بازدید 2004

ترامپ: روی توافق با طالبان کار می‌کنیم

کد خبر: ۹۳۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 23 November 2019
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از بازسازی ارتش و مذاکرات برای برقراری صلح در افغانستان به عنوان مهم‌ترین دستاورد‌های خود در این کشور یاد کرد و گفت، در حال حاضر، سرگرم کار در زمینه توافق با طالبان هستیم.

به گزارش ایرنا ترامپ در مصاحبه تلفنی با شبکه فاکس نیوز آمریکا، با تغییر مسیر گفت: وگو از مسایل داخلی آمریکا، گفت: من کار‌های بسیاری در افغانستان، به ویژه بازسازی ارتش و برقراری صلح، انجام دادم و در حال حاضر، در زمینه توافقنامه با طالبان فعالیت می‌کنیم. باید منتظر ماند و دید.

ترامپ در رابطه با مذاکرات صلح آمریکا و گروه طالبان و لغو میزبانی این گروه خاطر نشان کرد: آخرین باری که من خواستار توافقنامه شدم، آن‌ها (طالبان) فکر می‌کردند پیروز شدند و زمان خوبی برای کشتن مردم است و از این طریق می‌توانند از موضع قدرت مذاکره کنند. آن‌ها برای نشان دادن قدرت نیرو‌های خود، ۱۲ نفر را کشتند و من نیز نشست با آن‌ها را لغو کردم و گفتم، این آن چیزی نیست که ما با آن معامله کنیم.

این نخستین بار در دو ماه گذشته است که ترامپ از کار در زمینه توافق با طالبان صحبت می‌کند.

ترامپ در زمینه نحوه کار در زمینه توافق میان آمریکا و طالبان توضیحی نداد. برخی گزارش‌ها حاکی از دیدار‌های رسمی برخی نمایندگان دو طرف در دوحه است.

این مصاحبه در پی آزادی سه تن از سرکردگان شبکه حقانی از زندان بگرام در ازای آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان از اسارت طالبان انجام شد.

"اشرف غنی"، رئیس جمهوری افغانستان، که مدیریت مبادله این افراد را به عهده داشت، تصریح کرد، این معامله با هماهنگی تنگاتنگ با آمریکا صورت گرفت و امید می‌رود که زمینه ساز دور جدید مذاکرات باشد.

ترامپ نیز از تصمیم شجاعانه غنی تقدیر کرد و گفت، باید امیدوار بود این مبادله به مسایل بهتری در حوزه صلح، مانند آتش بسی که به خاتمه این جنگ طولانی کمک کند، ختم شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر