بازدید 5504
رییس دیوان عالی کشور:

در بدنه نظام کارشکنانی هستند که مردم را بدبین می‌کنند

کد خبر: ۹۴۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 28 November 2019
رییس دیوان عالی کشور گفت: به دو امر مهم در کشور نیاز داریم تا بتوانیم عدالت را اجرا و به وظیفه خودمان عمل کنیم که آن امنیت و سلامت تشکیلات اداری است

حجت‌الاسلام"سیداحمد مرتضوی‌مقدم" شامگاه پنجشنبه هفتم آذرماه در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین علیه السلام شهر کرمان در قالب طرح "هر مسجد یک حقوقدان" با اشاره به تشکیل بسیج و تصویب قانون اساسی در آذرماه اظهار کرد: هر کدام از این اقدامات مبنای یک حرکت شد و قدم مبارکی برای احقاق حق و اجرای عدالت است.

وی در ادامه افزود: به دو امر مهم در کشور نیاز داریم تا بتوانیم عدالت را اجرا و به وظیفه خودمان عمل کنیم که آن امنیت و سلامت تشکیلات اداری است و باید محیط سالم باشد.

مرتضوی‌مقدم تصریح کرد: هر کدام از این دو امر متولیانی دارد که نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی متولی امنیت هستند و انصافا نیرو‌های مسلح اعم از سپاه، ناجا، ارتش و وزارت اطلاعات به نحو احسن به وظیفه خود عمل کرده اند و امنیت کشور به آسانی به دست نیامده و زحماتی برای این مهم کشیده شده است.

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه امنیت کشور دو نوع درونی و برونی است، بیان کرد: امنیت درونی وجود دارد و نباید این مسئله را فراموش کرد که حضور مردم نقش اساسی در وجود امنیت داشته و اگر مردم نباشند، امنیت ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: امنیت برونی نیز ناشی از قدرت امروز نیرو‌های مسلح است که توانسته اند با ایجاد رعب و ترس در دشمن، جلوی تجاوزات دنیای استکبار را گرفته و باعث شوند دشمن هوس نکند به جمهوری اسلامی تعرض کند.

مرتضوی‌مقدم در ادامه اظهار کرد: ایجاد سلامت اداری به عهده دست اندرکاران نظام، مسوولان و مدیران است که باید فضای سالم ایجاد کنند و چنانچه فضای اداری سالم نباشد، هرکس زور و پول دارد، کارش پیش می‌رود و هرکس نداشته باشد کارش انجام نشود که این خلاف مصالح نظام است و جمهوری اسلامی آمده این موارد را حذف کند.

وی تصریح کرد: البته افراد خوب و مخلصی در قسمت‌های مختلف بدنه نظام وجود دارند، اما متاسفانه عادت کرده ایم برای انجام کاری سئوال کنیم در فلان اداره آشنا داری؟ این خیلی بد است و زیبنده نظام جمهوری اسلامی و انقلاب نیست.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه زمانی که فردی می‌خواهد رای بگیرد مخلص مردم است، اما در زمان مراجعه جواب آن‌ها را ندهیم، گفت: نظام این‌ها را نمی‌خواهد، اما در بدنه نظام کارشکنانی هستند که می‌خواهند مردم را بدبین کنند.

وی اظهار کرد: سلامت اداری را باید مدیران ایجاد کنند که این مهم نیز با کار مخلصانه شدنی است و نباید برای ما تفاوت داشته باشد که این فرد آشنا است یا نه. آنچه وظیفه ماست شرعا و قانونا انجام بدهیم و در صورتی که این امر محقق شود، سلامت اداری را ایجاد و مردم را امیدوار می‌کند.

مرتضوی‌مقدم تصریح کرد: برخورد‌های ناجور برخی مدیران و کارکنان مردم را نا امید می‌کند که باید وضعیت تغییر کند.

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه در سیستم اداری نیرو‌های بسیجی، مخلص و کاری داریم که اگر نبودند، خیلی از کار‌ها صورت نمی‌گرفت، افزود: امروز دستگاه قضائی در زیرمجموعه خود جلودار این کار شده و سعی می‌کند به آنچه که مدنظر نظام است، برسد.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بعضی افراد وقتی حکمی علیه آن‌ها صادر می‌شود می‌گویند پارتی بازی شده در حالی که اینطور نیست که هر وقت حکمی علیه کسی صادر شد، پارتی بازی شده باشد.

وی ادامه داد: این حرف‌ها به این دلیل است که برخی اطلاعات حقوقی ندارند و ناشیانه یک دعوا را مطرح می‌کنند، در صورتی که باید اطلاعات حقوقیمان را بالا برده و بدانیم کی، کجا و چگونه شکایت خود را مطرح کنیم و از مسیر قانونی وارد شویم.

مرتضوی‌مقدم اظهار کرد: یکی از راهکار‌هایی که به مردم اطلاع رسانی می‌کند، طرح "هر مسجد یک حقوقدان" است و نباید از اطلاع رسانی حقوقی به مردم مضایقه کرد.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بلای دیگری که دامن گیر استان کرمان نیز هست، مواد مخدر است که چهره این استان را از دور بد جلوه می‌دهد، اما داخل استان اینگونه نیست و مردم کرمان نجیب هستند گفت: تردد قاچاقچیان مواد از مسیر کرمان، چهره این استان را خراب کرده و عده‌ای نیز از برخی خانواده‌ها در حمل و فروش مواد استفاده می‌کنند و تعداد زیادی از پرونده‌های دستگاه قضائی استان کرمان مربوط به این افراد است که اگر این قضیه نبود، کرمان نمونه بود.

وی تصریح کرد: رییس کل دادگستری استان کرمان مدیری خدمتگزار، پای کار و موفق است که از رده‌های پایین در دستگاه قضائی مسیر را طی کرده است.

به گزارش ایسنا، رییس دیوان عالی کشور در این دیدار به درخواست‌ها و مشکلات مردم رسیدگی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر