بازدید 3414

نتایج نهایی انتخابات منطقه‌ای هنگ کنگ اعلام شد

نتایج نهایی انتخابات منطقه‌ای شورا‌ها در هنگ کنگ نشان می‌دهد طرفداران معترضان ۳۴۷ کرسی معادل ۷۶.۸ درصد از ۴۵۲ کرسی این انتخابات را از آن خود کرده اند.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴ 26 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز سه شنبه به نقل از ستاد برگزاری انتخابات اعلام کرد که طرفداران معترضان ۳۴۷ کرسی معادل ۷۶.۸ درصد از کرسی‌های شورا‌های محلی هنگ کنگ را از آن خود کرده اند.

نامز‌های مستقل در هنگ کنگ که اکثرا حامیان معترضان هستند ۴۵ کرسی بدست آوردند و طرفداران برنامه‌های ساختاری نیز مابقی کرسی‌ها را از آن خود کرده اند، با این حساب در مجموع از میان ۱۸ شورای منطقه ای، طرفداران معترضان و گروه ههای مستقل ۱۷ شورا را کسب کرده اند.

گزارش می‌افزاید پیروزی حامیان معترضان در این انتخابات به منزله وقوع یک سونامی در جامعه سیاسی هنگ کنگ است.

از سوی دیگر رسانه‌های گروهی چین ابراز امیدواری کرده اند با توجه به تحولاتی که اخیرا بوقوع پیوسته است و برگزاری انتخابات، آرامش بار دیگر به هنگ کنگ باز گردد.

هنگ کنگ در شش ماه گذشته شاهد اعتراضات گسترده معترضان بوده است و حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد که کرسی‌های زیادی در شورا‌های محلی بدست آورده اند که به آن‌ها امکان می‌دهد رییس منطقه اداری ویژه اجرایی هنگ کنگ را به چالش بکشند.

وانگ یی وزیر خارجه چین هم بدون آنکه اشاره‌ای به مسایل انتخاباتی و نتایج آن داشته باشد، تاکید کرده است که مهمترین اولویت توقف خشونت‌ها و بازگردان ثبات و آرامش به هنگ کنگ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار