بازدید 13966
۶

چرا ایرانیان اینقدر در دادگاه شکایت می‌کنند؟

اگر مردم در دستگاه قضایی دعوا یا شکایتی را بی‌مورد مطرح کنند، قاضی دادگاه حق ندارد خارج از خواسته حکم کند و اگر خواسته را اشتباه مطرح کند قاضی آن را رد می‌کند و این بر اساس قانون است.
کد خبر: ۹۴۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 30 November 2019

رییس دیوان عالی کشور گفت بی‌اطلاعی شهروندان از قوانین یکی از علت‌های اصلی تشکیل پرونده‌های زیاد در دادگاه‌هاست که برای حل این مشکل و کاهش آنها باید فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در کشور افزایش یابد.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام "سیداحمد مرتضوی‌مقدم" جمعه‌ شب در جمع شهروندان و حقوقدانان بسیجی در مسجد امیر چقماق یزد افزود: باید مردم را به نحو مناسب در جریان مقررات مختلف کشور قرار دارد که تحقق این مهم نقش موثری در حل بسیاری از مشکلات دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ قاضی در دیوان عالی کشور فعالیت دارند، ادامه داد: پرونده‌ای که قرار است در این دیوان مطرح شود در جلسه ای با حضور تمام قضات بررسی دقیق و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مرتضوی‌مقدم یادآور شد: اگر مردم در دستگاه قضایی دعوا یا شکایتی را بی‌مورد مطرح کنند، قاضی دادگاه حق ندارد خارج از خواسته حکم کند و اگر خواسته را اشتباه مطرح کند قاضی آن را رد می‌کند و این بر اساس قانون است.

گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که به نتیجه درست ختم نمی‌شود به دلیل مطرح شدن ناصحیح دعوا یا شکایت است بنابراین باید مطالبات به صورت دقیق مطرح و پیگیری شود تا حق محقق شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶
عزیزم علت این است که قوانین به نظر برای گروه خاصی نوشته شده است و لازم است چند نفر آن را تفسیر کنند و متاسفانه تفسیر قاضی وکیل و مشاور و رئیس دادگستری و کارشناس معاضدت قضایی و کلانتری با هم فرق دارد و گاهی متاسفانه تفاسیر بر اساس موقعیت اشخاص نیز تغییر می کند.
پس لازم است قانون بسیار ساده و روشن نوشته شود تا نیاز به استفاده از عبارات و اصطلاحات تفسیری به اصطلاح افراد اهل فن نباشد و در نتیجه افراد کمتری به دادگستری مراجعه خواهند کرد.
چون طرح شکایت باعث درآمد و باجگیری یک عده حرفه ای
شده است و متا سفانه سهوا" یا عامرا" به خصوص در دادسراها
و دادگاههای بدوی احکامی صادر می شود که طرف بیگناه محکوم می شود. و این انگیزه ای شده که خیلی ها شکایت
می کنند.و پرونده سازی می کنند وجالب است بدانید مثلا" شخصی را می شناسم که کارش فقط شکایت کردن می باشد
چون اطمینان دارد پرونده به دقت رسیدگی نمی شود و شانس
برنده شدنش بالا می باشد
وقتی وکلا برای یک مشاوره ساده 200 هزار تومان میگیرند و در بازار انحصاری وکالت با دمشون گردو میشکنند مردم برای هر مشکلی مستقیم میرند به دادگاه و اصلا به هیچ وکیلی زنگ نمیزنند چون پول خون باباشو از موکل میخواد در کشورهای اروپائی وکلا نقش قاضی قبل از طرح هر پرونده ای رو دارند و تمام احکام رو به موکلشون قبل از نوشتن هر دادنامه ای بهشون توضیح میدند و اگر موکل حتی حق و حقوق خودشو ندونه و حقش پایمال بشه بهش زنگ میزنند که باید شکایت کنی و راه و چاه رو بهشون نشون میدند ولی در ایران وکیل یعنی انبار پول یعنی انحصار یعنی دروغگو یعنی پول بده هیچ کاری نکنم
برای اینکه تمام قوانین ما ناقص است و دولت هم هیچ چیز را گردن نمیگیرد! و فقط مردم را به جان هم می اندازد.
برای اینکه در ادارات دولتی قانون رعایت نمی شود و اکثرا شکایت از ارگانها و سازمانهای دولتی دارند .
آخ اااااااي .... چقدرم رسيدگي ميكنن واقعا!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر