بازدید 3051

چاووش اوغلو: مسلمانان بايد متحد عمل کنند

برای ایجاد دولت فلسطین آزاد و مستقل و رفع اشغال اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی باید مسلمانان متحد عمل کنند
کد خبر: ۹۳۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 26 November 2019

وزيرامورخارجه ترکيه گفت: سلام بر مردم غزه که برای حفظ شرف و احیاي آزادی راهپیمایی و در مقابل رژیم اسرائیل نژادپرست و ضد بشری و اشغالگر قدس مقاومت می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اسلامی در جده به عنوان نماینده گروه کشور‌های آسیایی سخنرانی کرد و گفت: اسرائیل نژادپرست و ضد بشری با حمایت همه جانبه آمریکا قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و حقوق بین المللی را نقض می‌کند. برای ایجاد دولت فلسطین آزاد و مستقل و رفع اشغال اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی باید مسلمانان متحد عمل کنند. به مردم غزه که برای احیای حقوق و آزادی‌ها و حفظ شرف و حیثیت خود راهپیمایی می‌کنند درود می‌فرستم. میلیون‌ها مسلمان پشتیبان مردم فلسطین و غزه شرافتمند هستند.

وی افزود: سازمان همکاری اسلامی مسئول حفظ حقوق و آزادی ملت‌های مسلمان روهنگیا/ اریکان، کشمیر، ایغور/چین، ترک‌های قبرس، ترک‌های تراکیا غربی/ یونان، مسلمان اروپایی و شمال آمریکا، اقلیت‌های مسلمان و جوامع و ملت‌های مسلمان و مسئول مبارزه با اسلام هراسی است.

چاووش اوغلو افزود: ترکیه، پاکستان و مالزی برای مبارزه با اسلام هراسی به همکاری خود ادامه داده و برای ایجاد کانال تلویزیونی مشترک تلاش می‌کنند. عربستان سعودی ریاست دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی را در ماه مه ۲۰۱۹ میلادی از ترکیه تحویل گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل