بازدید 37576

هشتگ، صدای آبان ۹۸ باشیم!

«هشتگ صدای آبان ۹۸ باشیم؛ این عبارت در قالب هشتگ، چندین ساعت است در فضای مجازی به صورت یک کمپین توئیتری و اینستاگرامی راه اندازی شده است. افرادی به ویژه از هنرمندان با استفاده از تصاویر مشابهی این کمپین را هدایت کرده و رو به جلو برده اند. بحث اکنون این است که صدای آبان ۹۸ چیست که باید صدای آن باشیم.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 02 December 2019
تابناک؛ سید مسلم بهشتی نژاد- «هشتگ صدای آبان ۹۸ باشیم؛ این عبارت در قالب هشتگ، چندین ساعت است در فضای مجازی به صورت یک کمپین توئیتری و اینستاگرامی راه اندازی شده است. افرادی به ویژه از هنرمندان با استفاده از تصاویر مشابهی این کمپین را هدایت کرده و رو به جلو برده اند. بحث اکنون این است که صدای آبان ۹۸ چیست که باید صدای آن باشیم.
 

به گزارش «تابناک» آبان ۹۸ با سلسله اعتراضاتی نسبت به افزایش قیمت بنزین و فشار اقتصادی که بر مردم وارد شده، از دیگر ماه‌های این سال برجسته‌تر شده است. باید دید صدا‌های این اعتراضات چیست و در این اعتراضات چه اتفاقی افتاده است؟

نخستین صدای آبان ماه، صدایی بود که از ناحیه افزایش قیمت بنزین و در حالت کلی‌تر از ناحیه فشار‌های اقتصادی به مردم وارد شد و مردم در اعتراض به آن به خیابان آمدند؛ باید دید که کمپین صدای آبان ۹۸ باشیم، صدای قشر فقیر و محرومی که صدایشان در آبان ماه شنیده شد را شنیدند؟

فرض کنید اعتراضات آبان ماه خیلی مسالمت آمیز برگزار می‌شد و مردم صدای فقر و شکسته شدن استخوان هایشان را به گوش همه می‌رساندند، آیا حامیان هشتگ، در حد وسعشان کاری برای آن مردم انجام می‌دادند؟ از اعتراضات ۹۶ تا کنون کاری برای بهتر شدن اوضاع آنان انجام داده اند؟ اصولا فقر مردم مساله‌ای هست که آنان برایش نگران باشند و بیانیه بدهند و کمپین بسازند یا خیر؟ این‌ها صرفا چند سوال ساده و از روی کنجکاوی است، وگرنه هر حمایتی و در هر زمانی و توسط هر کسی از حقوق حقه مردم، پسندیده است.

مثلا یک بازیگر خانم مشهور آمریکایی که مصاحبه می‌کند و می‌گوید، در امور سیاسی دخالتی نمی‌کند، چون متخصص نیست، در عین حال برای خودش مسئولیت اجتماعی قائل است؛ کودکانی را می‌آورد و در کنار کودکان خویش آنان را پرورش می‌دهد و به اقصی نقاط جهان می‌رود تا صدای اعتراض به فقر و تبعیض علیه کودکان باشد؛ آیا برخی از افراد هنرمند این گونه صدا‌هایی را در ایران شنیده اند تا کنون؟ اگر شنیده اند کاری برای درمان التیام فقرا انجام داده اند؟ این نوشتار از مسئولان کشور سلب مسئولیت نمی‌کند؛ می‌خواهد صدا‌های آبان ۹۸ را تعریف کند و نسبت آنان که می‌خواهند صدای ۹۸ باشند با مردم.

یک صدای دیگر، صدا زدن حق اعتراض مردمی است که می‌خواهند صدای خود را به گوش مسئولین برسانند. می‌خواهند بگویند اعتراض دارند به مسئولانی که در قبال اختیارات و اقتداری که دارند، مسئولیتی نمی‌پذیرند، حق اعتراض به بی مسئولیتی مقام‌های مختلف! بعید است در این اعتراض به مسئولیت ناپذیری ها، تردیدی باشد؛ آیا حامیان این هشتگ، مسئولیت خود را در تبلیغ و ترویج انتخاب مقام‌های سیاسی کشور را می‌پذیرند؟ مثلا می‌توانند ضمن اینکه صدای مردم باشند، به خاطر سهمی که آنان در این فشار‌ها بر مردم داشته اند از آنان دلجویی کنند! البته فراموش نکرده ایم که مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور، باید در راس این پاسخگویی باشند.

یک صدای اعتراضات آبان ۹۸، صدای برخی از معترضان است که در این میان کشته شده اند و در آن سوی صدای آن مامورانی امنیتی است که در صف ایستادگی در مقابل برخی سوءاستفاده کنندگان از اعتراضات، جان خود را از دست دادند، آیا در کنار آن معترض کشته شده، صدای آن ماموران و خانواده آنان هم هستند؟ آیا مامور ناجا، مردم نیست؟ ایرانی نیست؟ باور کنیم عذری پذیرفتنی نیست، وقتی مامور ناجا هم با سلاح گرم کشته شده است! صدای او هم باشیم.

هشتگ صدای آبان ماه ۹۸ باشیم؛ اما همزمان صدای آن معترض بی گناه کشته شده؛ صدای آن مامور بی گناه کشته شده، صدای فریاد علیه محرومیت‌های ناشی از تحریم، صدای فریاد علیه مسئولیت ناپذیری هر قشر و هر صنف و در نهایت صدای چند بعدی باشیم؛ صدای یک بعد بودن، مردم را به اشتباه می‌اندازد؛ صدای صرفا یک روایت داستان بودن سوءتفاهم ایجاد می‌کند. شخصیت اگر خودش را ملی می‌داند، باید ملی بیندیشد؛ در تفکر ملی کشته شدن افراد وطن با سلاح سرد و گرم، تفاوتی ندارد؛ برای همه آنان باید صدا بود و البته آنان که اسم و رسمی بین المللی‌تر هم دارند، صدای مردم در مقابل تحریم‌ها و تحریم ها... اینکه کودکی، زنی، جوانی، پیرمردی یا پیرزنی در گوشه بیمارستانی از عدم تامین دارو جانش را از دست بدهد، آنقدر دردآور نیست که صدای او باشیم؟

اشتباه نشود، منظور این است که صدای همه باشیم؛ نسبت به آن ظلمی که به آن معترض رفته، صدا باشیم و هم نسبت به آن ظلم و ظالمی که تحریم و محرومیت را برای این مردم ایجاد کرده یا صدای آن ماموری باشیم که او هم خانواده‌ای دارد و چشمی پر از انتظار!

#صدای_آبان_ ۹۸ باشیم! منصفانه صدا باشیم؛ وطن خواهانه و مردم مدارانه صدا باشیم؛ آگاهانه صدا باشیم برای همه مردم؛ هم برای جانشان و هم برای فقر و دردشان و هم برای مسئولیت ناپذیری خودمان، صدای مردم باشیم. اینکه فرصت را فراهم ببینیم که بر فقر و درد مردم سوار بشویم تا ناممان بیشتر شنیده شود و مشهور‌تر شویم تا دولت از مالیات معافمان کند، صدای آبان ۹۸ نیست!

پی نوشت: افرادی که عامدانه و عالمانه دست به تخریب و خشونت زده اند با هر گرایشی، قطعا معترض نیستند و باید حساب خرابکاران را از معترضان جدا دانست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰۰
وقتی هومن سیدی جایزه‌ جشنواره فیلم فجر را روی سنِ جشنواره به حسن روحانی تقدیم کرد، وقتی می‌گفت: تقدیم به بزرگ‌مردی که با آمدنش لبخند را برگردانده ولی افسوس تصمیم شتابزده بنزینی دولت در سال ۱۳۹۸ که مردم را عصبانی کرد. دست از چابلوسی بردار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
بیانیه رو بد موقعی دادن الان دکتر ناراحت میشه مالیاتشون رو بر می گردونه
وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
من 3تا مغازه داشتم دو تا دفتر پستی که با قطع اینترنت طی سال های 96 و 97 برشکست شدم و جمع کردم
و یک ابزار فروشی که با بالا رفتن قیمت ها نه توان خرید داشتیم نه فروش
من 13 نفر اشتغال زایی داشتم به تنهایی
الان خودم کارمند شدم چیزی برای از دست دادن ندارم
کسیکه چیزی برای از دست دادن نداره از هیچی نمیترسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
آخه همین هنرمندا چشم بسته در صف اول حمایت از روحانی بوده اند حالا برای اینکه فلاش اعتراض به سمت خودشون نشونه نره میخوان چشم بسته در صف اول اعتراض به همه چی هم باشن!، یکی نیست بگه بابا اشکال از اون چشم بستته !با این وضعیت هر کاری کنی داری به سریال اشتباهاتت اضافه می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
خلاصه بگم ، اصغر فرهادی با فروشنده ، برنده اسکار شد.
همه باید بازداشت کرد چون بدون مجوز هشتگ درست کردن و راه دشمن صاف کردن برای ضربه زدن به قلب انقلاب اسلامی
ای هنرمندان دلسوز وطن به ملت هم یاد بدید چطور می شود راحت نان درآورد.
پاسخ ها
ناشناس 10
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
بهتر نیست از آقازاده ها و اختلاس گران بپرسید ؟
همان ها که فرزندان شان را در خارج ها ایران بدنیا می آورند همان ها داغ وطن دارند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
مالیات هم که نمیدن
حالا چطور کارخانه دارها ورشکست می شوند ولی این هنرمندان لباس ها مارک و یکبار مصرف در می بوشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
این دیگه از هنرشونه !!! اگه همه از فقر هم بمیرن اینا باز پولدارن
البته منصفانه اش اینه که بعضی هاشون پولدارن و برخی شون هم با وجود سابقه و هنر عالی ، وضع مالی معمولی دارن
هیچ وقت به اندازه الان نگران ایران نشدم. هم مسئولین و هم مردم تصمیمات سخت به خصوص در مدیریت داخلی بگیرند وگرنه ممکن است پشیمان شویم‌.
خوشبحال کارگردان ها که خیلی راحت هزینه میلیارد فیلم شان را فراهم می شود چه فیلم بفروشد چه نفروشد.
تابناک جان
این صدا قاعدتاً باید صدای خُرد شدن و لِه شدن استخوانهای مردم باشد!!
آبان ماه ماهِ آشکار شدن بی لیاقتی مسئولان است!

تابناک جان
بنویس که ما مردم در حقیقت سالهاست که مُرده ایمممممممممممممم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
بیست گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
متاسفانه فاصله بین ملت و مدیران نظام بیش از اندازه ای است که بشه تصور کرد!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اتفاقا زنده زنده هستیم
بابا ولمون کن
حوصله داری ها
یکی کمپین راه میندازه
یکی دیگه حمایت میکنه
یکی دیگه آشوب میکنه
یکی دیگه رو میگیرن
یکی دیگه رو محاکمه میکنن
یکی دیگه رو آزاد میکنن
یکی دیگه میاد طرف ملت رو میگیره
یکی دیگه هم ملت رو تحریم میکنه!

تو هم که کلا گرفتی ما رو

جم کن بابا حوصله داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
تو اگه حوصله نداری کلا نظر نده برو بشین سریال ات رو نگاه کن عمو جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
حکایت های کمال نگاه کن
از بازیگرا برای تبلغ خودروهای ایرانی استفاده کنیم، خیلی راحت کل ملت را راضی به خرید می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
نیازی به این کار نیست لازمه دولت یه وام کمک خرید خودرو بذاره تمام خودروهای 10 سال آینده هم فروش میره
از اونجا که خوردو سازی هم دولتیه برای دولت جیب به جیب میشه
تمام تصمیماتی که به ضرر قشر فقیر است، مثل افزایش قیمت بنزین، اجرا میشود در عوض تمام تصمیماتی که به ضرر قشر ثروتمند است، مثل مالیات پزشکان و سایر ثروتمندان، اجرا نمیشود. اینطور نمیشود اعتماد مردم را بدست آورید.
آقا اصلا آبان خبری نبوده صدایی نبوده چرا انقدر بزرگش میکنین مگه ماه صدا داره الان سالیانه که همه چیز آرومه وضع اقتصادی خوبه تو خیلی مباحس حرف اول را دو دنیا میزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
با كنايه حرف زدن هم هنر مي خواهد كه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
کجای کاری، تازه آمریکا هم داره سقوط می کنه و امروز و فرداست که به ابرقدرت کل دنیا تبدیل بشیم...سردار سلامی کفت، خودم شنیدم
شما می خواهید در همه حال خودتان را به حق نشان دهید ولی مردم مثل شما فکر نمی کند اصلا شما نمی توانید مردم فقیری که در حال تلاش فقط برای زنده ماندن هستند درک کنید زیاد سعی نکنید کارهایی که انجام داده اید توجیح نیاوردم به عملکرد کلی نظام اعتراض دارند ما ملت می خواهیم یک زندگی شرافتمندانه داشته باشیم ولی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
همه می خواهند زندگی شرافت مندانه داشته باشند ولی با کار و تلاش .البته حساب آقا زاده ها و هنرمند نماهایی که افتخارشان خوشحال کردن دشمنان ایران است از ما مردم جداست- ما مردم همیشه حاصل دسترنج خودمان را خورده ایم .طمعی به دلار های آمریکایی و سعودی نداریم و افتخارمان تولد در کشور ایران است . همیشه ایران را سبز، سفید و قرمز می بینیم و نه سیاه- ایران به هر رنگی باشد باز به آن افتخار می کنیم و پاسپورت هیچ کشور دیگری را آماده نداریم
شوخی میکنید یعنی واقعا صدای مردمو نمیدونید که چی میگن؟؟!!!
به نظرم نظام تصمیمات بهتری برای آرامش کشور میتواند بگیرد البته به شرطی که از منافع ثروتمندان و وابستگان بگذرد. انتخاب با خودشان است فرصتها محدود است.
خلاصه تحلیل تابناک:
تو که تا حالا از فقیر حمایت نکردی بیخود میکنی الان بیای حمایت کنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
نه عزیزم: اینجوری بهتره: تو هیچ وقت به فکر فقرا نبوده ای و حالا هم نیستی- بوی دلار های کثیف به دماغت خورده و یا می خواهی از مالیات که حق فقراست فرار کنی
نرود میخ آهنین در سنگ،حرف زدن دیگه معنایی نداره
درایران ظلمی وجود ندارد همه و همه توطئه استعمار و صهیونیسم می باشد باشد که رستگار شویم
صدای آبان صدای شهدای کشته شده است
وقتی اجازه داده میشود یک بازیگر در هر اموری بخوهد حرف بزند و خودش هم عامل به حرفش هم نباشدو جهت تشویقشان از مالیات هم معاف میشوندهمین میشود در عضو هزینه پزشکی جانبازان را در ادارات قطع میکنند و یک شبه .....؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
پس کی حق دارد که در هر امور حرف بزند سعید خان ؟

مردم که حق حرف زدن ندارند .

هنرمندان هم باید خفه بشوند .

پس این همه بیداد رو کجا ببریم ؟
جناب آقای بهشتی نژاد این خانم هنر پیشه آمریکای که از او یاد میکنید، زمانی هنرمندان ما می خواستند از ایشان که سفیر صلح ودوستی هستنند و به کشورهای جنگ زده و آشوب زده می روند به ایران هم بیایند که با واکنش تند جماعت اصولگرا مواجه شدند و حتی صفات نا پسندی به او نسبت دادند و گفتنند که از این جماعت،خودمان در ایران اسلامی زیاد داریم لازم به دعوت از ایشان نیست.
یکی به نعل زدی یکی به میخ!!!
حقیقت آن است که می خواهید با فرافکنی و پیچیدن ظلمی که به مردم فقیر شد در لفافه وطن دوستی با چاشنی مظلوم نمایی حقیقت را کتمان کنید


طی یک آمار میگویند چهار هزار یک آمار دیگر می گوید چهار هزار و هشتصد در کل کشور و یک آمار می گوید دو هزار نفر فقط در تهران دستگیر شده اند سوال من این است:

" آیا ما در مملکت مان چهار , پنج هزااااااااااااار اغتشاش گر داریم؟ آیا بیگانه توانسته پنج هزار نفر را تربیت کند به داخل کشور بفرستد؟ این عقلانی است؟"



چرا نمی خواهید قبول کنید عده ای هم بدنه مردم بوده اند منتهی چون هیچ کس صدای آنها را نشنیده و نخواسته بشنود عصبانی بوده اند. اغتشاش گر بیگانه با هموطن عصبانی فرق می کند



تابناک به وظیفه انسانی ات عمل کن و منتشر کن وگرنه تو هم ظالم خواهی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
در سال 88 معترضین طی ساعت های از پیش مشخص با هم قرار می گذاشتند و از برق استفاده نمی کردند


اون ها میدونستند که بازتاب کارشان و میزان تفاوت مصرف هیچوقت رسانه ای نمی شود اما میدانید چرا این کار را می کردند؟

چون دولت به آنها اجازه نمی داد تجمع آرام داشته باشند و تعداد خود را نشان دهند!!!! آنها فقط می خواستند به دولت بگویند که معترضین زیادند پس صدایشان را بشنوید!!!!

اما نادیده گرفته شدند!!! هم آن زمان هم بعد از آن!!! فکر می کنید عاقبت این نادیده گرفته شدن چیست؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
مشکل اینه که از دید دولت معترض محترم وجود نداره

همه یا حامی اونها هستند یا اغتشاش گر و ضد انقلاب و جاسوس
یاد اون رئیس جمهور آمریکا افتادم که میگفت یا با ما هستید یا بر علیه ما الان مسئولین ما هم در عمل همین نظر را دارند
یکی به داد اینترنت سیستان و بلوچستان برسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
اقا چندتا بانک و کلانتری و ایستگاه اتش نشانی را آتش بزنیم تا اینترنت ما هم وصل بشه
صدای آبان 98 چیست ؟ آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
حالا شما چرا ناراحتی؟؟؟؟؟؟
صدا را بشنویم حتی اگر هزاران دشمن ان را پشتیبانی کرده باشند، دوست محترم صدا را بشنو کاری به انکه چه کسی ان را گسترش میدهد. صدای مردم مظلومی که با سیاست امنیتی کردن قضیه خاموش شد.
تابناک خیلی یه طرفه و جهت دار داری مینویسی. لطفا به شعور مخاطب احترام بگذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
با عرض معذرت اتفاقا احترام گذاشته
حالا تو چرا اینقدر وحشت کردی کیهان ! ببخشید تابناک !
هنرمندان تاکنون هشتک زده اند 150 میلیارد دلار پولهای بلوکه شده ایران در امریکا بالاخره کی باز پس داده می شود ؟ ایا تاکنون درخصوص تحرمها هشتک زده اند ؟ ایا تاکنون به قول شما یک کودک بی سرپرست را سرپرستی کرده اند ؟ ایا برای کشتن یک نفر روی پل لندن که جرمش عربده کشی بوده و کشته شده هشتک زده اند ؟ ایا برای جمعه های حق بازگشت فلسطینیان هشتک زده اند ؟ ایا برای اینهمه جنابات اسرائیل بر علیه زندانیان فلسطینی که انها را کور و کر و مریض کرده و نهایت در بی پناهی می کشند هشتک زده اند ؟ ایا تاکنون چند نفرشان برای خیریه ها و یا به نفع کودکان بی سرپرست کنسرت گذاشته اند . ایا یادمان رفته که پولهای جمع اوری شده زلزله زدگان به حسابهایشان را باید به زور دادستانی ازشان میگرفتند ! اینها تهی مغزهایی هستند که امال وارزویشان غرب است و نمی دانند در جامعه همان هنرمندان چه مافیایی حکم فرماست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
آیا در مورد پول های بلوکه شده هنرمندان باید جوابگو باشند یا بالاروندگان از دیوار سفارت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
بله هشتک زدن وشما ندید و نشینیده اید و کما کان هم تخواهید شنید بعد برجام و این همه مدت سال پول بی زبون این مملکت برا اجانب و اعراب و بقیه بساط تنش افرین خرج شد و ریالی برای این مردم هزینه نشد عده ای برا خود به دنبال امپراطوری هستن و با هزینه کرد از این ایران به دنبال نمیدونم چی هستن نگاهی به دور و بر بندازی و.پنبه رو از گوشت در بیاری صدای هشتک و تشتک خالی ما رو هم ملینی و میشنوی با دورد
ناشناس
| Spain |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
دوست عزیز اون کار ها رو به مقدار کافی صدا سیما میلی انجام میده! اونها به اندازه کافی از فلسطین حرف زده اند از تحریم حرف زدند و....
بحث اینجاست که آن دست از هموطنان معترض که حرفشان حق است تریبون ندارند

دو سال پیش یک خبرنگار صدا سیما جلوی من را گرفت و سوالی پرسید گفتم از مصاحبه با من چیزی که می خواهی عایدت نمیشود موکد قول داد که پخش شود من هم یک مطلب منطقی خالی از توهین و مودبانه اما از دیدگاه برخی دارای خط قرمز را مطرح کردم .شما فکر می کنی پخش شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
مافیا سیستمی است که موافقان مصلحتی مثل تورا تولید می‌کند بعید است در این شب تار اینقدر افکار ت لطیف باشد که به فکر فلسطین بیفتی اصلان اخوی چرا بلند نمیشی بری غزه در کنار همونا که سنگشون رو به سینه میزنی زندگی ومبارزه کنی من از سلبریتی ها دفاع نمیکنم آنها شغل‌شان بازیگری وهیچ کس برای بازی در نقش منفی شماتت شان نمی‌کند مشکل کسانی هستند با انواع تریبون ولطایف الحیل به دنبال انکار واقعیت از روز روشن‌تر جامعه هستند امثال شما که پول میگیرید که خودتان را به خواب بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
نه فقط شما کودک سرپرستی کردی حتما؟؟؟ در مورد چیزی که اطلاع نداری افاضات نفرمایید لطفا
بهزاد
| Turkey |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
چرا باید جوش صد و پنجاه میلیارد دلار بلوکه شده رو بزنند؟ در دولت محبوب شما در زمانی که اوج قیمت نفت و اوج صادراتمون بود٬ هفتصد میلیارد دلار پول نفت ایرانیان که باید خرج توسعه کشور و رفاه این مردم میشد٬ و میتونست ده سال مملکت رو به جلو پرتاب کنه٬ بدست همفکران تو دود شد و رفت هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
چقدر برخی ها ساده لوح هستن یا حتی نخواستن به خودشون زحمت بدهند تا بفهمند هدف یهود اسرائیل تبدیل
کردن منطقه به فلسطین ثانی هستش
من معترض هستم. من را هم بکشید.
تا انجا که توانستم علیه این افراد درسایت پیام دادم
خجالت اور بود وقتی متن های کپی شده ان ها را دیدم که سراسر ....
سخنی با نگارنده،

درباره نکته اول؛
رسیدگی به فقر و وضعیت فقرا در سطح ملی "به هیچ وجه" وظیفه هنرمندان و مشاهیر و فعالان سیاسی و مدنی نیست. این وظیفه "صرفا" بر عهده دستگاه حاکمیت است و وظیفه دیگران نسبت حکومت، مطالبه گری است. اگر هم حرکتی از جانب بعضی اشخاص نسبت به فقرا -و نه فقر- انجام میگیرد صرفا یک فضیلت است نه وظیفه ای در جهت مطالبات ملی.

درباره نکته دوم؛
بسیاری از افراد و گروههای مردمی مؤثر در انتخاب برخی مقامات سیاسی بابت این موضوع عذرخواهی و توبه کرده اند گرچه همه آگاهیم که در این واویلای مملکت کاری از این افراد و گروهها در جهت اصلاح امور ساخته نیست. اما نکته اصلی اینجاست که کدام یک از نهادها و مقامات کاملا غیر انتخابی -که دست برقضا تأثیر ایشان در رسیدن به وضع موجود بیشتر از دیگران نباشد اصلا کمتر نیست- و هوادارانشان در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب خود را پاسخگوی اوضاع پریشان کشور و ملت دانسته اند؟

درباره نکته سوم؛
تمام آه و فریاد مردم و جامعه مدنی ایران پس از غائله آبان 98 در واقع فریاد مظلومیت و حق خواهی تمام افرادی است که "به ناحق" آسیب دیدند. این مرزبندیها در بین مردم ایران محلی از اعراب ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
درود بر شما
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
آفرين ، واقعا حق مطلب را ادا نمودي ، يك مطلب نيز بنده اضافه نمايم ، از قديم گفته اند تربيت را بچه از والدينش آموزش مي بيند و مردم از حكومت ، چرا در ژاپن و كره جنوبي و يك سري كشورهاي ديگر فرهنگ عذرخواهي وجود دارد ولي در مملكت ما نه ، حداقل اگر پوزش نمي طلبند و حلاليت نمي خواهند به اشتباهات اين چهل ساله خود اعتراف كنند تا مردم نيز با ايشان در زمينه هاي ديگر همراهي كنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
احسنت. تابناک جوابتو گرفتی
عالی بود ... زنده باد ... کاش هر روز چنین تفکراتی در جامعه فراگیرتر بشه ...
ظاهرا عامل اصلی ان کارگردان سیاه نما از جامعه ایرانی است که اسکار گرفت و الان هم در خارج است و انگار هماهنگ شده است که دو هفته بعد اظهار نظر کند و عده ای هم همراهی ایشون کنند ادم یک وقت فکر می کند عامل تحریم ها این ها هستند که فشار بیشتری می خواهند بر مردم بیاید
عزیزم هشتگ صدای آبان 98 منظور صدای افرادی با یک گرایش اعتراضی مشخص هست که معتقدند صدای اعتراضشون سانسور میشه.
شما مثل اینکه کلا اطلاعی از اوضاع نداری؟
نیروهای امنیتی و حکومتی به اندازه کافی در صدا وسیمای میلی با بودجه های بیت المال منبر درست میکنن و دادو فریاد می زنن ولی صدای مردم مظلوم و ستم دیده مجوز پخش نمیگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
خخخه مردم
چیزی در این بین به یغما رفت مردم بودن که اشوب گرها ان را به فنا بردن
همين نرخ ارز و سكه مگر تابع گرانىها نبود فقط بي ارزش كردن دوباره پول ملت
در یک کلام آسمون ریسمون به هم بافتی که خودتم نفهمیدی چی گفتی ١_ سلاح گرم در دست که بوده؟ به قول شما اشرار؟ مامورین؟ یا مردم؟ از فرض سوم شروع میکنیم اگر دارندگان سلاح را مردم بدانیم باز باید به چند سوال پاسخ دهیم چه کسی مردم را مسلح کرده که این دستگاه عریض وطویل اطلاعاتی از آن غافل مانده چند درصد از مردم مسلح بودند وآیا کشته شدگان از مسلح ین بودند؟ آیا مسلح ین سازمان یافته بودند در این صورت اقدامات قبل وبعد انها چه بوده یعنی باور کنیم که مثل شهاب سنگی ناگهان از آسمان به زمین فرود آمدند؟ این کلاف سر در گم نیست اما سر آن جای است که فعلآ نمی‌توان به سراغ آن رفت
انتظار داريد به جرم تشويش اذهان عمومي برويم جايي كه عرب ني انداخت
همان صدایی که شما با بستن اینترنت جلوی شنیدنش را گرفتید و حالا خودتان را به راه دیگری می زنید.
فرهنگ اعتراض هم نداریم.طرف درب فرمانداری را می شکند، از دیوار کلانتری می کشه بالا، کلانتری را آتش می زند، ماشین پلیس را آتش می زند، بعد انتظار هم دارد پلیس ها دست روی دست بگذارند تا اسلحه ها به غارت رود. یا حمله می کنند دادگستری یا فرمانداری.
در امریکا و اروپا هم اگر کسانی به مراکز پلیس و فرمانداری ها حمله کنند و ماشین پلیس را آتش بزنند سرکوب می شوند.
مالیات مالیات مالیات ..............بقیه چیز ها فقط حرفه
نوبخت معافیت مالیاتی هنرمندان را اعلام کرد
سلام.
به نظر من، این کمپینها، که معمولا هم عباراتی چند پهلو دارند، سوء استفاده یه عده از جریانات مملکت هستش، که میخوان از این طریق جلب توجه کنند و سوار بر جریانات اجتماعی، خودشون رو یک کاریزمای اجتماعی جا بزنند.
اگر قرارست صدا صدای مردم وطن باشد، که این مردم فریادهای خاموش فراوانی دارد از زخمهای فراوانی که خورده و میخورد؛ تا حالا چه صدایی از شما در اومد؟!!! و اگر قرارست صدای دردهای وطن باشید، بگید تا حالا چه صدایی بودید؟!!!! تو اون صداها و فریادهای زخم خورده از اون جریانات اتفاق افتاده، شما کجا بودید؟ جزو کی ها بودید؟!!!
اصلا کی شما رو صدا کرد که صدای کسی باشید؟!!!!
مشکل کشور ما اینه که اونایی که اختیار دارند پاسخگو نیستند و اونایی که اختیار ندارند باید پاسخگو باشند
دیگرنوشتن هم فایده ندارد چون اب در هاون می کوبیم .کسانی که باید بشنوند فقط در فکر ادامه مقامشان هستند
صدای فقر و بیچارگی عده ی زیادی. هنوز نشنیدی!!!!!!
صدای فقر قشر کارگر. صدای بیکاری جوانان تحصیل کرده. صدای مبارزه با رانت و اختلاس. صدای مبارزه باعیش و نوش آقازاده ها.
تابناک واقعا برات متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
ولی من برای خودم متاسفم
به مردم سمت و سو ندهید اینقدر آبدیده شده اند که بدانند چه باید بکنند مردم خودشان بیش از هر مسولی نگران منافع ملی هستند این تلاشهایی که می کنند بخاطر آنست که کشور به مرحله بی بازگشت نرسد از جانب مردم خاطرتان جمع باید حاکمیت خود را اصلاح کند
من هم صدای اعتراضم بلند است اعتراض به ظلمها و فساد و مفت خوریهایی که باعث بد بختی مردم بخصوص طبقه ضعیف شده است و نا امیدی را برای مردم آورده
من این سلبیریتی ها ی بوقلمون صفت رنگارنگ عافیت طلب و مرفه رو دوست ندارم. من دوست ندارم این بیسوادهای رنگارنگ مرا راهنمایی و ارشاد کنند. اینها ثابت کرده اند همیشه نون به نرخ روز خور هستند. ما مردم خودمان اعتراض مان رو به بهترین شکل بیان خواهیم کرد همچون آبان و به کمک این ریزه میزه ها احتیاجی نیست.
مامور ناجا اگه واقعا جان خودش رو در اعتراضات از دست داده باشه؛
1- نیازی به صدا نداره چون تمام شبکه های تلوزیون و رادیو و روزنامه و کیهان و ... 24 ساعته صداش هستند . کسی به صدا احتیاج داره که در قطعی اینترنت در یک شهر محروم و دور افتاده به تیر غیب کشته شده حتی جنازش هم معلوم نیست کجاست.
2- مامور نه در جریان اعتراضات که در حین انجام شغل نظامی کشته شده. برای انجام شغلش حقوق میگرفته و بازماندگان میتونن از کارفرما طلب دیه و دریافت مستمری بکنن.
مالیات نگرفتن از اینها عین بی عدالتی است
این هم یکی دیگر از دسته گل های دولت
صداش بعدا در میاد تازه اولشه
مالیات ها در جهت افزایش سطح زندگی مردم صرف میشه ...یعنی بازیگران با دادن مالیات به مردم کمک میکنند پس با مالیات ندادن دارن به مردم ضربه میزنند .... پس هشتک یعنی چی ؟!!مردم باید هوشیار باشند و به بازی گرفته نشوند آن هم بر علیه خود

ضمنا برخی بازیگران که درآمد بالایی ندارند باز معاف شوند یک چیز ولی برخی دیگر که کلی درآمد دارند باید مالیات بدهند ...چرا ندهند؟
پس من هم مالیات نمیدهم ...مالیات ما را هم معاف کنید.
شما صدای معترضان باشید تا نیازی به هنرمندان نباشد. این همه خبرگزاری و سایت دریغ از یک گزارش و عکس از اعتراضات اسمتونم گزاشتید پایگاه خبری.. از همه هم ایراد میگیرید
تامین کار شایسته و معیشت قشری که دنبال کار کردن است وظیفه حکومت است نه هنرمندان. همانطور که همه مردم حق رای دارند همه و از جمله هنرمندان هم حق انتقاد و بیان نظر و آراشان را دارند علی الخصوص وقتی نه برای درد معیشت خودشان که برای درد معیشت فقرا و محرومان جامعه است و احتمال محروم شدن از کسب درآمدشان هم بواسطه این ابراز نظر وحود دارد جای تقدیر دارد
مگر صدا و سیما منصفانه این صدا را پخش کرد؟؟؟؟
امان از مردم نادان که هنوز تشخیص نمیدن اینا پیش پرده رقابتهای انتخابیه و حریفا دارن با سپر قرار دادن مردم و منافع ملی برا هم خط و نشون میکشن . کشک چی پشم چی بابا
همینکه شما مجبور شدی تو نصف روز 2 تا مقاله جانبدارانه و بی منطق در مورد این بیانیه بنویسید، نشون میده این هنرمندان روی خوب جایی فشار آوردن.
وقتی صدای اعتراض مدنی رو نمی شنوین باید منتظر اعتراضات خشن تر هم در آینده باشین اون وقت می فهمین مردم واقعی کی هستن!!
صدای کارن همایونفر چرا از پست اینستاگرامی اش حذف شد
چرا دنیا طاقت شنیدنش را نداشت
حق همیشه مظلوم است و مورد افترا
دنیا ایران نیست و ولی ایران دنیای ماست
میخواهند آن را هم از ما بگیرند
لقمه نانمان را بگیرند و به عشق و حالشان بپردازند
آهای دنیا ما زنده ایم
و دنیایمان را به دنیا نمی دهیم
ما پایت هستیم حتی با جان این را هم اثبات کرده ایم و آنها هوچی گری کردند
به ما تهمت زدند به اربابشان
ما هستیم تا او بیاید
و این صدای آبان ۹۸ در اصل صدای سوختنشان است
مالیات و هشتگ ! عجب! عجب!
باید با شرکت در انتخابات کشور را بیمه کنیم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی