بازدید 26435
آخرین تحولات خاورمیانه؛

جدیدترین موضع‌گیری روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران / دفاع سفیر انگلیس در تهران از اینستکس و برجام / ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران/ ۱۳۷۶ نفر روز بازرسی آژانس در ایران در یازده ماه گذشته

دفاع سفیر انگلیس در تهران از اینستکس و برجام، ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، ۱۳۷۶ نفر روز بازرسی آژانس در ایران در یازده ماه گذشته و بازدید رئیس جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جدیدترین موضع‌گیری روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 03 December 2019

دفاع سفیر انگلیس در تهران از اینستکس و برجام، ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، ۱۳۷۶ نفر روز بازرسی آژانس در ایران در یازده ماه گذشته و بازدید رئیس جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جدیدترین موضع‌گیری روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به موضع گیری درباره برجام و برنامه موشکی ایران پرداخت.

وی افزود: اروپایی ها، روسیه و چین باید برجام با ایران را علی رغم مواضع واشنگتن اجرایی کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه بیان کرد: توسعه برنامه موشکی ایران در راستای نیازهای دفاعی آن است و ایران برنامه موشکی خود را در چهارچوب نیازهای دفاعی‌اش پیش می برد. تلاش واشنگتن برای تحمیل شروط خود از طریق تحریم ها به مثابه تعدی مستقیم به حاکمیت کشورهاست.

ریابکوف در ادامه تاکید کرد: رزمایش روسیه-ایران-چین در اقیانوس هند علیه احدی نیست و با هدف عراض اندام هم نیست.

دفاع سفیر انگلیس در تهران از اینستکس و برجام

«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: لحن بعضی عکس العمل ها به بیانیه مشترک انگلیس، آلمان و انگلیس تعجب آور است. ما همواره نگرانی خود را به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز می نماییم، ولی INSTEX نشان می دهد ما همگی تا زمانی که برجام پابرجاست، در راستای حمایت از تجارت که به نفع همه ایرانیان است فعالیت می کنیم.

کشورهای بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ، هلند و سوئد به تازگی از تصمیم خود برای پیوستن به اینستکس (ساز و کار مالی اروپا برای تجارت با ایران) خبر داده اند که این اقدام آنها با واکنش منفی امریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

پیوستن کشورهای اروپایی به اینستکس، در حالی است که تروئیکای اروپا، هنوز اقدام جدی برای آغاز به کار این ساز و کار مالی انجام نداده و به عبارت بهتر در رابطه با این موضوع و عمل به تعهدات خود بدعهدی کرده است. 

جدیدترین موضع‌گیری روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران/دفاع سفیر انگلیس در تهران از اینستکس و برجام/ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران/ ۱۳۷۶ نفر روز بازرسی آژانس در ایران در ۱۱ ماه گذشته

روند بدعهدی‌های اروپا در قبال راه اندازی سازوکار مالی بین ایران و اروپا از آنجا رقم خورد که طبق رایزنی‌ها و توافق‌های انجام شده، قرار بود مبالغ حاصل از فروش نفت کشورمان وارد این سامانه شده و کشور‌ها و شرکت‌های اروپایی هم بر مبنای این اعتبار، کالا‌هایی که مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند، به ایران صادر کنند.

اروپایی‌ها ابتدا وعده دادند حداکثر دو ماه پس از خروج آمریکا از برجام یعنی تیرماه سال ۹۷ تعهدات خود مبنی بر تضمین فروش نفت و همچنین برقراری تبادلات مالی و بانکی تهران را اجرایی کنند، اما سه کشور اروپایی تا بهمن‌ماه سال گذشته به عناوین مختلف از عملیاتی کردن وعده‌های خود سر باز زدند. در نهایت پس از برگزاری کمیسیون مشترک برجام از سامانه‌ای رونمایی شد که باز هم در آن خبری از تحقق تعهدات اصلی اروپا در قبال توافق هسته‌ای نبود. نکته قابل توجه این است که باگذشت حدود یازده ماه همین سازوکار ادعایی اروپایی‌ها هم هنوز اجرایی نشده است.

ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

لیندسی گراهام» سناتور ارشد آمریکایی، روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد، با حل اختلافات موجود میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، علیه ایران جبهه‌ای متحد در منطقه تشکیل شود.

روزنامه «وال استریت ژورنال» چند روز پیش گزارش داد که شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، ماه گذشته میلادی در سفری اعلام ‌نشده، به ریاض رفته و با مقام‌های سعودی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وال استریت ژورنال این سفر را «جدی‌ترین تلاشی» توصیف کرده که برای پایان دادن به دو سال و نیم قطع رابطه میان کشور‌های تحت رهبری عربستان سعودی و قطر انجام گرفته است.

گراهام با اشاره به این گزارش، در توییتر نوشته است: «امیدوارم این گزارش دقیق باشد. زمان آن است که اختلافات بین عربستان سعودی، قطر و دیگر کشور‌های عرب خلیج فارس حل شود. این منطقه به انسجام و ثبات نیاز دارد تا با تهدید مشترک ناشی از ایران، مقابله کند.»

عربستان سعودی و چند کشور عربی هم‌پیمانش در سال ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. در روز‌های گذشته منابع مختلفی گزارش داده‌اند که با میانجیگری کویت، تلاش‌های گسترده‌ای برای حل اختلافات میان بلوک تحت رهبری سعودی‌ها و قطر در جریان است.

وال استریت ژورنال نوشته است که شکاف در شورای همکاری خلیج فارس برای دولت آمریکا که در تلاش است تا جبهه‌ای متحد علیه ایران در منطقه ایجاد کند، به یک چالش بدل شده و به همین دلیل، واشنگتن این کشور‌ها را برای حل و فصل اختلافات تحت فشار قرار داده است.

۱۳۷۶ نفر روز بازرسی آژانس در ایران در یازده ماه گذشته

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، امروز (دوشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه تایید نهایی انتصاب «رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نباید به واسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع مواجه و همچنین مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور‌ها شود.

نماینده دائم کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جمهوری اسلامی یکی از سازمان‌های بسیار مهم است، افزود: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه و با فعالیت‌ها و برنامه‌های هسته‌ای قابل ملاحظه، همواره به آژانس و نقش شاخص آن در ظرفیت سازی مبتنی بر نیاز‌ها و اولویت‌های خود توجه داشته است.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به اینکه نظارت و راستی آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، جزو ماموریت‌های اصلی کنونی آژانس است، گفت: ایران یک شریک مهم آژانس است. قابل ذکر است، صرفا در سال جاری تا نوامبر ۲۰۱۹، بیش از ۶۸۸ بازرسی معادل ۱۳۷۶ نفر روز بازرسی در ایران انجام شده است؛ بنابراین، حفظ روابط کاری سازنده بین ایران و آژانس اهمیت فراوانی داشته و ما معتقدیم چنین امری باید در یک رویه مستقل، حرفه‌ای و بی طرفانه صورت پذیرد.

غریب آبادی در پایان تاکید کرد: هیچ شکی نیست که بقای سه رکن NPT و همچنین اعتبار آژانس، عمدتا وابسته به پایبندی به این اصول است.

نشست ویژه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تایید انتصاب «رافائل گروسی» به عنوان مدیرکل جدید آژانس، در وین مقر آژانس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از سوی گروه خاورمیانه و جنوب آسیا به عنوان معاون رئیس کنفرانس ویژه انتخاب شد.

بازدید رئیس جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران

«رافائل گروسی»، رئیس جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که در آینده نزدیک از ایران بازدید خواهد کرد.

در همین ارتباط گروسی اعلام کرده، دیدار از ایران به زودی اتفاق خواهد افتاد؛ هرچند زمان آنرا اعلام نکرده، گفته که به اعتقاد او این دیدار در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

جدیدترین موضع‌گیری روس‌ها درباره برنامه موشکی ایران/دفاع سفیر انگلیس در تهران از اینستکس و برجام/ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران/ ۱۳۷۶ نفر روز بازرسی آژانس در ایران در ۱۱ ماه گذشته

اعلام دیدار از ایران از سوی مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تنها ساعاتی پس از آن انجام شد که در جلسه ویژه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ریاست «گروسی» به عنوان مدیرکل جدید آژانس برای یک دوره چهارساله تأیید شد.

گروسی همچنین پیش از این نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده بود، در برابر توسعه برنامه‌های هسته‌ای از جمله برنامه هسته‌ای ایران مواضع سرسخت و در عین حال منصفانه در پیش خواهد گرفت.

گروسی نخستین فردی است که از آمریکای جنوبی عهده‌دار سمت دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌شود و پیش از این به عنوان دیپلمات آرژانتین در آژانس مشغول به کار بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۴
به موضع گیری روس ها احتیاج نداریم


مرگ بر روسیه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
تشکر مدیر خانه سینما از وزیر ارشاد برای معافیت مالیاتی هنرمندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این بازیگرا و کارگردان ها از چرچیل هم سیاستمدارترند می دانند کی بیانیه بدن، کی و چه زمانی نقش زخمی و شهید را بازی کنند کی ادای قهرمان ها و آدم خوبه را بازی کنند، همین ها از همین دولت هزینه های میلیاردی فیلم های شان را بدست آوردند. وقتی که همه از شرایط سخت اقتصادی می گفتن اینا شش ماه از سال را آن ور آب می گذراندند.
مهدی ترابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
مگر کارگران وکارمندان چه فرقی با هنرمندان دارند آنها باید مالیات بدن ولی هنرمندان نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
فقط امریکا خوبه با تحریماش نمیدونم شماها پس چرا از تحریم می نالید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
موقعی که بنزین 3 برابر شد چرا آقای فرهادی و شهاب حسینی بیانیه ندادن؟
پاشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
جناب ناشناس 11:40 تو هم می تونی مثل هنرمندا چرچیل باشی، ناتوانی ات را حل کن.
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دکتر، آقای فرهادی و حسینی می آن برای گرانی بنزین یا بیکاری بیانیه بدن چی به آنها میرسه؟ آخه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
نمایش‌های موزیکال و پرخرج این سال‌ها، مری پاپینز» «الیور توئیست» و «بینوایان»بیش از آنکه دوستدار داشته باشند، مخالف و منتقد سر سخت داشته‌اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بعضی از کارگردانها فیلم آدم های بی نوا را می سازند تا خودشان به نوایی برسند، از هیچ کس انتظاری نداشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خانم منیژه حکمت کارگردان سینما:«بخشودن مالیات هنرمندان احتمالا باج انتخاباتی است
سلام:غرب و آمریکا می خواهند با ترفند اینستکس و FATFایران را به لحاظ اقتصادی و گردش مالی در چنبره تحریمی خود قرار دهند و هرگونه فعالیت ضد تحریمی ایران رارصد کرده و باآن مقابله کنند آن وقت تحریم های غرب اثر بسیار ناگوراری بر اقتصاد و معیشت مردم خواهد گذاشت اگر مسئولین با تدبیر وعاقل باشند راه صحیح و مصلحت کشور عدم تصویبFATFو حتی عدم قبول ساز وکاراینستکس پیشنهادی اروپااست. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز تیرماه سال جاری در نشست کارگروه اقدام مالی، به‌طور رسمی وآشکارا ‌‌اعلام کرد که FATF اقدام به پیشگیری از دور زدن تحریم‌ها می‌کند . معاون وزارت خزانه داری آمریکا و ریاست دوره‌ای FATF به کنگره می‌رود و آنجا صریحاًمی‌گوید که با پیوستن ایران به CFT تهران مجبور به روشن کردن مناسبات مالی خود خواهد شد و از این طریق به آن‌ها ضربه خواهیم زد. امامحمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این صراحتا اعلام کرد که «نه بنده و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات کشور رفع شود» اگر FATF برای کشور سودمند نیست و مشکلات کشور رفع نمی شودچرا دولت اصرار به تصویب آن دارد آیا این اصرار نابجا مبنی برتصویب آن شک برانگیز نیست؟ چرا دولتمردان درباره رفع مشکلات کشور با FATF تضمین نمی‌دهند؟! آیا جز این است به سرنوشت بدتر از برجام مبتلا می شود؟؟؟
باز هم انگلیس
کشورهای عربی سوراخ دعا را گم کرده اند
طبق معمول حمایت روس و انگلیس
آقا، بن سلمان تکنولوژی تشتک سازی را کاملا در اختیار عربستان سعودی قرار داده، فردا باید فلان میلیون دلار بدین برای خرید تکنولوژی تشتک از عربستان سعودی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
بن سلمان می تونه همانطور که خاشقچی را کشتو تکه تکه کرد آب از آب نجبید خیلی کارهای دیگر بکنه.
اگر این انگلیسی ها حرف نزنن کسی ممکن است فکر کنه اونا لال هستند.
خوش بحال بازیگرا و هنرمندان همه شرایط سخت اقتصادی را احساس کردند الا اونا و آقازاده ها.
اگر این روباه پیر استعمار از برجام دفاع میکنه پس ریگی در کفش برجام هست و سیستنداران ما هنوز نفهمیدن. بروبچه های دولت انگلیس جرات دارین منفی بدین!
وقاحت اندازه ای دارد که سفیر انگلیس به خود اجاره میدهد بعد ماهها تاخیر عمدی، دم از همکاری در برجام بزنند انهم در تهران، ایکاش حداقل یه سیاست مدار جسور داشتیم که حرف اول و اخر را یه بار تحویل این ایادی شیطان بزرک امریکا میداد که با بی شرمی در حالیکه نوکر چشم و گوش بسته امریکا هستند ولی برای ما حرف مفت میزنند
اروپايي ها خودشان هيچ كار مثبتي انجام نميدهند فقط انتظار دارند ايران به تعهداتش عمل كند
فعلا که اروپاییها خوب دارند دولت روحانی را بازی می دهند. دولت روحانی بجای وادادگی در قبال این عروسکهای خیمه شب بازی آمریکا به داد مردم داخل برسد و عدالت اقتصادی را نهادینه کند. نه این که بخندد و بگوید من هم از زمان گران شدن بنزین خبر نداشتم.
تاریخ ثابت کرده که هیچ کشوری با متحدشدن باروسیه عاقبت خوبی نداشته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار