بازدید 29626
ادامه بحث بنزین ۱۲۰۰ تومانی یا ۱۵۰۰ تومانی؛

فراموش نکنیم جرقه دو قطبی کردن افکار عمومی در کجا زده شد!

این بحث آنقدر بالا گرفت که رئیس جمهور هم ناچار شد در جلسه هیأت دولت اعلام کند که امضای هر سه رئیس قوه، پای این مصوبه است حتی همین چند ساعت پیش هم یکی از خبرگزاری‌های طرفدار دولت، توپ را در زمین رئیس قوه قضائیه انداخت و نوشت که روحانی در صدد افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای به ۱۲۰۰ تومان بوده، اما رئیسی خواهان افزایش آن تا ۱۵۰۰ تومان بوده است. مدیریت افکار عمومی برای سهمیه بندی، هفته پیش...
کد خبر: ۹۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 24 November 2019

یک هفته پیش از سهمیه بندی بنزین، که تصمیم بزرگ و قدم اولیه‌ای برای آغاز رهایی اقتصاد ایران از درآمد‌های نفتی بود، رئیس جمهور در یزد، سخنانی چالشی در مورد قوه قضائیه مطرح می‌کند و در تهران از زبان سخنگوی قوه قضائیه و البته خود رئیس قوه، پاسخش را می‌شنود. افکار عمومی تصور می‌کند، دور جدیدی از منازعات کلامی بین دو رئیس قوه شروع شده و پایگاه‌های اجتماعی دو رقیب انتخاباتی سابق و دو رئیس قوه خود را آماده رویارویی جدید می‌کنند؛ بدون اینکه اطلاع داشته باشند همین دو رئیس قوه بناست یک هفته بعد دور میزی بنشینند و تصمیم مهمی برای این مردم و کشور بگیرند.

به گزارش «تابناک»؛ کد‌هایی که یک هفته پیش از این تصمیم مهم، توسط رئیس جمهور داده شد و پاسخ‌هایی که گرفت، مطلقا نشانه‌ای از تلاش برای اجماع سازی و آماده کردن افکار عمومی برای یک تصمیم بزرگ را نداشت. پایگاه اجتماعی هر دو طرف، منتظر واکنش‌های بعدی، بیشتر و حتی انتقام جویانه بودند. آن‌ها این آمادگی را داشتند که در روز‌های بعد هر تصمیمی از سوی هر یک از سران قوا را به چالش بکشانند. از شانس خوب یا بد آنان، اولین تصمیم مهم، بعد آن کری خوانی‌های یزد و کرمان و پاسخ هایش، سهمیه بندی بنزین بود؛ تصمیمی که به اجماع عمومی احتیاج داشت، اما اولین بازخورد این تصمیم در میان طیف‌های مختلف سیاسی، بی اعتمادی به تصمیم گیران این تصمیم مهم بود.

فراموش نکنیم جرقه دو قطبی کردن افکار عمومی در کجا زده شد!

در اولین روز کاری پس از این تصمیم مهم، مجلس که ادعا می‌کرد از سهمیه بندی بنزین مطلع نبوده، ژست به شدت تبلیغاتی و انتخاباتی به خود گرفت؛ اما بعدا مشخص شد که مجلسی‌ها هم از این تصمیم مطلع بوده اند و آنچه از مخالفت و تلاش برای برگرداندن قیمت‌ها به حالت قبلی توسط آنان به میان آمد، بهره برداری‌هایی انتخاباتی بود، ولی مهم‌تر از مجلسیان، این افکار عمومی بود که ناشی از کری خوانی‌های هفته پیش سران قوا، به شدت آماده دو قطبی شدن بود.

بلافاصله پس از اعلام تصمیم، هجمه‌ها به رئیس جمهور برای این تصمیم آغاز و خبری غیر رسمی هم متتشر شد که رئیس قوه قضائیه مخالف این تصمیم بوده، اما چون رئیس دو قوه دیگر موافق بوده اند، او نیز به این تصمیم تن داده است که البته همین هم تکذیب شد. اما چه کسی است که نداند پخش چنین خبری حتی اگر کذب هم باشد، کدی است برای آتش ریختن بر روی رئیس جمهور.

این بحث آنقدر بالا گرفت که رئیس جمهور هم ناچار شد در جلسه هیأت دولت اعلام کند که امضای هر سه رئیس قوه، پای این مصوبه است و حتی همین چند ساعت پیش هم یکی از خبرگزاری‌های طرفدار دولت، توپ را در زمین رئیس قوه قضائیه انداخت و نوشت که روحانی در صدد افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای به ۱۲۰۰ تومان بوده، اما رئیسی خواهان افزایش آن تا ۱۵۰۰ تومان بوده است. مدیریت افکار عمومی برای سهمیه بندی، هفته پیش، انجام و دیگر کار از دست خارج شده بود، چون با کدی که هفته پیش از تنش و منازعه به افکار عمومی داده شده بود، کسی از طرفداران رئیس قوه قضائیه، نه این حرف را باور می‌کرد و نه اصلا تمایل داشت که باور کند.

منازعات هفته پیش از آن کار خود را کرده بود و دو قطب متضاد آماده حملاتی آتشین به هم بودند، چه آنکه این صف بندی در اولین شنبه در بین برخی مقامات چنان بالا گرفته بود که از طرح‌های سه فوریتی و حتی تلاش برای استیضاح سخن می‌گفتند. این آتش خودبرافروخته فقط صبح یکشنبه با آب سردی که بر روی آن ریخته شد، خاموش شد؛ هرچند همچنان گرم و زیر خاکستر ماند!

بدون تردید، ورود رهبر انقلاب به بحث سهمیه بندی در اوایل صبح روز یکشنبه، نزاعی که کلید آن در سخنرانی‌های یزد و کرمان و پاسخ‌های آن در تهران، زده شده بود، متوقف کرد؛ نزاعی که هنوز هم کسی متوجه نشده که پیش از آغاز یک جراحی بزرگ اقتصادی که سهمیه بندی بنزین فقط یکی از اقدامات آن بود، چرا در کشور باید ایجاد می‌شد؟!

سیاست ورزی مسئولانه از آن حلقه‌های مفقوده‌ای است که در هفته‌های گذشته در صحنه سیاسی ایران به ویژه در سطح سران قوا مشاهده شد و در مقابل آن ورود مسئولانه و مصلحانه رهبری برای ممانعت از درگیری نیرو‌های سیاسی و نخبگی کشور، درسی بود که نمی‌توان آن را دید و از آن گذشت. اداره کشور در شرایط کنونی با تکبر، نخوت و ایجاد نزاع‌های بی حاصل شدنی نیست. اگر برخی از مسئولان ذره‌ای درد وطن را جایگزین اشتیاق برای دیده شدن کنند، شاید هیچ گاه در هفته گذشته شاهد اتفاقاتی نمی بودیم که خود به دست خویشتن زمینه‌های آن را فراهم کرده بودیم.

با این داستان سیاست تمام ناشدنی است. کشور باید اداره شود و وضعیت مردم از این حالتی که گرفتار آن هستند، باید ارتقا یابد تا امید در دل آنان نخشکد؛ برخی مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه می‌توانند دو هفته پیش را مجددا مرور کنند و ببیند در حوادث روی داده، آنان چه کردند که نباید می‌کردند!

* سید مسلم بهشتی نژاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۰۱
خیلی وقته اعتماد نیست
پاسخ ها
كميل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
الان "اعتماد” فقط اسم يه روزنامه است و بس. مردم مظلوم ما ديگه راي نخواهند داد بس كه خيانت ديدن و فريب خوردند.
رییس جمهور مخالف بوده رییس قوه قضاییه موافق بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
اول اقدام بعد تفکر؟؟؟ خسته نباشید
دلیل این تناقض های کلامی/رفتاری چیزی نیست جز حبّ قدرت تشنگان خدمت!
مطمئن باش کسی دیگه فریب دوقطبی رو نمیخوره هیچ فرقی باهم ندارن
جنگ قدرت ،خودخواهی،خودبزرگ بینی و منافع شخصی به جای منافع کشور.!!!
یعنی الم را به هم زدین از بس داد بنزین و اینترنت سر دادین

اگر به من بود، دستور می دادم بنزین را لیتری 15 هزار تومن کنند تا دیگه یک مشت آدم .....، پول نداشته باشن که بنزین بخرن و باهاش کار و زندگی مردم و پاساژ و بانک را به آتیش بکشن

اینترنت هم که دمشون گرم که قطع کردن.

چه وضعی بود هر کی را میدیدی داشت توی کوچه و خیابون و سر میز ساندویچ و فلافل و سالاد سزار، عکس سلفی از خودش مینداخت و میذاشت توی اینستاگرام؟
یا از پروتزهاش ...

واتساپ و تلگرام هم که نگو. شده بود منبع فساد و فحشا و خیانت

نیست که میدونن پیامک تا 6 ماه ذخیره میشه، جرأت نمیکنن از پیامک استفاده کنند برای دوست بازیهاشون. میرفتن توی واتساپ و تلگرام مشغول خبائث و کارهای قبیحه میشدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
داداش. شما قرص ضد تهوع بخور که حالت از بوی بنزین به هم نخوره... چه خبره ترمز بریدی؟؟
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همون بهتر که کاره ای نیستی .الان توی این سایت چی میخوای.فکر کنم دستبند و پایبندی که به تخت می بستنت را یادشون رفته یا قرصاتو ننداختن تو حلقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
از کدام تیمارستان فرار کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
چطور اين حرف ها رو مي زني ؟ يا عقده داري يا نادان هستي يا هردو
Svn
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
حالت خوبه ؟ داری جدی این حرفارو میزنی؟ واقعا چی توی مغز بعضی ها میگذره که همرو ... میبینن؟ واقعا خجالت آوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
اقای محترم تو داری ب یه ملت ک از این برنامه ها استفاده میکنه توهین میکنی.عزیز حتما خودت اژ اینا اینطور استفاده میکتی ک ب دیگران این نسبت رو میدی.تهمت زدی.تابناک نظرم رو منتشر کن و این اقا رو ب خاطر توهینی ک کردن نظرتون رو پاک کن.
از همه جالب تر ژست های پوپولیستی طرفین!!!!
فریب ...

فریب ...

فریب ...
بند اولش را که خوندم فهمیدم خبر پراکنی می کنی
چون یک هفته بعد این تصمیم برای بنزین گرفته نشده و قبل ان بوده و بقیه اش را نخونده پیام نوشتم
اگاهانه یا نابخردانه مردم رو دوپاره و چند دسته نکنید.وقتی هنوز فضای جامعه بخاطر التهابات بنزین و اینترنت ملتهب هست.غرور و شخصیت مردم بخاطر قطع اینترنت و شیوه اجرای بالا بردن قیمت بنزین اسیب دیده.
همایش دوشنبه بیشتر فاصله بین مردم ایجاد خواهد کرد و این ذهنیت رو که شرکت کنندگانش بهرهمند از امتیازاتی هستند که اتفاقات اخیر هیچ گله مندی براشون بودجود نیاورده ایجاد میکنه .گرچه میدونم درج نمیکنی تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
راه پيمايي خودي ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
درسته
مردم به3000 تومن معترض اند.
دوقطبی جرقه نمی خواهد.چشم می خواهد وایستا از میدان انقلاب پایین را دید وبالا را. کمی انصاف می خواهد ووجدان.والله مسول این اوضاع دولت بی تدبیر ست روحانی را باید محاکمه کرد به شیوه مسالمت آمیز.یا به او تحمیل شده قیمت بنزین وگرانی وبلد نیست وقدرت ندارد پس چرا با ولی نعمتشان مردم صادقانه حرف نمی زند یا مسول این اوضاع روحانی ست که باید محاکمه شود
نویسنده محترم قیمت بنزین به 3000 تومان افزایش پیدا کرده است!

1500 تومان تنها یک کوپن 60 لیتری است!
منافع مسئولین بر منافع مردم در همه دولت های ایران در این دویست سال اخیر مقدم بوده است
من ١۶۵ میلیون خسارت دیدم، همش رو میکشم رو محصولاتم، چون تمام شده ام رفت بالا، لذا خسارتی ندیدم.

اما از محل افزایش قیمت دیگران خسارت خواهم دید.

به عبارت بهتر تمام این ١٨ هزار میلیارد تومن خسارت بخش خصوصی رو از هم میگیریم تا راضی بشیم،

که میشه همون تورم و به نظرم تورم قطعی اینترنت از تورم بنزین بیشتر بشه
پاسخ ها
Svn
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
اخ اگه همین نکته رو این به اصطلاح متخصصین و مسولین بفهمن تمام مسکلات حل میشه، ولی متاسفانه نمیخوان بغهمن
خوب دق دلتان را روی رئیسی خالی کردید و چقدر ناجوانمردانه ، مجری این قائله رئیس جمهور ی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
بازی واقعا زرگری است.
هیچکدام قابل دفلع نیستحد.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همه شون سر و ته يه كرباسن. چرا نميخواهيد اينو باور كنيد؟؟؟؟
دولت باید با 124 تماس بگیرد
آقای رئیس جمهور اینهمه وعده که برای رفاه مردم دادید این بود اینهمه دیگران رو تخریب کردید چه حاصلی برای مردم داشت؟
خوب فیلم جلسه سران قوا رو بدون سانسور از تلویزیون پخش کنن ببینیم چی به چیه
آدم واقعا"دلش به این کشور میسوزد.
میشه بگید رئسی چه موضع تندی داشت نسبت به روحانی؟
جناب آقای رئیس جمهور نهایتا شما جوابگوی این نابسامانی اقتصادی هستید مگه روسای قوای دیگر در آن جلسه میتوانستند شما را اجبار کنند که قیمت بنزین را اینقدر بالا ببردید شما مگر نمی دانستید که تورم فعلی کشور طبق اعلام مرکز آمار حدود 42 در صد است پس چرا در این شرایط تورمی باری را بدوش مردم اضافه کردید شما با این تصمیم آینده سیاسی خودتان و حامیانتان را نابود کردید این موضوع که آقای رئیسی شما را مجبور کرده اصلا پذیرفتنی نیست
اقا جان ! اگر قرار است تندرو ها همه كاره باشند براي چي رئيس جمهور انتخاب مي كنيد ؟ مردم رو چرا بازيچه قرار ميدين ؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
پس چرا استعفا نمیدن؟؟؟
یعنی زمانی که کاندید رییس جمهوری شدن نمیدونستن اختیار ندارن؟؟
جمع کنید بساط دروغگویی و نفاق تان را.. دیگه این حرف ها نخ نما شده
من از حق خودم نمی گذرم خدا ازتون نگذره.
دولت می گوید برای 60 میلیون یارانه معیشتی می دهد آیا بهتر نبود طی یک نظرسنجی و یا رفراندوم و یا از راههای دیگر از خود 60 میلیون سوال می کردند
مثلی هست که می گوید بجای ماهی دادن ماهیگیری را یاد بده
واقعآ یکی نیست بپرسه جایگاه قانونی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا از کجاست؟ اصلا تصمیمات اقتصادی و سیاسی چه ربطی به قوه قضاییه داره که دخالت داده میشه؟ واقعآ تمامی مصادیق بی قانونی، دور زدن نهادهای قانونی و ایجاد اضطراب و تشویش در اذهان عمومی و نا آرام کردن فضای جامعه را میتوان در همین یک فقره تصمیم جمعی دید. میدونم منتشر نمیشه اما تابناک تو هم شجاع باش و حداقل پاسخ به این موضوعات را هم در لیست مقالات بعدی ات بذار. اینها سوالات مردمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
!!!!!!!!قانون
تابناک جان این قضیه کم شدن حقوق بازنشسته ها چیه؟ اینجوری پول کمک معیشتی رو درآوردن؟
الحمدالله کار و معیشت مناسبی برای مردم درست نکرده ایم و فقط امید توخالی به مردم بدبخت ( از هر امتحانی قبول در آمده ) داده ایم ! بزنید توی سر همدیگر تا شاید به هرحال از این یکچیزی برای مردم در آید . ان شاا...
در این قضیه رئیسی باخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
یه وقت از وزرا و دولتی که بهش رای دادی شکایت نکنی ها..
فراموش نکنیم جرقه دو قطبی کردن افکار عمومی در کجا زده شد!_______تابی جون ازکاه کوه میسازی کدوم دوقطبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بله یک دوقطبی کامل تشکیل شده قطب رانتخواران وبورسیه کنان و بچه های نورچشمی هارا پزشک کنان وداروندار ملت را به خارج از کشور انتقال دهندگان وخورندگان زمینهای تجریش ولواسان و تاسیس کنندگان بانکهای بدون پشتوانه ودریک کلام سوپرژنها______یک قطب هم مالباختگان وگول خوردگان ومجردان وبی خانمانها وهمان 75 درصدی که به دروغ به این جماعت گفتند کمک معیشتی سوخت را به حسابتان واریز میفرمائیم ونفرمودند ازهرکی میپرسیم میگن به ما هم ندادن این بدتر از رکب نیمه شبی گران کردن بنزین است ودرچندکلام همان مستضعفان و نیازمندان وشاخ شکستگان دیگه کسی دنبال اصولگرا و اصلاح طلب و جامعه یون ویت نیست مردمو بکلی ازسیکل تصمیم گیری خارج کردند این احزاب بی ریشه هم مثل شرکتهای صوری برای کلاهبرداری تشکیل میشوند الفاتحه
دارند تبلیغ می کنند که برای ۶۰ میلیون کمک هزینه معیشت دادند و این در حالی است که در اطاف خود از هرکس می پرسیم می گوید که شامل دریافت نشده و وقتی مردم دست به گوشی می شوند و پیامک می زنند سیستم دچار اختلال می شود!
آیا با این رفتار خلاف اخلاق و انسانیت و دروغگویی و بی صداقتی می خواهند سر مردم شیره بمالند؟
اگر حدود ۲۰ میلیون خانوار و شصت میلیون نفر کمک هزینه گرفته اند با حدود ۵ میلیون ایرانی خارج از کشور اگر همه مردم داخل اعتراض کرده باشند میشود حدود ۱۸ میلیون نفر و حدود ۵ میلیون سرپرست خانوار که مطمئناً این تعداد اعتراض نشده و این چه سیستمی هست که کشش ثبت تدریجی ۳ میلیون پیامک ندارد و بعد می خواهیم دلخوش به اینترنت ملی باشیم!
و اما برداشت جامعه این است که ۶۰ میلیون کمک معیشت یک دروغ بزرگ دولت است و انگیزه ای هم برای بررسی اعتراضات ندارد و در کسری بودجه دست و پا می زند و به ناچار دست در جیب مردم کرده و باقی حرفها افسانه و هیاهو و تبلیغات است.
خواهشا از لفظ جراحی اقتصادی برای سهمیه بندی و گران کردن بنزین که هیچ توجیه علمی و اقتصادی پشتش نیست و تنها از سرناچاری و سهولت بوده استفاده نکنید که واقعا خیلی مسخره است.چون نه تنها بنا نیست چیزی درست شود بلکه زخم موجود عمیق تر و بدتر هم خواهد شد.زمان احمدی نژاد هم این به اصطلاح جراحی اقتصادی رو انجام دادن و با نام طرح تحول اقتصادی به خورد مردم داده شد و نتیجه اش رو هم همه دیدند.
آقای رییسی نباید گرفتار این حواشی شود ....انشالله دست همه ی مفاسد و دزدها را کوتاه کنند
دو قطبی؟؟؟خندم گرفت یه آن
عزیز، سالهاست همین ها ما رو ۱۰۰۰ قطبی کردن
قطب اصلاح طلب،قطب اصول گرا، قطب بی دین، قطب مذهبی، قطب شوتی، قطب چپ،قطب راست،قطب شمال، قطب جنوب
و این قطب ها ادامه دارند...
ایننرنت همراه وصل کنید
دوقطبی جامعه چه ...یه
اصلا دوقطبی کیه؟؟؟!!!
رای بی رای!
با هم دوست باشین
شما بیشتر از اصلاح طلبان داعشی جرقه دوقطبی میزنین.ایا با انتشار این مطلب که اقای رییسی گفته بنزین 1500بشه مدرکی دارین یا یا تشویش عمومی دارین
روسای هر سه قوه در ایجاد این افتضاح سهیم هستند و هیچکدام قابل تبرئه نیستند. این تصمیم غلط و ضد مردمی، آنچنان ضربه ای به اعتماد کم رمق بین ملت و سران نظام زد که ترمیم آن نیازمند سپری شدن سالیان دراز خواهد بود، البته به شرط آنکه رفتار دولتمردان بطور اساسی اصلاح شود.
من که هیچکدوم شون‌و قبول ندارم و دیگه به عنوان یه شهروند عادی رای نخواهم داد.
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
بنده به عنوان یک شهروند عادی بین گزینه ها به بهترین رای میدم. دنبال معصوم هم نباشیم بین گزینه ها اونی رو که کارآمدتره انتخاب کنیم
وقتی یکی رو مردم انتخاب نمیکنن چرا باید برامون تصمیم بگیره
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
اتفاقا اونی رو که انتخاب کردن داره اینچنین تصمیم هایی می گیره
ناشناس
| Poland |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
چون رعیتیم
این چیزی که شما گفتین کوچکترین مشکله!!!
اول اصلا باید مشخص بشود در کجای قانون کشور آمده که قوه قضاییه علاوه بر وظایف قضایی وظایف اجرایی و قانونگذاری رو هم برعهده داره؟
دوم اینکه تا زمانی که مردم نتوانند مانند همه جای دنیا بر انتخاب وکلای و قضات کشور اثر گذار باشند اتفاقات این چنینی دائما تکرار میشود.
این وسط ما بدبخت شدیم سرویس مدرسه بچه ها زنگ زد گفت باید کرایه رو بیشتر بدم ازونور همه چیز گرون شده کارمندا و کارگرا بدبخت تر
با حوادث رخ داده بعد از گرانی بنزین و رفتار مسئولان نسبت به مردم، نا رضایتی اکثریت مردم به تنفر از مسئولین تبدیل شده است.
ما هیچ ، ما نگاه
جالبه که پای همه رو وسط کشیدین بجز وزیر نفت !

بنده خدا زنگنه اصلا این وسط هیچکاره بوده !
بنزين بايد گرانتر هم ميشد ،بلكه الودگي هوا كم بشه،،اميدوارم كيفيتش هم بالاتر بره.بنزين ما از اب معدني ارزانتر بود .
جرقه آن ۲۰ سال پیش زده شد، که یه بنده خدایی بحث خواص و عوام را پیش کشید از اون موقع بی هویت ها پول دار پول دار شدند، مردم عادی فقیر فقیر
رئیس جمهور ناتوان باید توسط وکیل الدوله ها استیضاح و برکنار گردد.
کار خودشون رو کردند ۰۰ حالا کی بود کی بود من نبودم !!!!
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همه چی مشخصه. شما دوست ندارین بفهمین
به به میگه تازه بنزین یکی از جراحیهای اقتصادی بوده خدا بخیر بگذرونه مابقیش چیه ، فک کنم اقایون قصد دارن برده داری کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همين الان هم برده ايم
مردمی که دنبال روحانی یا رییسی رفتندفکر میکردند اینا باهم فرق دارن درصورتیکه....
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
معلومه که فرق دارن. شما نمی بینین؟
رییسی قهرمان !!!!!
روحانی استعفا
کاری که روحانی با مملکت کرد یمن با آرامکو نکرد

میگم حالا که همه رو سوزوندن تخریب کردن دیگه چیزی برای مردم نذاشتن یهوووو دولت بگه بنزین لیتری 20000 تومن

کی به کیه
ته تهش یه ذره مملکت آشوب میشه ولی در عوض دیگه این همساده ها هستن که بنزین میارن تو مملکت ما تا بفروشن

ما هم که پاسوز تمام روسای جمهور هستیم . حسن هم یکیشون
جرقه نارضایتی اکثریت ملت ایران را نوبخت وروحانی ز دند که با پرداختیهای تبعیض آمیز و تحمیل تورم بی سابقه 80درصد ملت را منجمله کارمندان وبازنشستگان وکار گران را به زیرخط فقر وفلاکت بردند واقلیتی چون وزرا ومقامات را با پرداختیهای نجومی به آسایش کامل رساندندواکثیریت ملت زیر فشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسید وحتی در پرداختی های ناشی ازسهبرابری بنزین نیز به این اقشار ظلم وجفا نمود
این ژست در عکس برای پیروزمندان است نه ....
همین حالا که این متن را نوشتم قیمت ها از هفته قبل در مواردی از قبیل کرایه های حمل بار ، میوه ، خرده فروشی ، دلار ، طلا بالاتر رفته
" سهمیه بندی بنزین، که تصمیم بزرگ و قدم اولیه‌ای برای آغاز رهایی اقتصاد ایران از درآمد‌های نفتی بود،"

شروع توجیه.خیلی خوبه.
من میگم بنزین رو بمردم ۱۵۰۰۰تومان هم بفروشند هم قیمت کشورهای همسایه.تا آنها از بنزین ایران ثروتمند نشن.
اما
تا۲۰۰لیترپولش رو بریزند بکارت مردم.یعنی دو فایده داره
اول اسراف کارها آزاد ۱۵۰۰۰بزنن
دوم کشورهای دیگر نتوانن از بیت المال ایران که خرج بنزین شده وتفاوت قیمت جیب هاشونو پر کنن
سوم ملت نجیب ایران از افزایش قیمت بنزین بابت گرانی سایر اقلام دچار تورم بشود
تابناک تورو خدا تا حالا کسی نظر مرا داده است؟من میگم چاپ کن.بخدا بنزین هرچقدر گرانتر بهتر.بالاترین قیمت از همسایه هامون... اگر تا سقف مجاز که من میگم ۲۰۰لیتر باشه.اما پولش رو دولت ومجلس به مردم بدهند.اونوقت آیا چیزی گرون میشه؟
آیاقاچاق میشه؟
آیامردم عاشق دولت خودشون نمیشن.
پول رو باید برای مهر ومحبت ونزدیک شدن دلها خرج کرد.
وگرنه همه را بزاریم وازین دنیا خواهیم رفت..

برای آیندگان پول ما از ارزش خواهد افتاد.آنها هم بگذار عقل وخرد الهی را از ما یادگار داشته باشند.
من فقط به این فکر میکنم که چرا وقتی نمیتونم واسه بچم پوشک بخرم طرح حمایتی به من تعلق نگرفت و عدالت دقیقا کجاست؟
این جراحی اقتصادی رو زمان دکتر احمدی نزاد با اجرای هدفندی یارانه ها انجام دادند از اون موقع اقتصاد تو کما هست و هروز ضریب هوشی اون داره کمتر میشه مثل اینکه این دکتر بدتر از اون دکتره بیچاره ملت که افتادند گیر این دکترها
هم مرگ بر جهان شما نيز بگذرد
هم رونق زمان شما نيز بگذرد
وين بوم محنت از پي آن تا کند خراب
بر دولت آشيان شما نيز بگذرد
باد خزان نکبت ايام ناگهان
بر باغ و بوستان شما نيز بگذرد
آب اجل که هست گلوگير خاص و عام
بر حلق و بر دهان شما نيز بگذرد
اي تيغتان چو نيزه براي ستم دراز
اين تيزي سنان شما نيز بگذرد
چون داد عادلان بجهان در بقا نکرد
بيداد ظالمان شما نيز بگذرد
در مملکت چو غرش شيران گذشت و رفت
اين عوعو سگان شما نيز بگذرد
آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نيز بگذرد
بادي که در زمانه بسي شمعها بکشت
هم بر چراغدان شما نيز بگذرد
زين کاروانسراي بسي کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نيز بگذرد
اي مفتخر بطالع مسعود خويشتن
تأثير اختران شما نيز بگذرد
اين نوبت از کسان بشما ناکسان رسيد
نوبت ز ناکسان شما نيز بگذرد
بيش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نيز بگذرد
بر تير جورتان ز تحمل سپر کنيم
تا سختي کمان شما نيز بگذرد
در باغ دولت دگران بود مدتي
اين (گل) ز گلستان شما نيز بگذرد
آبيست ايستاده درين خانه مال و جاه
اين آب ناروان شما نيز بگذرد
اي تورمه سپرده بچوپان گرگ طبع
اين گرگي شبان شما نيز بگذرد
پيل فنا که شاه بقا مات حکم اوست
هم بر پيادگان شما نيز بگذرد
اي دوستان خوهم (که) بنيکي دعاي سيف
يک روز بر زبان شما نيز بگذرد
نوبخت وروحانی با وعده دروغین پرداخت کمکهای معیشتی به 60میبلیون ایرانی خودشان را منفور 80میلیون ایرانی منجمله 24میلیون رای دهنده به روحانی شدند اکثر بازنشستگان که درزیر خط فقر وفلاکت هستند منجمله خود بنده ازگرفتن چنین کمکی محروم شدم روحانی حتی به این وعده اش هم عمل نکرد وچون وعده های سال 92 وعده سرخرمنی ودروغ درآمد
شما بمونید و مملکتتون...
به دشمنی بی پایه و پرهزینه با آمریکا پایان بدین! مردم تحت فشار از داخل و خارج هستند
جوانی ما تباه شد.....
پدران سرزمین ماهم تباه شدن برای فرزندانشون تا اقا زاده های این مسئولین بی کفایت در قاره سبز و ینگه دنیا از سرمایه مملکت روزگار خوش سپری کنن و پدران ژن های خوب اینجا مرگ بر امریکا سر بدن به هزینه ملت
یعنی حرفاتون دوزار نمی‌ارزه!!!!!
این الان تحلیل بود؟ تهلیل بود؟ تکبیر بود؟ ... چهارتا خبر تکذیب شده رو گذاشتی کنار هم و هیچ
جرقه را بعضیاصولگرایان زدند که میخواستند روحانی را به زیر بکشند
اصلا قابل اعتماد نیستین
حرف اضافه زیاد میزنید
يك جوري تصميمات بودجه اي رو مملكت را بيان ميكنيد،ياد اين ميوفتم كه تو مراسم خواستگاري،سه تا بزرگ فاميل ميشين كنار،مهريه تعيين ميكنن و ميگن كي داده و كي گرفته، مملكت مگه برنامه توسعه و رديف بودجه ساليانه نداره،همين جوري بشينيم دور همي چانه زني كنيم و به يك نرخ برسيم،خودمون هم كه مصرف كننده نيستيم، كي داده،كي گرفته....
خب دولت گفته حالا که بودجه نفتی نیست خوبه بنزیی اش کنیم هم سرعتش یهتره هم از جیب ما هم که نیست از جیب ملته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در صورتیکه اصلا بهیچ عنوان اجرای این طرح دراین زمان به نفع کشور وملت نبوده ونیست اما کو گوش شنوا !!!!!!
اینترنت خوزستان البرز شرق تهران و استان فارس همچنان قطع میباشد
خخخخخخخخخخخخخخخخ
روحانی چه تصمیم درست یا اقدام مثبتی تو این شش سال داشته که نتیجه داده؟ فقط یکیش رو بگید؟!!
سر بنزین هم دولت و مجلس باید تصمیم می گرفتند و سر رییسی کلاه گذاشتند آوردنش وسط وگرنه چه ربطی به قوه قضائیه داره؟
ممنونم که بلاخره اینترنت را وصل کردید. منت بزرگی بر من ملت گذاشتید. بنده نوازی کر دید
همه باهم :
سه قوه مچکریم.
اینترنت چی شد پس؟ چرا نمایندگان اصلاح طلب مجلس دولت را استیضاح نمیکنند بخاطر قطع اینترنت؟ وقتی یک اینترنت رو نمیتونید وصل کنید، چی رو میخواهید اصلاح کنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر