بازدید 4802

ادعای پمپئو: هدف تحریم‌های ایران مردم نیستند

وزیرخارجه آمریکا در ادعا‌هایی علیه ایران، نسبت به تاثیر تحریم‌ها ابراز رضایت کرد.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 02 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنانی در دانشگاه «لوئیسویل» ادعا‌ها و اتهامات خود علیه ایران را تکرار کرد.

وزیرخارجه آمریکا با ادعای این که ایران عامل بی‌ثباتی در غرب آسیا است، همچنین از اثرگذاری تحریم‌ها ابراز رضایت کرد.

پمپئو در ادامه، تحولات اخیر و ناآرامی‌ها در ایران، عراق و لبنان را به هم مرتبط خواند و مدعی شد که ریشه اعتراضات مشترک است.

وزیرخارجه آمریکا در ادامه با دفاع از خروج یکجانبه از برجام، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را باعث کاهش توان این کشور برای بازیگری در منطقه خواند.

در حالی که برخی فعالان حقوق بشر از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شدت انتقاد کرده‌اند، پمپئو، اما از تبعات منفی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران ابراز خشنودی کرد.

وزیرخارجه آمریکا همچنین به شکست فشار بر اروپا برای خروج از برجام اذعان کرد و گفت که کشور‌های اروپایی همچنان در توافق هسته‌ای باقی مانده‌اند و واشنگتن از کشور‌های اروپایی می‌خواهد که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند.

وزیرخارجه آمریکا مدعی شد که هدف این تحریم‌ها مردم ایران نیستند.

ادعا‌های وزیرخارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که سیاست ترامپ در برابر ایران با انتقادات گسترده‌ای در داخل آمریکا روبروست و بسیاری از کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند که کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران تا کنون نتوانسته به اهداف خود دست یابد و شکست خورده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان