بازدید 12205
۱
۲۳۰روز مانده تا بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ وزارت ورزش ایران بدون معاون اصلی در رویای صید طلا

وزیرورزش بدون معاون‌قهرمانی؛ شب و روز خواب مدال المپیک می‌بیند! / آیا سلطانی‌فر از استعفای داورزنی غافلگیر شد؟ / جبران خواب ۴ساله در شب امتحان

بعد از اعلام بی خبری حسن روحانی از تاریخ اعلام گران شدن نرخ بنزین، به نظر می‌رسد وزیر ورزش او نیز از استعفای معاون اصلی اش به قصد ریاست فدراسیون والیبال بی خبر بوده است، که حالا ۸۰ روز بعد از ثبت نام وی در انتخابات ریاست یک فدراسیون و ۲۰ روز پس از کناره گیری اجباری داورزنی، جانشینی برای او پیدا نکرده و با این وضع در دیدار با ورزشکاران روی کسب مدال المپیک اصرار دارد.
کد خبر: ۹۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 01 December 2019

هر چه از عمر دومین دوره دولت تدبیر و امید می‌گذرد، به سختی می‌توان اثری از «تدبیر» در کابینه حسن روحانی پیدا کرد و در این میان وزیر ورزش و جوانان گویا با برخی از اعضای هیات دولت کورس گذاشته است!

به گزارش تابناک ورزشی؛  بعد از اعلام بی خبری حسن روحانی از تاریخ اعلام گران شدن نرخ بنزین، به نظر می‌رسد وزیر ورزش او نیز از استعفای معاون اصلی اش به قصد ریاست فدراسیون والیبال بی خبر بوده است، که حالا ۲۰ روز بعد از کناره گیری اجباری داورزنی جانشینی برای وی پیدا نکرده است.

 

چرا وزیر ورزش از رفتن معاونش غافلگیر شد؟

۲۰ روز پیش معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بعد از ماه‌ها کشمکش و جنجال بابت حفظ پست دولتی و همزمان تلاش برای تصاحب مجدد ریاست فدراسیون مهم والیبال، تحت فشار مجلس و رسانه ها، از جایگاهش در وزارتخانه کنار کشید، اما درحالی که محمدرضا داورزنی ۲۴ شهریورماه امسال یعنی حدود ۸۰ روز قبل جهت شرکت در انتخابات این رشته ثبت نام کرده بود و رفتن او از این معاونت قطعی به نظر می‌رسید، اما هنوز وزیر ورزش برای جانشین او تصمیمی نگرفته است و چندماه مانده به بازی‌های المپیک مهمترین صندلی مدیریتی دستگاه ورزش کشور بعد از وزیر، خالی و بدون صاحب مانده است.

وزیر ورزش بدون معاون قهرمانی؛ شب و روز خواب مدال المپیک می‌بیند! / آیا سلطانی فر از استعفای داورزنی غافلگیر شد؟

داورزنی که دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه سال جاری بالاخره رضایت داد که به صورت رسمی و کتبی از سمت معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان استعفا کند، ۹ روز بعد، با کسب ۲۶ رای از ۴۱ رای ماخوذه در مجمع فدراسیون والیبال، به عنوان رئیس جدید در چهارسال آینده والیبال انتخاب شد و بهنام محمودی رقیب جدی اش را پشت سر گذاشت.

به نظر می‌رسد رفتن و جدایی او از وزارتخانه قطعی بوده است، اما چرا سلطانی فر از این اقدام معاون خود غافلگیر و شوکه شده و فردی را برای اداره امور ورزش قهرمانی ایران منصوب نمی‌کند؟ اینهمه تعلل و انفعال در اداره یک وزارتخانه که به شدت با افکارعمومی در ارتباط است چه معنی و مفهومی دارد؟

 

آیا سلطانی فر منتظر چهره‌ای خاص است؟

آیا وزیر ورزش به رغم اطلاع قطعی از کوچ داورزنی، مهره‌ای شایسته در آستین ندارد و در ورزش کشور قحط الرجال آمده است یا اینکه وی دچار اختلال در تصمیم گیری و اداره زیرمجموعه خود است که فرصت طولانی برای معرفی جایگزین را از کف می‌دهد؟ برخی می‌گویند سلطانی فر بار دیگر در پی بازگرداندن چهره‌هایی پرحاشیه به ورزش کشور است که فعلا مجوز‌های لازم را نگرفته و با طول دادن ماجرا در انتظار تعیین تکلیف ازسوی نهاد‌های ذیربط مانده است و ورزش ایران را هم معطل نگه داشته؟

اسامی گوناگونی در راهرو‌های وزارتخانه به گوش می‌رسد که همان‌ها در رسانه‌ها نیز در پی تاثیر روی ذهن وزیر هستند، اما خلا معاون در مهمترین روز‌های کاری ورزش قهرمانی کشور چگونه پر خواهد شد؟ با توجه به وظایفی که برای معاونت توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در قانون دیده شده، باید گفت: فعلا بخش بزرگی از وزارت ورزش تعطیلی غیررسمی را تجربه می‌کند و معطل  متولی است که بتواند در حوزه آموزش‌های پایه و استعدادیابی، مسائل فدراسیون‌ها، برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه قهرمانی و نیز توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها تصمیم گیری و امضا کند که همه این‌ها در فاصله هشت ماه تا المپیک توکیو، اهمیتی چند برابری پیدا می‌کند.

وزیر ورزش بدون معاون قهرمانی؛ شب و روز خواب مدال المپیک می‌بیند! / آیا سلطانی فر از استعفای داورزنی غافلگیر شد؟

 کسب مدال درالمپیک؛ فکر و ذکر شبانه روزی وزیر ورزش

کارنامه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هر کشوری هرچهار سال یکبار در بازی‌های المپیک رقم می‌خورد و میزان پیشرفت ورزشکاران کشور‌ها در رقابت با بهترین‌های هر رشته در مصافی سنگین با رقبا در بازی‌های تابستانی مشخص می‌شود، اما این پیشرفت و ارتقا سطح و توان ورزشکاران بهیچ عنوان طی چندماه آخر مانده به سفر کاروان ورزش کشور‌ها به کشور میزبان المپیک، قابل دستیابی نیست. هدف و پروسه‌ای که باید با برنامه‌ای مدون، دقیق و طولانی که حداقل از پایان دوره قبلی المپیک و حتی در برخی کشور‌های پیشرو در ورزش، از دهه قبل آغاز می‌شود، دنبال شود.

اما در ورزش ایران، سیاست شب امتحانی همچنان حاکم است و مسعود سلطانی فر نیز هشت ماه مانده به آغاز رقابت‌ها راه افتاده و یکی یکی در بازدید از اردوی تیم‌های ملی روی کسب مدال تاکید و اصرار می‌ورزد و سعی می‌کند از ورزشکاران برجسته و صاجب شانس نیز لفظی و شفاهی قول مدال مشخص بگیرد!

در حالی که هنوز در بسیاری از رشته‌ها کسب سهمیه نیز در محاق تردید قرار دارد، اما وزیر ورزش طوری وانمود می‌کند که می‌توان رکورد‌ها و نتایج افراد و تیم‌ها را در فاصله ۲۳۰ روز تا المپیک با جادویی خارق العاده به طرز چشمگیری بهبود بخشید و عقب ماندگی چندساله فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی که اغلب ناشی از کمبود بودجه و فشار‌های مالی بوده است را با حرف و آن هم طی چندماه جبران کرد.

می‌توان به فهرستی از اصرار‌های وزیر ورزش در بازدید از اردو‌های تیم‌های مختلف ملی اشاره کرد که در رسانه‌ها منتشر شده و از نگاه کازشناسان و اساتید علمی ورزش حرفه ای، برای روحیه و آرامش یک قهرمان «سم» محسوب می‌شود چرا که استرس ناشی از اجبار به کسب مدال در خون وررشکار تاثیر منفی می‌گذارد.

Image result for ‫وزیر ورزش + محمد بنا‬‎

نکته عجیب اینکه ورزیر ورزش همین تاکیدات را در اردوی رشته‌هایی داشته است که در تاریخ ورزش ایران سابقه کسب مدال المپیکی نداشته اند چرا که ایران در این بازی‌ها تنها در رشته‌های کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی صاحب نشان شده است و در باقی رشته‌ها به ندرت حرفی برای گفتن داشته و به نزدیکی مدال المپیک رسیده است. به نظر می‌رسد ترفند وزیر برای ایجاد انگیزه به ورزشکاران ملی با این حربه تاثیر معکوس داشته باشد و به دلیل غیرکارشناسی بودن چنین فشار‌های روانی، گا‌ها باعث بروز مصدومیت و یا عدم تمرکز ورزشکار در لحظه مهم رقابت می‌شود.

به نظر می‌رسد وزیر ورزش برای پربار نشان دادن کارنامه مدیریتش در سال پایانی دولت، تمام فشار روی خود را به ورزشکاران منتقل کرده است تا با مدال آوری، اثرات ضعف مدیریت طی سال‌های اخیر را پوشانده و مدال‌ها را به رخ منتقدان بکشد. بدون آنکه از عواقب منفی این فشار‌ها آگاه باشد یا اینکه بخواهدمطلع شود.

 

برخی حرف‌های وزیر ورزش در بازدید از اردو‌ها و تمرینات ورزشکاران ملی پوش

سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی قایقرانی در روز ۷ مرداد: «به قایقرانی، شمشیربازی و جودو برای مدال آوری نیم‌نگاهی داریم تا ضمن کسب سهمیه، روی سکو بروند. وضعیت جودو و شمشیربازی بهتر است، اما مدال‌آوری قایقرانی دور از دسترس نیست.»

سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از سایت اهداف پروازی و سالن‌های فدراسیون تیراندازی در روز ۸ مرداد: «امیدواریم که در آینده تیراندازی درخشش بیشتری داشته باشد و تنها به کسب سهمیه المپیک اکتفا نکند. ما می‌دانیم که با تیراندازی روز دنیا فاصله داریم، اما از بین ۴۵ مدالی که این رشته در بازی‌های المپیک دارد شاهد این هستیم که در توزیع مدال‌های المپیک یک برنز هم نمی‌توانیم به‌دست بیاوریم، وقت آن رسیده سهم قابل توجهی از این مدال‌ها را به‌دست آوریم!»

سلطانی‌فر پس از بازدید از اردوی تیم‌های ملی کاراته و تکواندو در روز ۱۴ مرداد: «فکر می‌کنم از میان شمشیرباز‌ها در المپیک ۲۰۲۰، حتماً ورزشکاری روی سکو خواهیم داشت. امیدوارم در کنار وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی، در شمشیربازی و جودو هم روی سکو برویم.»

سلطانی‌فر در جمع ملی‌پوشان کاراته در روز ۱۴ مرداد: «کاراته را به شدت رصد می‌کنیم، چون انتظار ما و مردم با توجه به عملکرد خود شما به شدت بالاست. در کنار کشتی، رشته‌های کاراته و تکواندو می‌توانند برای ما بیشترین مدال‌آوری را داشته باشند. با این روند شما اعتقاد داریم می‌توانیم پنج مدال کسب کنیم که ان‌شاءالله چند مدال آن طلا باشد.»

سلطانی‌فر در جمع ملی‌پوشان تکواندو در روز ۱۴ مرداد: «نتایج شما را پیگیری می‌کنم و انتظارات از شما به عنوان رشته‌ای که در کنار کشتی و وزنه‌برداری بیشترین افتخارات را در تاریخ المپیک کسب کردید، بسیار بالاست. انتظار اول ما از تکواندو، کشتی و کاراته در المپیک است و با توجه به کاهش سهمیه وزنه‌برداری، این رشته در جایگاه بعدی قرار دارد. پولادگر در گذشته نیز به ما گفته بود که تکواندو شانس کسب سه سهمیه دارد، اما من و صالحی امیری امیدواریم که با این سه سهمیه، سه مدال کسب کنیم.»

وزیر ورزش در مراسم تجلیل از مدال‌آوران تهرانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در روز ۹ شهریور: «تمام توان خود را به کار می‌بریم تا در المپیک توکیو بتوانیم خوش بدرخشیم و بتوانیم در برخی رشته‌های تیمی مدال بگیریم. در کاراته قول سه طلا و شمشیربازی هم قول یکی دو طلا را داده‌اند!»

سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در روز ۱۶ شهریور: «امیدواریم هر دو وزنه‌بردار ما که برای المپیک انتخاب می‌شوند، برای کسب مدال طلا روی تخته بروند.»

محمد بنا سرمربی تیم کشتی فرنگی پس از دیدار با وزیر ورزش در روز ۳۰ آبان: «سلطانی‌فر به رئیس فدراسیون دستور داد که همه امکانات از هر نظر در اختیار سرمربیان آزاد و فرنگی قرار بگیرد و از طرفی یک قول سنگین نیز از ما گرفت که هم در آزاد و هم فرنگی دو طلا بگیریم.»

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک آسیا پس از دیدار با سلطانی‌فر در روز ۲ آذر: «آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال طلای المپیک است و من هم بدون شک هدفم خوش‌رنگ‌ترین مدال در بازی‌های المپیک است، به طوری که به سلطانی‌فر این قول را دادم که نهایت تلاش خود را برای خوش‌رنگ‌ترین مدال داشته باشم و اگر اتفاق بدی هم برای من رخ ندهد، قطعا می‌توانم در المپیک ۲۰۲۰ روی سکو بروم.»

Image result for ‫وزیر ورزش + احسان حدادی‬‎

علی دادگر رئیس فدراسیون خبری در نشست خبری روز ۳ آذر: «از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از تیراندازی توقع کسب مدال وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم ان‌شاءالله در المپیک ۲۰۲۰ اولین مدال را برای تیراندازی به دست آوریم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وزیر محترم ورزش هنوز خبر ندارن که تکواندو کلا محرومه و حق شرکت در مسابقات رو نداره که بخواد مدالی بیاره.
لطفا یکی ایشون رو از خواب بیدار کنه. مرسی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل