بازدید 8702
۱

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست؟

آلودگی هوا مشکلاتی مانند تنگی نفس، آسم، خس خس کردن سینه، بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کند، اما باید گفت که آلودگی هوا تنها بر سلامت جسم تاثیرگذار نیست.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 30 November 2019

یک روانشناس درباره تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت روان توضیحاتی داد.

به گزارش «تابناک»، پریسا فرنودیان روانشناس و مشاور درباره تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت روان اظهار کرد: آلودگی هوا مشکلاتی مانند تنگی نفس، آسم، خس خس کردن سینه، بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کند، اما باید گفت که آلودگی هوا تنها بر سلامت جسم تاثیرگذار نیست.

این روانشناس بیان کرد: آلودگی هوا علاوه بر سلامت جسم، سلامت روان تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: اولین تأثیر آلودگی هوا بر سلامت روان، تنشی است که در افراد ایجاد می‌کند زیرا زمانی که شاخص آلودگی اعلام می‌شود اضطرابی در افراد شکل می‌گیرد.

وی گفت: افرادی که اختلال روان تنی دارند (خود را بیمار می‌دانند) و نسبت به قسمت‌های مختلف بدنشان وسواس دارد که مبادا بیماری گرفته باشند، زمانی که هوا آلوده می‌شود شکایت این گروه از افراد بیشتر می‌شود.

فرنودیان تصریح کرد: زمانی که هوا آلوده می‌شود و اکسیژن در مغز کاهش می یابد خشونت در افراد افزایش یافته و شروع به پرخاشگری می‌کنند، همچنین آلودگی هوا باعث کم حوصلگی و کاهش انرژی می‌شود.

این روانشناس ادامه داد: سربی که ناشی از بنزین اتومبیل است باعث افزایش ورم مغز شده و عملکرد سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد همچنین باعث بی قراری، کم شدن قدرت حافظه و تمرکز در افراد می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش سرب در هوا باعث ایجاد اختلالات ذهنی مانند فراموشی و لرزش در افراد می‌شود همچنین احتمال تولد کودکان با اختلالاتی مانند اوتیسم و بیش فعالی افزایش میابد.

فرنودیان درباره راهکار برای چگونگی رفع این مشکل، گفت: به دلیل کاهش اکسیژن در مغز و کاهش انرژی، افراد باید فعالیت‌هایی که در تمرکز تاثیرگذار است را افزایش دهند، بازی هایی مانند منچ، پازل، بازی های فکری و... انجام دهند؛ همچنین ساعت استراحت و خواب خود را تنظیم کنند و از دستگاه‌های بخور در خانه یا محل کارشان استفاده کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: درمان مطلق برای این مسئله نداریم، افراد در شهر کمتر تردد داشته باشند و بیشتر دور هم جمع شوند تا اضطرابی که به دلیل افزایش آلاینده هوا در افراد ایجاد شده کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
در هوای آلوده ای مثل تهران روزانه دهها نفر بر اثر آلودگی هوا می میرند .

تهران کلان شهری که فقط دود و ترافیک دارد. .......إآیا واقعا" تهران جای زندگی است . ؟

تهران سال 1353 را با حالا مقایسه کنید ............تقریبا" قتل گاه شده است . ...............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار