بازدید 5643

فوت ۵ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا

کد خبر: ۹۴۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 02 December 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون آمار قطعی فوتی‌ها به علت بیماری آنفلوآنزا در استان، ۵ مورد بوده است.

به گزارش ایسنا سراج‌الدین عارف نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که در فصول سرد سال شایع می‌شود و همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری خیلی راحت قابل انتقال است، تصریح کرد: راه تنفسی، تماس با وسایل آلوده و تماس با دست‌های آلوده، راه‌های انتقال این بیماری است. ویروس آنفلوآنزا بر روی وسایل تا ۴۸ سال و بر روی دست تا نیم ساعت زنده می‌ماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بیماری آنفلوآنزا با تب شروع می‌شود و خستگی، لرز، ضعف، درد عضلانی، قرمزی مخاطات از دیگر علائم این بیماری است.

عارف نیا بیان کرد: افراد پرخطری که حتماً باید از واکسن استفاده کنند افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان زیر ۵ سال و افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار و افراد دارای نقص در سیستم ایمنی بدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده از واکسن، شستشوی منظم دست با مواد ضدعفونی، پرهیز از دست دادن و روبوسی در فصل شیوع این بیماری، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال، دوری از افراد مبتلا به آنفلوآنزا و ... توصیه می‌شود.

عارف نیا با بیان اینکه از همه کسانی که احساس نفس تنگی دارند می‌خواهیم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: عدم استفاده خودسرانه از آنتی‌بیوتیک، استراحت در منزل، مصرف تب بر و مصرف مایعات به میزان کافی ازجمله مواردی است که به بیماران مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ۹۵ درصد آنفلوآنزا‌ها خفیف است و فرد خود به خود خوب می‌شود و در ۳ تا ۵ درصد اشکال شدید آنفلوآنزا را داریم و در برخی موارد نیز این بیماری عود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مرگ ۵ نفر در استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تائید شده است، گفت: تمامی این افراد دارای بیماری زمینه‌ای ازجمله دیابت، بیماری قلبی، دیالیز و سن بالا بودند. مرگ به علت کمبود دارو نداشتیم و تمامی این افراد واکسن دریافت کرده بودند.

عارف نیا با بیان اینکه گلستان جزو پنج استان اول در شیوع بیماری آنفلوآنزا است، تأکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تأمین داروی مورد نیاز برای گروه‌های در معرض خطر در بحث بیماری آنفلوآنزا در استان نداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس