بازدید 10582

از حیات ‌وحش در مالدیو و سوغاتی چین و جاذبه‌های بالی بدانید

این جزیره بی‌مانند که از زیباترین جزیره در میان هفده هزار جزیره در این منطقه است سالانه مقصد مسافرانی است که با تور بالی و خرید بلیط هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 01 December 2019

آشنایی با مناطق گردشگری بالی

این جزیره بی‌مانند که از زیباترین جزیره در میان هفده هزار جزیره در این منطقه است سالانه مقصد مسافرانی است که با تور بالی و خرید بلیط هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند.

در این جزیره مناطق گردشگری و جذابی وجود دارد که برخی از آن‌ها به دلیل شهرت زیاد و حضور گردشگران فراوان در طول سال از آن حالت بکری و دست‌نخورده خود خارج‌شده‌اند و ممکن است برای کسانی که برای دیدن مناطقی خاص و بکر با تهیه تور بالی و خرید بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند جذابیت چندانی نداشته باشد.

اما در این جزیره زیبا علاوه بر این مناطق، جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد که همچنان بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند ازاین‌رو می‌تواند مقصد مناسبی برای انواع مختلف مسافران باشد که می‌خواهند با تهیه تور بالی و خرید بلیط هواپیما به این جزیره زیبا سفر کنند.

در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری که  این جزیره فوق‌العاده در خود جای‌داده است می‌پردازیم که به سبب آن‌ها سالانه هزاران مسافر با تهیه تور بالی و خرید بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند.

کوه باتور

این کوه با وجود اینکه بلندترین منطقه در این جزیره نیست اما از منظره‌ای بسیار دیدنی برخوردار است که مسافران زیادی برای دیدن آن با تهیه تور بالی و خرید بلیط هواپیما به این مکان سفر می‌کنند.

این کوه با داشتن قامتی 1717 در بخش شمال شرقی جزیره بالی قرارگرفته است. این کوه که آتش‌فشانی نیمه فعال است دارای چهار دهانه است. این منطقه به دلیل داشتن خاکی آتش‌فشانی مملو از گیاهان مختلف است که منظره‌ای دیدنی را به وجود آورده‌اند. همه‌ساله مسافران بسیاری با خرید بلیط هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند.

در اطراف این کوه چندین دهکده کوچک قرار دارد که در نزدیکی این دهکده‌ها یک دریاچه نیز قرارگرفته است. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در این منطقه بالا رفتن از این کوه برای دیدن طلوع خورشید است که لحظه‌ای وصف‌ناشدنی را به وجود می‌آورد.

این کوه به‌گونه‌ای است که هر فردی با هر نوع بدن و آمادگی جسمانی می‌تواند آن را در حدود دو ساعت فتح کند. علاوه بر این‌ها در بالای این کوه یکی دیگر از معابد 9 گانه که از آئین هندو پیروی می‌کند قرارگرفته است که همه‌ساله گردشگران بسیاری که با خرید بلیط هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر می کنند را به سمت خود می‌کشاند. نام این معبد پورا اولون دانو باتور است.

ساحل کوتا

این ساحل که در ظاهر آرام به نظر می‌رسد از اواسط دهه 1970 به یکی از بهترین مکان‌ها موج‌سواری در این منطقه تبدیل شد که گاها موج‌سواران حرفه‌ای با خرید بلیط هواپیما و حتی بلیط ارزان هواپیما به این جزیره سفر می‌کنند. البته موج‌های این ساحل به‌گونه‌ای است که کسانی که با موج‌سواری آشناییت کمی هم دارند می‌توانند در آن به موج‌سواری بپردازند.

این ساحل به دهکده‌ای به نام کلوراهان تعلق دارد که در بخش جنوبی جزیره بالی قرارگرفته است. همه‌ساله گردشگران زیادی با تهیه بلیط ارزان هواپیما به این جزیره برای دیدن کردن از این منطقه تفریحی زیبا سفر می‌کنند.

این منطقه از بهترین و بلندترین سواحل ماسه‌ای در دنیا محسوب می‌شود که می‌توان دید. در این ساحل مناظر بسیار زیبایی دیده می‌شود که به‌خوبی از آن‌ها محافظت به‌عمل‌آمده است. بیشترین تراکم مسافر در بخش جنوبی این ساحل است.

جذابیت‌های طبیعی و حیات‌وحش در تور مالدیو

حصار مالدیو با طبیعتی زیبا

از مالدیو به‌عنوان بهشت استوایی یادشده، سواحل ماسه سفید هر جزیره جواهری از یک مجموعه ارزشمند است.

99 درصد از مالدیو توسط آب احاطه‌شده، تکه جزیره‌ای که توسط جزایر دیگر بر روی اقیانوس هند نقش بسته‌اند. اگر به فکر یک سفرهیجان‌انگیز هستید، خرید بلیط هواپیما مالدیو به شما توصیه می‌شود.

از حیات ‌وحش در مالدیو و سوغاتی چین و جاذبه‌های بالی بدانید

حدود 5 هزار صخره مرجانی و گونه‌های دریایی در زیرآب برای توریست غواص در حال زندگی هستند. یکی از تفریحات اصلی در مالدیو، غواصی در عمقی از آب و تماشای آبزیان و موجودات عجیب و بی‌نظیر اقیانوس است. برنامه تور مالدیو یکی از بهترین سفرها برای غواصی و ورزش‌های آبی است.

26 تکه جزیره یک جامعه مجمع‌الجزایر را در اطراف مالدیو قرارگرفته‌اند، خانه‌ی وزغ‌ها، موش‌های کور، خفاش‌های میوه‌خوار، مارمولک‌ها، پرندگان و ژکوها است.

علاوه بر این‌ها، مناطق حفاظت‌شده Baa Atoll و Kuda Ha مقر حیات‌وحش در مالدیو هستند.

تور مالدیو به عنوان یکی از مقاصد خانوادگی مناسب برای ثبت یک تعطیلات فراموش‌نشدنی است.

حیات‌وحش در مالدیو (Wildlife of Maldives)

 پوشش گیاهی مالدیو در کاج پیچ، درختان نخل، با درختچه‌های نمک است. در دمای مناسب حیات‌وحش بین 24 تا 32 درجه سانتی گراد خوب پروبال می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در برنامه تور مالدیو گشت و گذار در جنگل‌ها و فضای سبز مالدیو است.

 خفاش‌های میوه‌خوار (Fruits Bats)

 یکی از گونه‌های رایج جانوری در مالدیو، خفاش میوه‌خوار است.

با غروب هوا و تاریک شدن آسمان سروکله خفاش‌ها یواش‌یواش پیدا می‌شود، صدای جروبحث آن‌ها با هم تا صبح شنیده می‌شود، در طول روز برعکس از درختان آویزان می‌شوند. بهترین زمان برای تصویربرداری از خفاش‌ها اوایل عصر در لحظه پرواز آن‌هاست.

Spinner Dolphin & Blue Whales

 علاوه بر موقعیت غواصی و غرق در حیات‌وحش زیرآب، تجربه کروز سواری و مشاهده جذابیت‌های روز آب مثل دلفین‌ها هم جذاب خواهد بود.

8 گونه دلفین در آب‌های مالدیو در آرامش زندگی می‌کنند، وال‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی را در کنار دلفین‌ها دارند.

در برنامه تور مالدیو ورزش‌های آبی و هیجانی را درنظر بگیرید. قبل از خرید بلیط هواپیما مالدیو در مورد این مقصد شگفت‌انگیز اطلاعات کافی بدست آورید. 

مارها (Snakes)

 در بین تمام مارهای اسرارآمیز Pelamisplaturus از مارهای آبی و از بقیه جذاب‌تر هستند.

در حین غواصی از دیدن پیچش مارها به هم مبهوت شوید!

این مارها تا وقتی به کار آن‌ها کاری نداشته باشید بی‌آزار هستند و معمولاً در تابستان گرم در حال ریلکسیشن بر روی ساحل هستند. مارها و مردم جزئی از زندگی بومی در مالدیو هستند.

  لاک‌پشت‌ها (Turtles)

 آبی بی‌کران و لاک‌پشت‌های سبز Hawksbill

مسئولین حفاظت از حیات‌وحش درصدد نگهداری از محیط زندگی برای شنا لاک‌پشت‌ها هستند. امکان بازید از لاک‌پشت‌های زخمی در حال تیمار برای توریست‌ها فراهم است.

بهترین زمان برای مشاهده لاک‌پشت‌ها ماه نوامبر زمان تخم‌گذاری و صحنه بدو بدو بچه لاک‌پشت‌ها به آغوش دریاست.

اگر اهل بازدید از حیات وحش هستید و به عکاسی علاقه دارید، خرید بلیط هواپیما مالدیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پرندگان (Birds)

 مجمع‌الجزایری که توسط اقیانوس احاطه‌شده، همگی مسئول نگهداری از پرندگان ساحلی هستند. پرندگان فصلی Frigate با غذای پرندگان کوچک‌تر سیر می‌شوند، مرغان دریایی سینه سفید، Mynas، کلاغ‌های بومی و مرغان ماهی‌خوار از پرندگان مالدیوی هستند، منابع ثروتمند طبیعی این منطقه را به پناهگاه جهانی از گونه‌های بکر جهانی است.

مالدیو از بهترین مسیرهای گردشگری در جهان است. اگر دنبال گونه‌های بکر و عجیب گیاهی و جانوری هستید، خرید بلیط هواپیما مالدیو برای شما مناسب است.

 سفری دیگر در زیرآب‌های مالدیو

 تا چشم کار می‌کند آبی، آبی، آبی

در قلمرو زیرآب مالدیو 2 هزار نوع ماهی در لابه‌لای آتول در حال زندگی هستند، یک شیرجه خیلی عمیق به زیرآب، لذت غواصی و سفر به زیرآب را از دست ندهید، ماهی تن و تیلاپیا از بیشترین جمعیت ماهیان را در آب‌های مالدیو دارند.

یکی از برنامه‌های مهیج در تور مالدیو غواصی و سفر به اعماق آب‌های آبی اقیانوس است.

 از گونه‌های خطرناک مالدیوی

 Snapper, Blue Stripe, Barracuda, Stone fish, the Lofish

 سفری از جنس حیات‌وحش

 سفر به مالدیو ازجمله ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز برای جویندگان راه‌های آبی است. اگر عاشق غواصی و دنیای زیرآب هستید بی‌شک مالدیو برای شما بهترین جا است. به‌طورکلی در سفر به مالدیو تجربه متفاوتی را نسبت به محل زندگی خواهید داشت. سفر به مالدیو رؤیایی با حیات‌وحش وزندگی طبیعی است. سفری از جنس زندگی حیات‌وحش. برای سفر به این مکان زمان را از دست ندهید. خوشبختانه شرایط خرید بلیط هواپیما و پرواز به مالدیو از طریق تمام آژانس‌های هواپیمایی معتبر مهیا است.

شمارا خواهیم دید، با خرید بلیط هواپیما که در دست خود دارید، در پشت شیشه هواپیما، بر فراز آب‌های سورمه‌ای و اعجاب‌انگیز مالدیو در اقیانوس هند.

در برنامه تور چین چه سوغاتی بخریم؟

بهترین صنایع دستی چین 

بخش اعظمی از لذت سفر مربوط به خرید کردن است و با دانستن فرهنگ و شناخت تقریبی می‌توان نسبت به سوغاتی اطلاعاتی کسب کرد. درواقع با انجام این کار یادگاری از سفر خود تهیه می‌کنیم. بهتر است سوغاتی که برای اطرافیانمان انتخاب می‌کنیم به صورتی باشد که حس کشوری که ما رفته‌ایم را به آن‌ها انتقال دهد.

در این مقاله می‌خواهیم به تور چین و زیبایی‌های صنایع این کشور بپردازیم. این صنایع علاوه بر زیبا بودن نشان‌دهنده هنر این کشور نیز است.

از حیات ‌وحش در مالدیو و سوغاتی چین و جاذبه‌های بالی بدانید

اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه به هنرهای نمایشی دارید حتماً از هنر سایه به‌وسیله برش کاغذ دیدن کنید. اگر مقصد تور چین شما شهر پکن باشد، می‌توانید زیباترین کارها را در اینجا مشاهده کنید. کارهای از پیش‌ساخته شده را می‌توانید به‌عنوان سوغاتی خریداری کرده و یا به‌طور مستقیم از هنرمندانی که در حال درست کردن کاری زیبا هستند، تهیه کنید. اگر سفارش خاصی دارید می‌توانید به آن‌ها انتقال دهید. گاهی اوقات هم تورهای آموزش به‌منظور آموزش برش کاغذی و همین‌طور هنر سایه برگزار می‌شود.

 این هنر پیشینه‌ای بسیار قوی دارد که هرکدام از اشکال ساخته‌شده نشانگر مفهومی خاص است. شکل‌های زیبای انسان‌ها، حیوانات افسانه‌ای، شخصیت‌های سرشناس و ... از نمونه‌های این کار هستند. این هنر در سال 2006 با تائید شورای دولتی چین به‌عنوان میراث فرهنگی ملی ثبت شد. سپس یونسکو آن را میراثی فرهنگی و غیرمادی معرفی کرد. با تور چین حتماً از این هنر زیبا دیدن کنید.

 ماسک اپرای پکن

 اگر حتی یک‌بار تور چین را تجربه کرده باشید حتماً در مغازه‌ها ماسک اپرای پکن را دیده‌اید. این ماسک‌های نمایشی را می‌توان به‌عنوان سوغاتی تهیه کرد. این ماسک (Lian Pu) به‌گونه‌ای از ماسک صورت اطلاق می‌شود که طراحی‌های چهره به‌طور متنوعی روی آن به چشم می‌خورد. این ماسک رنگارنگ می‌تواند یادگاری خوبی از تور چین برای شما باشد.

هرکدام از رنگ (آرایش)های به‌کاررفته در ماسک دارای مفهوم است. به بررسی چندرنگ می‌پردازیم؛ این رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی قشر خاصی از جامعه است.

رنگ قرمز: افراد سلطنتی

رنگ مشکی: ثروتمندان

رنگ زرد: افراد قاتل

رنگ آبی و سبز: اشخاص قهرمان

رنگ سفید: افراد خیانت‌کار و شخصیت شیطانی

در برنامه سفر به چین و برنامه‌ریزی تور چین می‌توانید این ماسک‌ها را امتحان کنید.

 کایت‌های چینی 

این کایت‌ها اسباب‌بازی خوبی برای فرزندان شما خواهد بود. کایت‌های چینی که از کاغذ یا ابریشم تولیدشده‌اند، در سراسر دنیا از شهرت خاصی برخوردار هستند. در مکان‌ها و فصولی که وزش باد صورت می‌گیرد می‌توانید از این سرگرمی لذت ببرید. شما می‌توانید با رفتن به بخش صنایع‌دستی در فروشگاه‌های پکن و یا شانگهای این سوغاتی زیبا را بخرید.

شایان‌ذکر است که بهترین کایت‌ها را می‌توانید در تیانجین، پکن و ویفنگ خریداری کنید.

 عروسک‌های حصیری چینی | Zongren

 هرگز از عروسک‌های حصیری چینی در سفر تور چین غافل نشوید. این عروسک‌ها با الیاف مختلفی ساخته می‌شوند. ممکن است این ایاف ابریشم و یا موی حیوانات و ... باشد. در اجراهای نمایش عروسکی در چین از این عروسک‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید در سفر تور چین از این عروسک‌ها به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. هرچه مهارت بیشتری در ساخت عروسک‌ها به‌کاررفته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

 فانوس‌های قرمز از بهترین صنایع‌دستی چین

 اگر با تور چین به پکن و شهرهای دیگر سفر کردید فانوس‌های قرمزرنگ را می‌توانید در همه‌ی فروشگاه‌های سنتی ببینید. این هنر نسل به نسل در بین مردم چین ادامه یافته و اکنون از آن به‌عنوان بهترین صنایع‌دستی چین یاد می‌شود. این فانوس‌های قرمزرنگ و زیبا در بیشتر جشن‌های چینی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر