بازدید 6358

عراقچی وارد توکیو شد

عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دومین مقصد سفرش پس از پکن، بامداد دوشنبه وارد توکیو شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸ 02 December 2019

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دومین مقصد سفرش پس از پکن، بامداد دوشنبه وارد توکیو شد. عراقچی در این سفر با همتای ژاپنی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پیش از سفر به توکیو برای شرکت در نشست مشورتی مشترک ایران و چین در مورد برجام به پکن سفر کرده بود.

نشست مشورتی مشترک ایران و چین در مورد برجام روز یکشنبه با حضور عراقچی و «ما جائو شی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین و با هدف بررسی آخرین تحولات برجام و پیرامون آن در پکن برگزار شد.

در این نشست همچنین در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام که هفته آینده در سطح معاونان وزیر در وین برگزار می شود بحث و گفت و گو شد، در کمیسیون مشترک برجام آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام از سوی همه طرف ها بررسی می‌شود.

با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، احیای تحریم‌های هسته‌ای و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون در چهار گام از تعهدات برجامی خود شامل عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، افزایش سطح غنی‌سازی به ۴.۵ درصد و برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) کاسته است.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح روز پانزدهم آبان با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات (از نیمه شب شانزدهم آبان) آغاز شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر