که با رئیس‌جمهوری آذربایجان در باکو داشتیم به‌طور کامل و هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس‌جمهور افزود: همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک در خصوص احداث سد خداآفرین و نیروگاه می‌تواند در مسیر توسعه روابط دو کشور تحول ایجاد کند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه در مناطق مرزی دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدواریم طرح مشترکی که برای راه‌آهن رشت به آستارا توافق شده، هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین اجرای پروژه‌های مشترک اکتشاف و استخراج نفت در دریای خزر را با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم این مباحث در جلسه کمیسیون مشترک دو کشور به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور، اهمیت گسترش روابط علمی و فناوری دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: تهران آمادگی دارد در همه عرصه‌های فناوری با باکو مشارکت داشته باشد و معتقدیم ایجاد شهرک صنعتی مشترک می‌تواند باعث ارتقاء روابط دوجانبه شود.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین با تأکید بر اهمیت گردشگری و ضرورت توجه به مسائل زیست‌محیطی تصریح کرد: امیدوارم دو کشور، همکاری‌های مؤثر و مفیدی در این زمینه، به‌خصوص در حوزه دریای خزر داشته باشند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم روابط دوجانبه و هم روابط سه‌جانبه را در مسیر توسعه هرچه بیشتر روابط تهران- باکو و مسکو پیگیری می‌کند و به دنبال آن هستیم که هم مسیر ترانزیتی بین دو کشور و هم روابط سه‌جانبه در زمینه انرژی و برق، تقویت شود.

همچنین "شاهین مصطفی‌یف" معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام رئیس‌جمهوری کشورش به آقای روحانی اظهار داشت: آقای "الهام علی‌یف" به دوستی با شما و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش بسیار زیادی قائل است و با جدیت به دنبال تقویت همه‌جانبه روابط با تهران هستیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، مذاکرات و رایزنی‌هایی که طی این سفر داشته را بسیار سازنده و مفید توصیف کرد و گفت: امروز در تمام زمینه‌ها شاهد رشد و پیشرفت در روابط و همکاری‌های تهران و باکو هستیم، به نحوی که حجم مبادلات تجاری دو کشور از سال ۲۰۱۴ تاکنون سه برابر افزایش یافته و تعداد شرکت‌های ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان در یک سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان