بازدید 14556
سوژه

وقتی ویلموتسِ‌نجیب، چاله‌میدانی شد وخط‌ونشان کشید!

اظهارات ویلموتس در حالی مطرح شده که کارلوس کی روش هم در ۸سال همکاری با فدراسیون فوتبال، از چنین لحنی مانند «پیگیری پرونده توسط وکلایش» استفاده نکرد، اما اکنون ویلموتس و فدراسیون خیلی زود به این وضعیت بحرانی و تقابلی رسیده‌اند.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 26 November 2019

قصه همکاری فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس خیلی زود وارد مرحله درگیری مستقیم شده است که بدون شک خوشایند مدیران ارشد فدراسیون نشین نیست و می‌تواند بحران بزرگی را برای تیم ملی فوتبال ایران و فدراسیون در چند ماه پایانی ریاست مهدی تاج و حتی رییس بعدی به وجود آورد.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از انتشار اخبار و شایعات گوناگون طی روز‌های گذشته درباره مارک ویلموتس که حاکی از مکاتبه رسمی فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی برای بازگشت به ایران و عمل به تعهداتش مطابق قرارداد بود و همچنین شائبه مذاکره با برانکو ایوانکوویچ برای قبول هدایت تیم ملی، فدراسیون فوتبال برخلاف سنوات گذشته به جای تکذیب این بار در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که اخبار مختلف درباره تغییرات در کادرفنی تیم ملی را تایید و تکذیب نمی‌کند. بیانیه‌ای که شک در سیاست تغییر سرمربی را به قطع تبدیل می‌کرد.
مارک ویلموتس بدون توجه به درخواست‌های مکرر فدراسیون فوتبال ایران برای عمل به تعهداتش، در توئیتی رسما اعلام کرد که قرارداد خود او و دستیارانش از سوی فدراسیون فوتبال به طور جدی نقض شده و وکلایش پیگیر این موضوع هستند. اظهارنظری که به نظر می‌رسد سیاست رفتاری «نجابت» مربی بلژیکی مورد ادعای تاج را عمیقا خدشه‌دار کرده است.

وقتی سرمربی نجیب بلژیکی، چاله میدانی شد و برای تاج یقه چاک داد

اظهارات ویلموتس در حالی مطرح شده که کارلوس کی روش هم در ۸سال همکاری با فدراسیون فوتبال، از چنین لحنی مانند «پیگیری پرونده توسط وکلایش» استفاده نکرد، اما اکنون ویلموتس و فدراسیون خیلی زود به این وضعیت بحرانی و تقابلی رسیده‌اند. موضوعی که در نتیجه سیاستی غلط و قراردادی مبهم می‌تواند حاصل شده باشد.
با استناد به اظهارات ویلموتس و فدراسیون فوتبال، مشخص نیست چه کسی به تعهداتش عمل کرده و چه کسی عمل نکرده است؟

پاسخ این سوال به پنهان کاری فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با ویلموتس باز می‌گردد که تاکنون نه مفاد قرارداد و نه مدت زمان و مبلغ آن رسما رسانه‌ای نشده است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که قرارداد به چه شکلی بسته شده که این سرمربی با وجود غیبت طولانی مدت در ایران طی ماه‌های گذشته، اکنون مدعی نقض قرارداد توسط فدراسیون فوتبال شده است؟

اکنون بنظر می‌رسد سرمربی تیم ملی به طور روشن به درخواست رسمی فدراسیون فوتبال برای بازگشت به ایران بی‌اعتنایی کرده و پاسخی به کارفرمای خود نداده است. او که در طی ماه‌های گذشته از اظهارنظر رسمی درباره چگونگی و چرایی همکاری با فدراسیون ایران پرهیز کرده بود، این بار در شبکه‌های اجتماعی به فدراسیون فوتبال حمله کرده است.
فدراسیون تا قبل از این اتفاقات، بی اعتنا به غیبت ویلموتس در ایران برای زیرنظر گرفتن مسابقات باشگاهی و انجام ماموریت هایش در تیم ملی، بار‌ها گفت که ویلموتس "نجیب" است و با این فدراسیون مدارا می‌کند، اما اکنون و در عمل وضعیت در شرایط کنونی به جایی رسیده که نجابت ویلموتس برای فوتبال ایران ماجراجویی تازه‌ای را رقم زده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۳
وقتی هیچیمون سرجاش نیست هرکسی هم از اونور بیاد معلومه شاکی میشه. فدراسيون هم مثه بقیه ارگان های کشوره.
اول اینکه ایشان حق قانونی و رسمی یعنی همان حقوق خود را خواسته و درخواست اضافه تر و باج گرفتن نداشته. دوم اینکه اگر مربیان قبلی از حق خود کوتاه امدند دلیل براین نمی شود که وی نیز همان کار را انجام دهد. سوم اینکه در جامعه ما اینطور عرف شده که اگر کسی حرف از پول و حقش بزند محکوم است هر چند تا زمان گفتن ادم خیلی خوبی هم باشد چهارم اینکه صبر و تحمل کیروش را ببینید که با همین بساط 8 سال ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
شما قراردادش خوندی مگه که میگی حقشه؟
قدر کی روش رو ندونستین باید دچار این مشکل بشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
آره بخدا. کیروش جنتلمن و مودب بود
همین ویلموتس باصطلاح نجیب را کی انتخاب کرد برای ایران عزیز و چرا ؟ .... چقدر باید بهای بی تدبیری و احیانا" سوء استفادهء بعضیها را باید از بیت المال پرداخت ؟ !!!
آخر و عاقبت باند بازی در فدراسیون بهتر از این نمیشه
مقصر اصلي اقاي تاج و سبك مديريتي ايشان است عوارض اين نوع مديريت حتي در انتخابات رياست هاي مجامع استانيو هيات هاي فوتبال براي چند روز بيشتر در مسند ماندن ايشان نوعي توهين مستقيم به شعور ملت و استفاده دوگانه از استقلال فدراسيون هاي فوتبال است ، ايشان هر طور دلشان بخواهد قوانين را تبيين و تفسير و اجرا مي كنند و وزير ورزش در برابر اين پارادوكس متاسفانه به عنوان رياست مجمع فدراسيون كمترين عكس العمل منطقي را نشان داده و بهاين فاجعه عمق بيشتري بخشيده است ، ابتدايي ترين مباني مديريتي ناقص اينگونه رفتار هاست
اگر ایشان درخواست چاله و میدانی و غیر قانونی کرد بنفع ایران است و حکم علیه ایشان صادر خواهد شد چرا ناراحتی
کلی از اش تعریف میکردن حالا باید پول افزایش بنزین رو بدیم به این آقا بابت غرامت
این اتفاقات نتیجه اینه که هیچ چیز سر جای خودش نیست .
تجربه نشان داده به دلیل نادانی وعدم مدیریت مسئولان ما انها برنده خواهند بود.شک نکنید.
مگه فدراسیون فوتبال چه کار میکند که باید با نجابت باهاش مدارا کرد؟!
مشگل در همه زمینه ها جدی است و در فوتبال مرد نجیب بلژیکی را هم تحت فشار قرار داده اند.حتما و نود و نه درصد مقصر فوتبال ایران است .
این تاج اول بره فامیلشو عوض کنه که اصلا بهش نمیخوره فامیلشو بزاره بشقاب
یاد کیروش بخیر چقدر برای افتخار ایران جنگید آخر هم چه بی انصافی هایی در موردش نکردیم برای تیم های ایرانی وبازیکنانش جدا از مربی یک مدیر توانمند وقلدر لازم است فرق کیروش وویلموتس در منش آنهاست کیروش با دلش در ایران کار می کرد وواقعا عاشق کارش بود .......
چرا هیچوقت توی این مملکت از کساییکه علنا بیت المال رو نابود میکنن حرفی زده نمیشه و دادگاهی نمیشن؟! کم اینهمه بی مدیریتی و نالایقی به کشور ضربه زده؟! 3 میلیون دلار پول کمیه که بریزی توی حلقوم یه مربی درجه 3 مثل این؟!! چرا مدعی العموم وارد نمیشه؟
با سلام
بهتر است از آلمانیها یاد بگیریم از سال 2004 لو دستیار اول سرمربی تیم ملی بود بعد از سال 2006 شد سرمربی چنان آلمانیها با نظم و انضباط براساس برنامه کار میکنند که نه با یک برد هیجان زده شده مثل 7-1 برابر برزیل و نه با یک باخت فرضا 0-2 به کره جنوبی فکر میکنند دنیا به آخر رسیده است با آرامش و خونسردی به مسیر خود ادامه داده و همیشه موفقیت دائمی با آنها است.
همه جای دنیا حق گرفتنی است ضمن اینکه ایشان قرار داد رسمی با فدراسیون امضا کرده و مقصر مسئولان فدراسیون هستند
تقصیره فردوسی پور و برنامه نوده..............باور کنید
بهترین سرمربی تیم ملی تا کنون چه خوشمان بیاد چه نیاد بدون تعارف کیروش بود که متاسفانه با ایجاد حاشیه های بی مورد نتوانستیم استفاده بهینه از او ببریم . در حال حاضر هم آ وردن برانکو اشتباه فاحش تر هست. به نظر من بهترین گزینه در حال حاضر علی دایی هست
اگر قراره ببازیم بهتره با یک مربی ایرانی ببازیم
هر چند من معتقدم مربیان ایرانی در مجموع عملکرد بهتری نسبت به مربیان خارجی دارند آن هم به دلیل غیرته
این پول بی زبان را برای تربیت مربیان در کلاس جهانی هزینه کنید تا هر روز یک داستان نداشته باشیم
الان تیم های آسیایی می توانند مربی ایرانی داشته باشند.
منتشر نمی‌کنید چون باورتان تعامل افکار نیست؛ اما می‌توانید بگویید کجای حرف‌های ویلموتس «چاله‌میدانی» است؟ معنای این اصطلاح را نمی‌دانید یا هدف فقط زدنِ «تیترِ زرد» است؟
مگه همه مثل مردم ایران هستند که کار بکنند و زحمت بکشند و در آخر حق و حقوقشون که میخوریم هیچ بعدش بگوئیم کار در ایران یکربع در روز هست و در آخر هر کسی اعتراض کرد بزنیم ... سرویس بکنیم.
نجابت چیه قرارداد بستی چشمتان کور باید پول مردم رو بدیم . حالا یکی نمیگه یکی هم میخواد بگیره
به چاله میدونی ها اهانت نکنید
انصافاً بین همه این مربی های خارجی که داشتیم فقط برانکو نجیب و مودب بوده است.
بهشت دربست مال خودمونه . شك نكنيد .
باید با فانوس توی تاریکی دنبال کی روش بروید
فکر کردید اونم ایرانیه که خار و ذلیلش کنید
این سرمایه ملت است که تاراج می شود.
مربیان اروپای غربی به درد ما نمیخوردند البته پرتقال فرهنگش اروپای غربی نیست اینها همه ما از بالا نگاه میکنند و متکی به وکیلشان هستند و دنبال پول هستند و ماهیتشان را وقتی نشان میدهند که منافعان به خطر بیافتد
خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج
مگه مربی ایرانی نداریم؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر