بازدید 2583

عفو بین‌الملل: معلولان جنگ یمن فراموش شده‌اند

عفو بین الملل در گزارش امروز (سه شنبه) خود آورده است، جنگ یمن باعث معلولیت افراد بسیار زیادی شده که به حاشیه جامعه کشانده شده‌اند و به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند.
کد خبر: ۹۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 03 December 2019

عفو بین الملل در گزارش امروز (سه شنبه) خود آورده است، جنگ یمن باعث معلولیت افراد بسیار زیادی شده که به حاشیه جامعه کشانده شده‌اند و به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عفو بین‌الملل در گزارش ۵۰ صفحه‌ای خود به حمایت‌های ناموجود یا ناکافی برای معلولان یمنی اشاره کرد که در این بدترین بحران بشری جهان به شدت در معرض خطر قرار دارند و به حاشیه رانده شده‌ترین جمعیت در این کشور محسوب می‌شوند.

مشاور ارشد بحران در عفو بین الملل گفت: این نیاز فقط دسترسی به کمک‌های مالی نیست. ما به دنبال تغییر در رویکردی هستیم که حق معلولان است که در نتیجه جنگ به این وضعیت گرفتار شده‌اند.

در این جنگ که بیش از ۱۰۰ هزار کشته برجای گذاشته، تعداد معلولان و زخمی‌ها به حدی در حال افزایش است که بخش‌های درمانی را دچار مشکل کرده است. سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که دست کم ۴.۵ میلیون یمنی یا ۱۵ درصد از جمعیت این کشور از معلولیت رنج می‌برند.

در گزارش عفو بین الملل با اشاره به صدها مورد مصاحبه از معلولان یمنی، مقام‌های دولتی و کمک رسان، به یکسری از چالش‌هایی که معلولان این کشور با آنها روبرو هستند، اشاره شده است.

در گزارش عفو بین الملل همچنین آمده که اردوگاه‌های آوارگان توالت کافی ندارند و معلولان مجبورند با خزیدن بر روی زمین از توالت‌ها استفاده کنند. جنگ یمن حتی باعث شده تا منابع دولتی در حمایت از معلولان پیش از جنگ دچار اختلال شود چون بسیاری از آنها کمک ماهیانه برای درمان داشتند اما حالا دیگر این کمک هزینه وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل