بازدید 5786

25 میلیون ایرانی مشمول طرح حمایت معیشتی نمی‌شوند

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی گفت: 25 میلیون ایرانی مشمول طرح حمایت معیشتی نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 26 November 2019

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت جاماندگان از دریافت بسته حمایت معیشتی دولت، گفت: اطلاعاتی که مبنای آزمون وسع ما برای شناسایی مشمولین بوده است، مربوط به خانواده‌هایی است که یارانه‌بگیر هستند. این خانواده‌ها حدود 76 میلیون نفر از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. 

وی ادامه داد: بنابراین حدود 76 میلیون ایرانی مبنای تصمیم ما در خصوص دریافت طرح حمایت معیشتی بوده‌اند که ممکن است به دلیل تغییرات ساختار خانواده همچون موالید جدید، یا انصراف‌ از دریافت یارانه  از دریافت بسته‌های معیشتی جا مانده باشند. 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی افزود: برای اینکه حقی از آنها ضایع نشود، مکانیسم ثبت درخواست رسیدگی به صورت غیرحضوری را تعریف کرده‌ایم. 

میرزایی با اشاره به اینکه مکانیسم ثبت درخواست جاماندگان از دریافت بسته‌های معیشتی به دو مرحله تقسیم می‌شود، توضیح داد: در مرحله اول، سرپرست خانوار با ید با شماره تلفن همراهی که به نام خودش ثبت شده است، به سامانه #6369* پیامکی ارسال کند تا امکان تطبیق کدملی سرپرست خانوار با شماره تلفن همراه به صورت سیستمی از طریق سرویس شاهکار وزارت ارتباطات استعلام وجود داشته باشد. 

وی در ادامه گفت: با استعلامی که از این سرویس گرفته خواهد شد، تشخیص داده می‌شود که این شماره مربوط به سرپرست خانوار بوده و با دریافت این پیامک، وزارت رفاه پیامکی به معنای ابلاغ رسمی دریافت این اطلاعات به فرد ارسال خواهد کرد. 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی ادامه داد: براساس این استعلام افرادی که مشمول دریافت این بسته‌ها باشند، ظرف 24 ساعت پیامکی مبنی بر ابلاغ رسمی را دریافت خواهند کرد. 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مشمول این طرح شناخته نشوند، پیامکی حاوی کد رهگیری دریافت خواهند کرد که باید با کمک این کد به سامانه موردنظر مراجعه کرده و درخواست رسیدگی خودشان را در این سامانه ثبت کنند. 

میرزایی اظهار داشت: به جهت عدم سردرگمی مردم، بلافاصله پس از آخرین مرحله واریزی بسته‌های حمایت معیشتی که جمعاً 60 میلیون نفر را دربرگرفت، این مکانیزم فعال شده است و افراد می‌توانند درخواست خودشان را ثبت کنند.

وی در خصوص اختلاف حدود 16 میلیون نفری میان یارانه‌بگیران و مشمولان دریافت بسته حمایت معیشتی که تا شب گذشته بسته خود را دریافت کرده‌اند نیز توضیح داد: کسانی که یارانه‌بگیر بودند و در لیست سه دهک بالای درآمدی قرار نداشتند، در لیست مشمولان طرح حمایت معیشتی قرار گرفته‌اند که حدود 60 میلیون نفر برآورد شده‌اند. 

میرزایی افزود: بنابراین 25 میلیون نفر از ایرانیان مشمول طرح حمایت معیشتی نمی‌شوند. 

وی این تصمیم را تصمیمی در سطح دولت اعلام کرد و گفت: دولت به دلیل منابع مالی محدود و اولویت‌بندی‌هایی که بنا به شاخص‌های وسع مالی خانوارها انجام داده است به این تشخیص رسیده که حدود 60 میلیون ایرانی مشمول این طرح خواهند شد. 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی تأکید کرد: افرادی که تصور می‌کنند جزو مشمولان دریافت بسته حمایت معیشتی هستند می‌توانند درخواست خود را به شماره #6369* ارسال کرده تا وضعیت معیشتی آنها برآورد شود، اما اگر وسع  مالی بالایی داشته باشند، مشمول این طرح نخواهند شد.

میرزایی افزود: تمامی درخواست‌های ثبت‌شده در این سامانه به صورت سیستمی بررسی می‌شود و از طریق پیامک به درخواست‌کنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار