بازدید 34688

ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی از اول دی ماه آغاز می‌شود

سخنگوی طرح کمک معیشتی با بیان اینکه از اول دی ماه امکان ثبت‌نام و تقاضای دریافت یارانه نقدی برای افرادی که قبلا انصراف داده بودند و یا جامانده دریافت یارانه بودند، انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۵ میلیون نفر برای دریافت کمک معیشت حمایتی خانوار ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 30 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسین میرزایی در مورد امکان ثبت‌نام جاماندگان برای دریافت یارانه نقدی ماهانه گفت: از اول دی ماه سال ۹۸ شهروندانی که قبلا از دریافت یارانه انصراف داده بودند یا در هنگام ثبت‌نام یارانه نقدی جا مانده بودند و یا به خاطر تغییرات ساختاری در خانواده‌ای که ازدواج کرده‌اند و یا برای کسانی که به دلیل وسع مالی در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۸ از دریافت یارانه حذف شده بودند، می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت‌نام و درخواست یارانه نقدی اقدام کنند.

وی گفت: کسانی که از یارانه جا مانده بودند، برای اینکه جزء مشمولان قرار بگیرند از اول دی ماه با اسناد و مدارک مثبته به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و نسبت به ثبت خانوار جدید خود اقدام کنند؛ بعد از اجرای آزمون وسع مالی نیز به شعب بانک مراجعه کرده و حساب بانکی برای یارانه افتتاح کنند.

میرزایی گفت:: اطلاعات مالی افراد متقاضی در آزمون وسع قرار می‌گیرد که اگر مشمول یارانه شدند یارانه آن‌ها واریز خواهد شد و اگر مشمول نشدند، حذف خواهند شد.

* ۴ میلیون درخواست واقعی برای کمک معیشتی ثبت شد

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد تعداد ثبت‌نامی‌های طرح کمک حمایتی معیشتی گفت: تعداد ثبت‌نام شدگان در سامانه به ۵ میلیون نفر رسیده است که ۱۰ درصد از آن‌ها سرپرست خانوار نبوده و تعدادی نیز رکورد‌های تکراری و اضافی بوده است و در واقع حدود ۴ میلیون درخواست به صورت واقعی در سیستم ثبت شده است.

وی گفت: توسط سرپرستان خانوار ۶۰۰ هزار مورد ثبت درخواست و اجازه برای بررسی وسع در سامانه انجام شده است.

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد اینکه چرا تعداد کمی از درخواست‌ها در سامانه ثبت شده است، گفت: یکی از علت‌ها بررسی دقیق اطلاعات این افراد بوده و عده‌ای صلاح را بر این دانستند که مراحل ثبت‌نام خود را ادامه ندهند، اما با این وجود هر کس که درخواست داده است در آزمون وسع تکمیلی شرکت کرده و تا کنون ۶۰۰ هزار نفر به عنوان متقاضی در سامانه قرار گرفته‌اند یا به عبارت دیگر وسع مالی بالایی داشتند و یا اینکه مشابه افراد دیگر بوده‌اند.

به گفته میرزایی با دریافت اطلاعات تکمیلی مالی در مقایسه بین دو خانوار مشابه که هزینه و درآمد برابری دارند آزمون وسع به دقت انجام می‌شود.

* دلیل تاخیر در ارسال پیامک تعداد بالای متقاضیان است

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد سوال برخی از شهروندان که با وجود ثبت‌نام در سامانه، اما پیامکی برای آن‌ها بعد از ۳-۲ روز ارسال نشده است گفت: مردم نگران نباشند تا ۱۰ روز امکان درخواست در سامانه #۶۳۶۹* وجود دارد که پیامک‌ها در حال ارسال است، اما چون تعداد متقاضیان زیاد است در صف دریافت پیامک قرار گرفته‌اند و مردم نگران نباشند، زیرا برای همه کسانی که درخواست ارائه کردند پیامک ارسال می‌شود که شما مشمول شده‌اید یا مشمول نخواهید شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان