بازدید 9912
۱

آمار‌های عجیب هزینه سرانه مصرف سیگار در کشور

اقشار محروم تمایل بیشتری به استفاده از سیگار‌های داخلی دارند، این در حالی است که اقشار مرفه، مشتری ثابت سیگار‌های خارجی هستند.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 02 December 2019

بررسی جزییات طرح هزینه درآمد خانوار‌های شهری و روستایی مرکز آمار ایران، نشان می‌دهد که اقشار محروم تمایل بیشتری به استفاده از سیگار‌های داخلی دارند، این در حالی است که اقشار مرفه، مشتری ثابت سیگار‌های خارجی هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بررسی گزارش طرح آمارگیری هزینه درآمد خانوار‌های شهری و روستایی در کل کشور نشان داده است، سرانه مصرف دخانیات در گروه‌های مختلف هزینه‌ای در خانوار‌های شهری ۹۰۸.۳ نخ و روستایی ۱۰۷۷.۹ نخ در سال ۹۷ بوده است. لازم به ذکر است که از این آمار، در بین خانوار‌های شهری ۴۲۰.۷ نخ سیگار ایرانی و ۴۸۸.۰۷ نخ سیگار خارجی و در خانوار‌های روستایی ۴۹۹.۴۸ نخ سیگار ایرانی و ۵۷۸.۴۴ نخ سیگار خارجی مصرف شده است.

در این بین، مصرف دخانیات در خانوار‌های محروم شهری به طور میانگین ۴۳۵.۲ نخ در سال و در خانوار‌های مرفه ۸۲۵.۰۲ نخ در سال بوده است. گفتنی است، در خانوار‌های محروم ۲۶۳.۸۴ نخ سیگار ایرانی و ۱۷۱.۴ نخ سیگار خارجی مصرف شده که این امار در خانوار‌های مرفه ۲۸۲.۹۲ نخ سیگار ایرانی و ۵۴۲.۰۹ نخ سیگار خارجی بوده است.
در هر خانوار روستایی گروه پردرامد، ۶۶۱.۹۳ نخ سیگار ایرانی و ۸۷۴.۱۳ نخ سیگار خارجی مصرف داشته‌اند که در مجموع برابر ۱۵۳۶.۰۷ نخ و درخانوار‌های محروم روستایی ۱۱۱.۰۷ نخ سیگار ایرانی و ۵۶.۰ نخ سیگار خارجی که در مجموع ۱۶۷.۰۸ نخ، دخانیات در سال ۹۷ مصرف شده است.
از نکات جالب این امار آن ست که خانوار‌های مرفه شهری ۸۲۵.۰۲ نخ و خانوار‌های مرفه روستایی ۱۵۳۶.۰۷ نخ در سال ۹۷ مصرف دخانیات داشته‌اند، این اختلاف میان مصرف شهری و روستایی قابل تامل است.

آمار متوسط مصرف سیگار در تهران ۸۵۹.۱۷ نخ در سال بوده است، در این بین در خانوار‌های مرفه تهرانی ۱۹۹.۱۸ نخ سیگار ایرانی و ۶۰۹.۶۴ نخ سیگار خارجی مصرف کرده‌اند، این آمار برای گروه ششم هزینه‌ای از خانوار‌های متوسط شهر تهران، بسیار بالاتر از متوسط کل مصرف در شهر تهران و در کل شهر‌های کشور است، در این گروه از خانوار‌ها ۴۲۳.۲۹ نخ سیگار ایرانی و ۸۱۱.۹۲ نخ سیگار خارجی مصرف شده که در مجموع برابر ۱۲۱۵.۲۱ نخ در سال ۹۷ بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
سیگار داخی و خارجی نداره چرا مایات برای این کالای مضر نمی بندید . مگرکمبود بودجه ندارید ؟؟؟ کسانیکه دارن به دست خود هم خودشان و هم خانواده و هم سایر مردم را آزار میدهند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل