بازدید 4097
۱

آمریکا در امور کشور‌های بسیاری مداخله می کند

یک مقام سابق آلمانی گفت: آمریکای لاتین، اروپا و چین ندارد؛ آمریکایی‌ها با هر نظام سیاسی که با انگاره‌های ذهنی شان سازگاری ندارد، مقابله می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 03 December 2019

میشائيل بورشمان گفت: به کشور‌های آمریکای جنوبی نگاه کنید که آمریکایی‌ها چطور سعی کرده اند در سیاست‌های داخلی این کشور‌ها دخالت کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، یک مقام سابق آلمانی گفت: آمریکای لاتین، اروپا و چین ندارد؛ آمریکایی‌ها با هر نظام سیاسی که با انگاره‌های ذهنی شان سازگاری ندارد، مقابله می‌کنند.

میشائيل بورشمان، حقوقدان، سیاستمدار و مدیرکل سابق دپارتمان رویداد‌های بین المللی ایالت هسن آلمان گفت: شما باید به این مساله توجه داشته باشید که آمریکا قدرتی است که علاقه‌مند به مداخله (در امور) کشور‌های بسیاری است. تنها به کشور‌های آمریکای جنوبی نگاه کنید که آمریکایی‌ها چطور سعی کرده اند در سیاست‌های داخلی این کشور‌ها دخالت کنند. در این میان، چنانچه آمریکایی‌ها با یک نظام سیاسی مواجه شوند که با تصویر ذهنی (مورد نظر) آن‌ها سازگاری ندارد، سعی بر مقابله با آن نظام خواهند داشت و از آن‌هایی که در مقابل چنین نظام‌هایی می‌ایستند، حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: ما در اروپا نیز با چنین مشکلاتی مواجهیم. در حالی که آلمان در حال معامله با روسیه‌ای است که به نوعی کشور همسایه اش به حساب می‌آید، از جمله در ارتباط با بهره برداری از خط لوله گازی نورد استریم ۲، آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند چنانچه شما این قرارداد را (با روسها) به نتیجه برسانید با یکسری مشکلات و گرفتاری‌هایی مواجه خواهید شد. آمریکایی‌ها افزون بر این، در موارد و زمینه‌های زیادی نیز به چینی‌ها حمله می‌کنند. توسعه پویا و فعالانه چین، آن‌ها (آمریکایی ها) را نگران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آن‌ها (آمریکایی ها) نمی‌خواهند هیچ کشوری به سطح آن‌ها برسد. معتقدم حمله گسترده‌ای در چند زمینه علیه چین وجود دارد و این موضوعی است که من واقعا نگرانش هستم.
بورشمان همچنین گفت: کشور‌های اروپایی نیز زیر سایه مداخلات آمریکا قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
شما بفرمایید امریکا کجا دخالت نمیکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر